TORNAR

Gerard Piqué i Carla Crombie són la imatge de Rosich

Una empresa familiar que evoluciona amb les noves generacions

economia
Dimecres, 7 octubre 2009. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull
El futbolista Gerard Piqué i la model Carla Crombie, són els dos joves que donen, aquesta tardor, la nova cara de Rosich, una marca jove, que sorgeix del negoci familiar igualadí, però amb noves ganes, nous dissenys i a mans de la nova generació Rosich, els fills. Després d'un any d'intens treball, aquest 15 d'octubre sortirà al carrer la primera col·lecció d'aquests joves emprenedors, que mantenint l'artesania de les joies fetes a mà, han volgut apostar per un nou estil, aprenent del llegat familiar però desmarcant-se en el disseny i omplint un buit existent en el sector de les joies de mitja i alta gamma. Són tres joves que malgrat el context econòmic han cregut que podien tirar endavant un nou projecte; i s'han desmarcat.

Detall d'una de les joies

Una de les joies de la col·lecció

En Jordi treballant al taller

Pere Rosich, Miriam Tort i Jordi Rosich

Crombie i Piqué, les cares de Rosich aquesta temporada

Marca jove, de tres joves emprenedors

Amb el llegat i l'experiència de la família Rosich Trullàs, joiers des del 1967, amb dues joieries a Igualada fundades per Jaume Rosich i M. Assumpció Trullàs, els seus fills Pere i Jordi Rosich, conjuntament amb Miram Tort han creat la firma Rosich, un projecte en el que fa més d'un any que treballen i del que aviat se'n podrà veure la primera col·lecció. Són tres joves emprenedors, d'entre 25 i 35 anys.

És una petita empresa que neix amb un equip de disseny, producció, gestió i grafisme compost per 8 persones, generant així nous llocs de treball a la comarca de l'Anoia. En Jordi, el més jove dels germans explica que el què els ha fet llançar-se a la piscina ha estat el creure en un un nou concepte de joieria, 'treballem amb moltes ganes, i molta voluntat, no penses amb les hores que hi perds perquè de fet no les perds, disfrutes amb cada cosa que fas'.

Són conscients que el moment actual no és econòmicament gaire propici als nous negocis, però tenien l'empenta i les ganes: 'si no innoves, treballes, inverteixes, insisteixes...no pots anar endavant' diu el Jordi, 'les empreses han d'apostar per renovar, canviar...nosaltres hem diversificat un negoci i creiem que hem trobat el producte encertat, però ho has de provar i creure-hi' ha afegit.

Innovació però tradició artesana

Mantenen la tradició en l'elaboració de les joies, ja que les fan totes a mà al taller d'Igualada 'és l'essència de l'empresa'. Utilitzen materials nobles, com la plata, l'or, les gemmes (pedres precioses), pell i fusta de banús. En Jordi explica que aquesta manera de produir, a mà, fa que tot i que distribueixen en vuit botigues d'arreu de Catalunya, segueixen sent joies força exclusives, ja que no volen que es massifiqui sinó mantenir el prestigi.

La joventut no els fa menys ambiciosos i tenen projectes de futur. A partir de l'any vinent volen expandir-se cap a diverses capitals de l'estat espanyol i també cap a Andorra, i a mig termini, per poder créixer, tenen previst traslladar-se a un lloc més gran, per poder ampliar el taller generant així nous llocs de treball a la comarca, amb una planta també per a exposició i una per oficines. Aposten també per les xarxes socials, creant una pàgina web i amb un grup al facebook.

Breathe, la primera col·lecció

El 15 d'octubre es posarà a la venda la primera col·lecció, Breathe. Tal i com han explicat els mateixos dissenyadors, Rosich Joiers farà una nova col·lecció cada any, seguint les tendències en moda del moment, i amb diversos estils dins la mateixa col·lecció, així s’han dissenyat 7 estils diferents per dones i homes que busquen diferenciar-se:Aire3, Aurea Ateas “ edat d’or”, Elegant , Myself, Risk pleasures, Prayers i Romanticism

Aquesta primera col·lecció de Rosich Joiers, s'ha promocionat amb la imatge de dues persones prou conegudes, Gerard Piqué, el jugador del FC Barcelona, i la model Carla Crombie, recentment nomenada millor model de Cibeles Fashion Week 2010. Els han escollit a ells, expliquen els germans Rosich, perquè són joves, 'amb una imatge fresca. Piqué éstà de moda, és català i li agraden les joies. Crombie té la mare catalana, és molt actual però no de les de sempre, amb un estil molt fi i amb molt de glamour'.

Vídeo de la campanya amb Piqué i Crombie


4 Comentaris

s

sandy

27 d'octubre 2009.16:41h

Respondre

La mare no , es el pare que es catala!!!!

S

Sílvia

Igualada

7 d'octubre 2009.22:50h

Respondre

Molt bé!! Segur que aquesta campanya us anirà molt bé!!!

J

Jordi

Igualada

7 d'octubre 2009.14:04h

Respondre

Ei! moltes gràcies! no hi crec massa amb la sort... crec en el treball constant i la dedicació, si fas les coses bé llavors la sort passa a un segon terme !

A

Anna

7 d'octubre 2009.08:51h

Respondre

Endavant! Crec que a la comarca hi ha diversos emprenedors joves com vosaltres, i la gent no ho sap apreciar. Estem en un moment en què les apostes i els riscos són complicats de córrer i per... Llegir més això us felicito. Bon reclam el del Piqué, però personalment, prefereixo la història de negoci familiar que hi ha darrera. Bona sort!

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.