TORNAR
PUBLICITAT

'Aterra a l'Anoia, motor i moda'

Representants polítics, socials i empresarials valoren l'atrogament de l'aeroport

economia
Divendres, 19 juny 2009. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull
Representants polítics, econòmics i socials de l’Anoia que han defensat més aferrissadament la candidatura de l’aeroport corporatiu per la comarca han valorat molt positivament que sigui l’aeròdrom d’Igualada-Òdena el que aculli aquesta infraestructura. Tots han coincidit a destacar que el fet d’haver anat junts; ‘el front comú com a territori’ ha estat una de les claus de l’èxit.

Jordi Aymamí i Francisco guisado, encaixant les mans aquest dijous a l'aeròdrom

Marina Llansana, diputada al Parlament

Pere Carles, president de Fira d'Igualada

Ramon Felip, president de la UEA

Mapa dels aeroports catalans, amb el corporatiu inclòs.

Ramon Felip, president de la UEA: 'Aquest quilòmetre i mig de pista ens ha de projectar cap al món'

El president de la Unió Empresarial de l'Anoia (UEA), Ramon Felip, recorda que 'hem cregut en el projecte des del primer dia i hi hem de continuar treballant, anant junts, perquè aquest anunci sigui una realitat'.

Felip està convençut que aquest aeroport s'afegeix a d'altres de les infraestructures que estan començant a arrelar al territori, 'com el Parc Motor i ben aviat l'Outlet, i tot plegat ens ha de permetre rellançar la comarca, donar-la a conèixer. Apostarem pel lema: aterra a l'Anoia, motor i moda'.

En aquest sentit, Felip s'ha mostrat convençut que aquests elements faran diferenciadora la comarca, juntament amb els parcs tecnològics, la depuradora dels blanquers pel sector químic,... 'estic convençut que d'aquí a un temps, no massa llunyà, invertir a l'Anoia serà una garantia, ens tornarem a situar com a comarca, la transformarem en capdavantera, entre tots'.

El president ha avançat que ja treballen buscant possibles gestors de l'aeroport corporatiu i empreses que s'hi vulguin emplaçar, de vols o indústria aeronàutica.

Pere Carles, president de Fira d'Igualada: 'Des del 1992 Fira d'Igualada lluita per potenciar l'aeròdrom'

Pel president de Fira d'Igualada, Pere Carles, aquesta decisió de la Generalitat demostra que 'quan es va unit es poden aconseguir moltes coses'. En aquest sentit ha recordat el 'consens i la importància d'haver-nos presentat plegats davant el DPTOP'.

El president ha recordat que 'des del 1992 Fira d'Igualada ja ha cregut amb les possibilitats de l'aeròdrom i s'ha batallat perquè fos un element diferenciador i potenciador d'activitats alternatives com l'aeronàutica'.

Marina Llansana, diputada: 'Al Parlament s'ha estat molt a sobre d'aquest tema'

De 'molt bona notícia' és com la diputada igualadina Marina Llansana ha qualificat la decisió del govern català, si bé el que més ha destacat és la demostració 'que quan treballem units, com a territori, amb consens, apartant el partidisme, i amb el suport social i econòmic, les coses surten'.

Tanmateix ha advertit que ara el que caldrà és 'vigilar molt perquè tot es faci molt ben fet, que ningú en surti perjudicat, que el procés sigui impecable'. Ha afegit que al Parlament 's'ha estat molt a sobre d'aquest tema, ja al juliol del 2008 se'n va parlar en el ple, amb una pregunta que vam adreçar al conseller Nadal, i des d'aleshores'.

Francisco Guisado, alcalde d'Òdena: 'Les reticències són lògiques'

L'alcalde odenenc, Francisco Guisado, ha recordat que tot i que la Generalitat ha concedit la infraestructura, 'ara cal seguir treballant i en ferm'. Ha assegurat que ja s'ha establert diàleg amb la resta de municipis i agents econòmic implicats amb l'entorn d'aquest equipament: 'Les reticències són lògiques, però som transparents i hem fet un esforç per acostar-nos a tothom.

Guisado també ha remarcat la importància d'afrontar el repte de forma compartida amb Igualada 'sense els quals seria impossible tibar d'aquest carro'.

Jordi Aymamí, alcalde d'Igualada: 'Ho hem fet bé'

Notícia història és el qualificatiu que l'alcalde igualadí, Jordi Aymamí, ha utilitzat per parlar d'aquesta resolució del govern. Que l'aeroport corporatiu sigui finalment a l'Anoia reflecteix 'l'esforç de tants col·lectius i institucions'.

Ha volgut destacar 'a banda del que comportarà pel territori, els llocs de treball, les sinèrgies, etc.' el recolzament que hi ha hagut per part de 'la UEA, la Cambra de Comerç, els emprenedors anoiencs, el Consell Comarcal, els sindicats...'. Aymamí també ha elogiat la feina feta pel gerent de l'aeròdrom, Marc Bausili, i Joan Amatllé pel projecte tècnic.

En pocs mesos, el Consorci de l'Aeròdrom Igualada-Òdena haurà d'optar per un model de gestió públic, mixt o una concessió privada per a una infraestructura de capital completament públic. D'altra banda, l'alcalde igualadí també ha apostat per mantenir el Consorci actual de l'aeròdrom i afegir-hi el Departament de Política Territorial i Obres Públiques, malgrat que no ha descartat crear un nou consorci que gestioni el futur aeroport corporatiu.


10 Comentaris

s

smpre igual

Òdena

20 de juny 2009.19:34h

Respondre

Gran aportació Octavi.Certament qui no te feina el gat pentina o escriu comentaris amb ”criteri” com el teu.
El nom es el de menys. Important és el model de gestió i qui hi intervé.

O

Octavi

Igualada

20 de juny 2009.14:32h

Respondre

Diuen que el que no té feina, el gat pentina. Discutir en aquests moments sobre el nom de l’aeròdrom o sobre la participació de cadascú en el consorci, és per a llogar-hi cadires!

s

sempre igual

Òdena

20 de juny 2009.10:40h

Respondre

Començo pel final. El tema cadastre és per aportar-hi ironia, o més aviat enveja per que ja voldria per Òdena tenir el valors cadastrals que tindreu l’any que ve a IGD.
Dones per fet un... Llegir més consorci en el que jo ja no crec. Que el consorci estigui ara format per IGD i Òdena, amb majoria sempre d’IGD és precisament el que denuncio i cal canviar.
Com bé dius una cosa es la propietat, que en el futur variarà. L’altre és el Consorci que jo crec que també ha de canviar i molt. D’acord que l’estudi tècnic sembla que el va encarregar el Consorci i per tant pagat per igualadins i odenencs. Però dit tot això, que ningú perdi de vista que l’aeròdrom el va demanar l’Ajuntament d’Òdena, entre d’altres coses per que és el municipi on es troba i per que el concurs ho exigia així. No negaré ajuts, recolzaments i tto el que vulguis.
Per mi la propietat, els consorci i tot el que vulguis queda molt per sota del municipi on es troba l’activitat i per tant ho considero irrellevant.
He mirat que forma l’Hospital i ves quina cosa. Segons la web El Consorci Sanitari de l´Anoia és una entitat pública, integrada pel Servei Català de la Salut, l´Ajuntament d´IGD i el Consell Comarcal de l´Anoia i que gestiona el CHC, Consultoria i Gestió SA. Mira que bé. L’ajuntament d’Òdena no està ens els òrgans de gestió de l’Hospital. Trobo correcte aquest organigrama.
Ja veig com van les coses des d’Igualada. L’hospital com que està a Igualada s’ha de dir d’IGD i gestionar per gent d’IGD. En canvi el Corporatiu que estarà a Òdena s’ha de dir IGD-Odena (que curiós que primer surt Igualada) i gestionar-se conjuntament.
Ara que he vist això de l’hospital penso que potser seria acceptable que hi participés el Consell Comarcal i res d’ajuntament d’IGD. En aquesta línia seria una bona opció: Ajuntament d’Òdena, Consell Comarcal, Generalitat i una empresa que sàpiga alguna cosa d’aeronàutica. Ve si es fàcil.

S

Sempre igual? Segur?

Igualada

19 de juny 2009.18:26h

Respondre

Et recordo que el consorci que actualment gestiona l´aeròdrom i que, pel que sembla, també hauria de gestionar el futur aeroport amb la corresponent participació de la Generalitat, és format... Llegir més pels DOS ajuntaments (és a dir: amb els diners dels odenencs i dels igualadins), de manera que el nom de la infraestructura no queda reduïda a la propietat dels terrenys, cosa que, per altra banda, jo no he afirmat en cap moment. Així mateix, la candidatura per a l´aeroport corporatiu es va presentar amb l´esforç d´AMBDÓS consistoris (de nou, doncs, amb els diners d´odenencs i igualadins).

Reitero la meva ABSOLUTA disconformitat amb qualsevol tipus de supeditació que es pugui originar entre municipis, i trobo ben legítima la reclamació que fas de gestionar des d´Òdena el futur polígon de la Zona Franca. Mai no m´han agradat els centralismes: ni el que ve de Madrid, ni el que ve de Barcelona, ni, per descomptat, el que ve d´Igualada. Així doncs, ja sabeu què us toca: reclamar mà ferma al VOSTRE alcalde!

I no barregis el tema del cadastre, que d´això, novament, el responsable no n´és pas l´Ajuntament d´Igualada, sinó el vostre consistori.

ctualid, ada

P

Pepe

Barcelona

19 de juny 2009.18:06h

Respondre

Sr. Aymami, amb la actual crisis economoca tiri del carro i recolsi el projecte OUTLETT ODENA, que ja te la llicencia otorgada i deixis de mirarse el melic. Sumem tots junts i no restem, éls... Llegir més ciudadans tenen que demanar responsabilitats als politics inconcientes que no mirem per al bés comú i només pensen amb la seva parcela de poder.

j

josep

igualada

19 de juny 2009.14:34h

Respondre

En contes de omplirse la boca amb frases fetes que queden molt bé ”gran revulsiu econòmic..un abans i un pespres..” algú pot concretar què suposarà l’aeroport? Començaré jo, a llarg... Llegir més termini crearà 500 llocs de treball estables (xifra molt optimista) dels quals un 25% seràn nouvinguts, per tant 375 per gent autòctona, sobre 36000 persones de població activa es un 1%, fantàstic, algunes grans empreses que donen feina a molta mes gent dels poligons afectats per sorolls i perillositat acabaran marxant, per tant destrucció neta molt important de llocs de treball. Inconveinets ambientals i deteriorament de la qualitat de vida incalculables a dia d’avui per molts estudis que ens vulguin vendre. Impacte en l’economia comarcal pels viatgers (0%), o algú es pensa que un directiu que paga 1000 euros per venir a BCN en aerotaxi i poder tornar el mateix dia o l’endemà farà turisme, compres, menjarà o dormirà a l’anoia. A curt termini (4 o 5 anys) una forta inversió pública que avaforirà a un grapat d’empreses locals participants del projecte, sabeu quina ha estat la principal entitat impulsora del ”consens” comaracal? Unió Empresarial de l’Anoia...que cadascú tregui les seves conclusions.

s

sempre igual

Òdena

19 de juny 2009.13:35h

Respondre

L’aeròdrom el pagarà la Generalitat. Els terrenys que caldrà expropiar també. Ja no te sentit parlar dels metres que en el seu moment va comprar l’Ajuntament d’Igualada. Tampoc hi ha res... Llegir més que hagi de ser per tota la vida. Les coses poden i han de canviar. Si justifiques que la propietat dona nom a l’aeròdrom voldria dir que si l’haguessin comprat els del Bailen22 ara es diria Aeròdrom Bailen22/Òdena. Bonic. Els convenis estan per redactar, per complir i per canviar quan calgui.
Seguint amb el meu primer comentari afegeixo el que diu a La Veu d’avui on la part de l’aeròdrom és la mateixa però a més el Guisado afegeix que caldrà fer el mateix amb la Zona Franca. Ara resulta que també l’Aymamí gestionarà el polígon industrial d’Òdena. Per que l’Aymamí no ens deixa gestionar conjuntament el polígon d’Igualada?. S’ha d’acabar aquesta historia d’aquest suposat lideratge d’Igualada per les coses dels altres municipis i que quan es parla d’Igualada llavors l’únic que decideix es Igualada.
Cal acabar d’una vegada amb aquesta historia de submissió malaltissa dels odenencs. Prou submissió a Igualada. I si no que l’Aymamí ens ajudi a pagar el cadastre als Òdena!!!!
Si ara Òdena te el mànec de la paella cal gestionar-lo. Amb l’ajut de qui calgui, però el mànec ben agafat des d’Òdena. El que fa el Guisado és donar sempre el mànec a Igualada.

m

marc

igualada

19 de juny 2009.12:52h

Respondre

Esperant la resposta d’un expert en la matèria ... aeoroport o aeròdrom ?

Veus Aymamí que quan les coses es fan amb consens arriben a bon port; encara vols fer el teu outlet ? Tan protagonisme... Llegir més queda demostrat, un cop més, que no ens és bo.

S

Sempre igual? Segur?

Igualada

19 de juny 2009.12:15h

Respondre

Voldria recordar al Sr. ”sempre igual” que, si bé l´aeròdrom es troba en el terme municipal d´Òdena (això ningú no ho nega pas, i prou ruc seria qui ho fes), l´Ajuntament d´Igualada va... Llegir més ser-ne promotor directe des del seu origen. Així, l´any 1959 va comprar els terrenys que ocupa per emplaçar-hi l´aeròdrom, i l´any 1961 ambdós ajuntaments van signar un conveni de funcionament d´aquestes instal.lacions. Penso, doncs, que aquestes circumstàncies i aquesta implicació del consistori igualadí justifiquen amb escreix que avui l´aeròdrom també porti el nom d´Igualada.

En una cosa estic del tot d´acord: en el consorci actual, ambdós ajuntaments han de tenir el mateix pes i rellevància, i no es poden permetre supeditacions de cap mena.

s

sempre igual

Òdena

19 de juny 2009.09:00h

Respondre

Pel Sr Guisado treballar de forma compartida amb l’alcalde d’Igualada vol dir seguir les seves ordres. Vol dir mantenir el nom d’Igualada en el nom de l’aeroport, vol dir mantenir a... Llegir més l’Aymamí al Consorci actual, vol dir que el propi Guisado seguirà com sempre estan a segona fila cada vegada que es fa un acte a l’aeròdrom.
Igualada gaudirà de beneficis i de cap dels perjudicis i a sobre els donarem la clau de l’aeroport.

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.