TORNAR
PUBLICITAT

Més de 200 alumnes comencen dilluns la Universitat d'Estiu

Del 6 al 14 de juliol

cultura
Divendres, 3 juliol 2009. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull
Fins aquest divendres encara hi ha temps per inscriure's a algun dels cursos emmarcats en la 3a edició de la Universitat d'Estiu Ramon Llull (UeRL) d'Igualada. Tindrà lloc del 6 al 14 de juliol i ja compta amb més de 200 alumnes. Aquest dimecres la sala d'actes de l'Escola de la Teneria, on es faran totes les sessions lectives del curs, va acollir l'acte inaugural, amb la conferència de Francesc Torralba sobre l'ètica en temps de crisi i un petit concert del cor Exaudio.

L'escola de la Teneria acollirà la Universitat d'Estiu a partir d'aquest dilluns

Entre els més de 200 inscrits hi ha gent de totes les edats, amb i sense estudis universitaris.

Antoni Dalmau, acompanyat del director de la Universitat Ramon Llull, l'alcalde i la regidora d'educació, en la inauguració de la Universitat

Entre aquest dilluns i el proper dimarts 14 de juliol, més de 200 alumnes passaran per les aules de l'Escola Universitària de la Teneria en la 3a edició de la Universitat d'Estiu. El director de la UeRL, Joaquim Solé i Vilanova, ha explicat que l'objectiu amb el que es va crear la Universitat d'Estiu era el de potenciar i enriquir la comarca, i ho continua sent, assegura, perquè 'cal que tothom sigui conscient de la necessitat del reciclatge, i que els contactes donen contactes'. Per què a la Universitat d'Estiu no només hi participen universitaris sinó que etsà obert al públic en general, i als emrpesaris, 'i aquesta pluralitat és la que enriqueix els debats, l'intercanvi d'impressions i els contactes'.

En aquest sentit, Solé, que coneix la realitat igualadina de prop, reconeix que a la comarca 'molta gent va deixar l'escola força aviat, i la majoria creuen que això de formar-se, d'estar en una classe, que no fa per ells, però és un exercici bo, el d'exercitar així les neurones, bé que hem d'alimentar el cos i cuidar de la família... també s'ha de tenir cura del cervell'.

Així mateix el director afegeix que s'hauria de trencar la por a la paraula 'Universitat' i cal que agafem el concepte, 'com un marc de debat, discussió i formació continuada, no té res a veure amb el fet de ser universitari'.

Actes gratuïts

A banda dels cursos hi haurà algunes activitats paralel·les gratuïtes com L'audicó de fragments d’òpera a càrrec dels alumnes del taller d’òpera de l’EMMI al Claustre de l’Escola Pia. Serà el dijous 9 de juliol a les 10 del vespre. I el dilluns dia 13, contemplació d’estels, comentada per un expert— al Castell de Claramunt. El lloc de trobada serà a les 21,30h davant de l’ajuntament de la Pobla de Claramunt per pujar amb minibús al castell.

Els cursos que s'impartiran són

MITE, LITERATURA I CINEMA. TRES VISIONS SOBRE EL SENTIT DE LA VIDA (15 hores)

Es tracta d’un curs humanístic adreçat a totes aquelles persones interessades en la literatura i el cinema. Prenem el mite grec com a punt de referència (Prometeu i el sacrifici; el Minotaure i el laberint; Èdip i el destí) i els tres conceptes (sacrifici, laberint i destí) amb l’objectiu d’interrogar-nos sobre el sentit de la vida. El curs ofereix diversos itineraris per comprendre com la literatura i el cinema (per exemple El perfum, Mulholland Drive o Minority Report) han reelaborat aquests mites.

ELS NOBELS DE LITERATURA I EL CÀNON (15 hores)

La nòmina dels Premis Nobel de Literatura conforma un cànon universal i multilingüístic particular. Parlarem de presències i d’absències, de cànons i contracànons i també reflexionarem sobre els motius que han mogut els jurats a atorgar aquest reconeixement i el paper que els reconeguts juguen dins les seves pròpies tradicions. Llegir i rellegir autors i obres, i pensar i repensar les nocions de “cànon nacional” i “internacional” són les receptes bàsiques d’aquesta proposta que arriba cuinada de la mà d’especialistes en la màteria.

LINGÜÍSTICA PER A NO LINGÜISTES (10 hores)

La lingüística és una disciplina apassionant perquè s’ocupa d’allò que ens fa humans -el llenguatge- i de com aquesta capacitat ens connecta amb nosaltres mateixos i amb el món. Aquest curs ofereix les claus bàsiques de la naturalesa del llenguatge humà d’una manera entenedora, i s'adreça a qualsevol persona que s’interessi per la llengua i les llengües.

SOLUCIONS SISTÈMIQUES ALS CONFLICTES DE TOTA LA VIDA (10 hores)

Curs pràctic, adreçat a persones que es dediquen a l’educació o l’acompanyament. Es tracta de comprendre quines són les dinàmiques ocultes que fan que els objectius que tenim plantejats en el nostre context de treball, i les relacions que s’hi donen, no es puguin dur a terme amb facilitat, defugint centrar-nos en els problemes i limitacions, per tal d’encarar les millors solucions possible.

RELAXACIÓ I BENESTAR PERSONAL: CONVERSES AMB EL PROPI COS (15 hores)

Es tracta de disposar d’un temps i d’un espai per retrobar-nos amb el nostre cos, poder fer lligams i establir ponts entre els nostres pensaments, emocions i accions, per tal de desaccelerar-nos dels ritmes trepidants en què vivim submergits, relaxant-nos profundament, a l’hora que retrobem el to ajustat per encarar amb vitalitat els reptes de la vida quotidiana.

GENEALOGIA: COM FER L’ARBRE I INTERPRETAR DOCUMENTS (15 hores)

El curs pretén donar els coneixements bàsics i pràctics per elaborar un arbre genealògic almenys fins a la quarta generació. Per això es donaran a conèixer les principals fonts de recerca, la metodologia i representació final gràfica. Atès que es treballarà amb documentació manuscrita -amb unes grafies i unes singularitats específiques-, fa que sigui bàsic el coneixement d’unes nocions de paleografia, que es donaran al llarg del curs.

LIDERATGE I TREBALL EN EQUIP (2a edició) (15 hores)

El treball en equip s’ha consolidat com una de les opcions imprescindibles en l’entorn social actual. Perquè un equip de treball sigui eficient necessita de persones preparades per realitzar tasques en comú que responguin als objectius establerts. Les habilitats comunicatives i un bon lideratge garantiran un equip cohesionat i motivat. El curs va dirigit a estudiants, professors, empresaris i d’altres professionals interessats a optimitzar el rendiment dels seus equips tant en l’àmbit personal com professional.

PERSONES I ORGANITZACIONS: PRODUCTIVITAT I TECNOLOGIES (15 hores)

L’ús d’eines i tecnologies com la missatgeria instantània, àudio i videoconferències, espais de col·laboració, eines d’edició online, noves interfícies d’usuari, etc., ens poden ajudar molt a millorar la productivitat dels professionals a les organitzacions. El curs dóna una visió àmplia d’aquestes aplicacions, el seu ús empresarial, els beneficis que aporten al negoci o a la bona gestió i sobre com afavorir la seva adopció.

EL WEB 2.0: COM TREURE’N EL MÀXIM PROFIT (15 hores)

Tot el que forma el Web 2.0 (blocs, xarxes socials, etc.) forma una potent eina per canalitzar el nostre màrqueting professional i/o personal, que cal saber aprofitar per establir la nostra presència a la xarxa. El curs presenta què és el Web 2.0 i persegueix que els assistents siguin capaços de destriar les millors eines per obtenir-ne el màxim.

La Jove Cambra d’Igualada col·labora en la preparació i difusió del curs.

L’ENVELLIMENT DE LA POBLACIÓ. UN REPTE PER ALS PROFESSIONALS DE LA SALUT (15 hores)

Darrerament assistim al progressiu envelliment de la població. Aquest efecte és més accentuat als països desenvolupats. Els professionals de la salut tenim el repte de conèixer millor aquesta situació, la qual cosa ens permetrà la creació de grups de col·laboració entre diferents tipus de professionals, i entre diferents models de Centres de Salut. És un repte engrescador i a la vegada inquietant. La presentació de dades i la posterior reflexió i discussió, permetrà assolir un millor coneixement i afavorir un millor desenvolupament de les tasques corresponents.

ELS PRESSUPOSTOS LOCALS COM A EINA DE GESTIÓ EN TEMPS DE CRISI (15 hores)

Aquest curs pretén donar un enfocament del pressupost local com una eina útil (especialment en temps de crisi) per a la gestió econòmica municipal i fugir de la idea que el pressupost és un document complex i feixuc que s’ha d’aprovar cada exercici econòmic perquè així ho disposa la llei. El programa proposat preveu el disseny i elaboració del pressupost així com el seu control economicofinancer i la lectura que se’n deriva una vegada liquidat. També s’exposen els aspectes bàsics en la fiscalització de l’execució pressupostària.

ÒPERA CLÀSSICA O ÒPERA ROMÀNTICA? (20 hores)

L’objectiu del curs és que, tant un professor com l’altre, argumentin, amb la vehemència i la fraternitat que els caracteritza, el per què de les seves posicions -un decantat per l’Òpera Clàssica (Mozart, Rossini, Cimarosa, o Paisiello ) i l’altre per l’Òpera romàntica (Donizetti, Verdi, Wagner, o Puccini)- mitjançant el discurs teòric i també el visionat extens de diferents òperes representatives, a fi de permetre que l’alumne en tregui les seves pròpies conclusions i pugui formar o consolidar el seu parer.


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.