Yuppies, bobos i burgesos low cost

Fréderic Bigbeder arriba a casa, obre la porta i saluda la seva dona de fer feines. Ella, amb un somriure que denota cert orgull per la feina ben feta, li diu: ‘M’ha costat molt, però he aconseguit treure la taca de pintura dels pantalons’

L’any 2000 David Brooks va qualificar la nova classe dominant com 'bobo' abreviació que no significa estúpid ni 'tonto' sinó bourgeois Bohemian.. Aquesta denominació no feia més que estereotipitzar un col·lectiu que començava a prendre força en la societat. Què és un bobo? Doncs una persona que guanyi més o menys una quantitat de 100.000 dòlars a l’any, o que l’any 2000 guanyés 100.000 dòlars a l’any i que no tingui ganes de fer-ne ostentació de la mateixa manera que fins aquell moment havien fet els anomenats yuppies. Però en aquest cas, l’important no és tant el què guanyes sinó com ho guanyes i com ho gastes.

Un bobo no té un cotxe esportiu sinó un tot terreny per anar a la muntanya. Un bobo no porta mai el logo d’una marca italiana o francesa estampat a la samarreta, però porta uns pantalons estripats que s’ha comprat chez Zadig & Voltaire i que només la resta de bobos saben el que li han costat. Un bobo va al teatre i fa veure que li agrada el cinema subtitulat, un bobo no compra al súper sinó que es gasta els diners en menjar ecològic, la llar d’un bobo mai està proveïda d’una pantalla gegant de plasma però sempre ha estat dissenyada sota els paràmetres de la filosofia feng shui

Reconec que si guanyés 100.000 dòlars l’any jo també seria una bobo, però de moment m’haig de conformar amb el meu nou estatus de Burgesa Low Cost. Tot i que m’encantaria poder-me atribuir l’enginy d’haver inventat aquest concepte, haig de reconèixer que la primera vegada que el vaig llegir va ser en un llibre de Llucia Ramis Coses que pots fer a Barcelona quan tens 30 anys (no, encara no els tinc, però m’agrada avançar-me als esdeveniments) i després també el vaig sentir a la boca de Marc Vidal en una entrevista a TV3.

Passar un cap de setmana a París viatjant amb Ryan air (sí, sí, a Beauvais), portar roba de marca comprada -per exemple- al Rec, anar a discoteques famoses amb invitacions perquè siguin gratis i demanar vi, perquè fa chic i és més barat que un combinat qualsevol. Són alguns dels comportaments la nova generació, d’aquella que té gustos burgesos però que no es pot permetre el luxe de fer veure que és bohèmia, això surt massa car!

Per cert, Frederic Beigbeder va descobrir que era Bobo al mateix moment que pensava quan li havien costat aquells maleïts pantalons perquè dugessin aquella taca que la dona de fer feines acabava d’eliminar.

Altres articles de Carlota Martí i Niubò

0 Comentaris

Deixa el teu comentari

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.