TORNAR

Jordi Riba: 'El preu de l'habitatge que preveia el POUM s'ajusta a les dades oficials'

Igualada és el municipi català on més ha pujat el preu de l'habitatge durant el darrer any

economia
Dijous, 19 agost 2010. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull
Jordi Riba, tinent d'alcalde de l'Ajuntament d'Igualada, ha obert una reflexió sobre les possibles conseqüències negatives que es poden derivar de la retirada del Pla d'Ordenació Urbanística Municipal. Riba ha aprofitat les dades fetes públiques durant aquest mes d'agost pel Ministeri de l'Habitatge, segons les quals Igualada és el municipi català on l'habitatge ha guanyat més valor en aquests darrers 12 mesos.

Jordi Riba, en la comparaixença

Segons les dades de l'Índex General de Preus de l'Habitatge, el preu de l'habitatge lliure a Igualada durant el segon semestre del 2010 és de 2.263 euros el metre quadrat, una xifra que s'apropa a les previsions fetes en l'estudi del POUM de l'Ajuntament d'Igualada que situava el preu de l'habitatge igualadí en 2.304 euros el metre quadrat. Jordi Riba ha subratllat que entre les dades del POUM i aquelles fetes oficials pel Ministeri 'només hi ha una diferència de 3 punts percentuals i, per tant, són molt més encertades que les que consten en l'estudi realitzat per l'Associació de Propietaris Afectats, que valoren el preu de l'habitatge en una forquilla d'entre 1.969 i 1.713 euros el metre quadrat'.

Jordi Riba ha dit que 'una planificació urbanística significa tenir un model de ciutat al cap i garantir elements qualitatius importants per als ciutadans'. També ha destacat la importància de regular l'oferta de l'habitatge ja que, segons el tinent d'alcalde, la no-previsió planificada d'oferta pot conduir cap a una pujada de preus: 'Esperem que haver perdut un temps preciós no comporti problemes en els preus dels habitatges de la ciutat d'Igualada', ha afirmat.


6 Comentaris

J

Josep M. Torras Payerol

Igualada

27 d'agost 2010.11:49h

Respondre

La meva ”opi”:
http://www.igualadi.com/2010/08/el-cosi-del-rajoy-en-jordi-riba-segon.html

R

Ramon F.

Igualada

25 d'agost 2010.19:11h

Respondre

La discussió sobre el preu dels pisos a igualada em sembla interessant, però les preguntes del milió podrien ser: se’n venen de pisos a Igualada i si sen venen a quin preu? I si no sen venen... Llegir més perquè en volem fer de nous (ARE de Fàtima per exemple)?. No fa falta ser massa intel•ligent per adonar-se del munt de pisos i locals vuits que hi ha a la ciutat.

La gent acostuma a comprar el seu pis a prop del seu lloc de treball i a la nostra ciutat d’això en aquets moments en falta i molt. Per aconseguir llocs de treball fan falta empreses, per aconseguir empreses fan falta polígons industrials i per tenir uns bon polígons industrials fan falta bones comunicacions i d’això tampoc anem massa sobrats, encara recordo per exemple les discussions sobre el soterrament de l’estació del tren, que si la soterrem, que si fem un tramvia.... i tot plegat res, ja ni se’n parla, i son molts els que cada dia s’han de traslladar forçosament per estudiar o treballar

Amb això de les comunicacions ja se que hem diran que fa pocs dies el president Montilla va inaugurar el primer tram de la ronda sud, es cert, hi he passat i esta molt bé, encara que la veritat mes que la ronda sud d’Igualada (que es com l’anomenen) crec que valdria mes posar-hi variant d’Igualada o carretera a Montbui que es a on va a parar ja que no hi ha cap entrada a la nostra ciutat, per tant un 10 per Montbui que ha sabut aconseguir tenir una entrada molt ben comunicada amb l’autovia i la carretera Manresa-Igualada-Vilafranca, i que arriba justament fins a on estan construint el seu nou polígon industrial, repeteixo un 10 per Montbui

En el que si estic d’acord amb el Sr. Riba es quan diu que una planificació urbanística significa tenir un model de ciutat al cap, però miri Sr. Riba es que el model que vostès ens van proposar expulsava a les indústries, deixava abandonats a la seva sort al gremi de blanquers (que segons diuen dona feina a mes de 1.000 persones), convertia Igualada en una ciutat dormitori i el que es més greu, l’Ajuntament no hi posava ni cinc cèntims. Sr. Riba aquest serà el seu model de ciutat però com va poder comprovar no es ni el que desitgem els ciutadans ni el que volen la resta de partits que hi ha al consistori.

Ja ho se, ara hem dirà que tots estem equivocats i que vostès tenen tota la raó, però jo li contestaré que no hi ha més sec que aquell que no hi vol veure..

r

ricard d.

igualada

25 d'agost 2010.16:44h

Respondre

senyor Riba, li faig la pregunta a l’inrevés, a qui convenia de totes totes que el poum s’aprovés?...

j

josep-m ramonjoan

igd

25 d'agost 2010.13:27h

Respondre

L’error de les dades que uses prové de l’origen. Les taxacions donen peu a errades dons provenen de valors històrics i atès el moviment de preus ha sigut espectacular (en el temps com mai) no... Llegir més reflecteixen la realitat del mercat.
Reietero, si algú vol comprar al preu indicat podrà adquirir Igualada sencera (jo no dubtaria a vendre el meu pis per aquest preu avui i probablement els propers 5 anys). El preu de ”mercat” pots averiguar-lo sondejant uns quans API’S igualadins.
Respecte al POUM, estic d’acord amb tu. Cal un instrument de guia, que pot ser millor o pitjor com tot, però cal saber els objectius a llarg termini en termes de planificació (evita especulació). És comprensible que no s’assoleixi acord total, sempre hi haurà qui se sentirà perjudicat i que se sentirà beneficiat, és inevitable.

J

Jordi Riba

Igualada

24 d'agost 2010.19:45h

Respondre

Benvolgut Josep M., Les dades, aparegudes en diversos mitjans de comunicaió, provenen de l’Index General de Preu de l’Habitatge, certament un índex publicat pel Ministeri de l’Habitatge tot i... Llegir més que elaborades, segons consta en el mateix índex, amb les dades aportades per l’associació professional de societats de valoració (ATASA) a partir dels valors de les taxacions realitxades per aquests professionals, no vinculats lògicament al Ministeri.Per aquest motiu apareixen també referenciades el nombre de taxacions realitzades en el període.
Pel que fa al preu per l’abitatge nou i de fins a dos anys a Igualada que reflecteix aquest índex, és de 2.236 e/m2, xifra que s’aproxima força als valors de referència del’estudi econòmic del POUM.
Pel que fa a l’oferta d’habitatges amb el 10% de descompte que comentaves, estaria encantat, però la veritat ara per ara no en necessito. De tota manera és comprensible que les entitats finaceres tinguin habitatges amb aquests aminoraments de preus o fins hi tot superiors, ja que, com saps millor que jo, la modificació de la circular contable 4/2004 sobre normes d’informació financera fa que les entitats hagin de reconèixer un deteriorament mínim del preu de l’habitatge o actiu que adquierixen en pagament de deute d’un 10% en el moment de fer l’adquiesició, un 20% transcorreguts 12 mesos i d’un 30% a partir dels 24 i que com és conegut un bona part dels habitatges de bancs i caixes procedeixen d’aquest sistema d’adquisició.
En relació al POUM, la reflexió que vaig formular anava en relació a l’efecte que pot tenir sobre els preus la no previsió i planificació d’oferta de sòl, aquesta reflexió va més enllà de la cojuntura actual i del parc d’habitatge nou pendent de ser venut, en aquest sentit et recomano molt intensament la lectural d’un article publicat al suplement econòmic de la Vanguardia el 4 de juliol per part del catedratic d’economia de la UPF José García Montalvo titulat ”El laberinto inmobiliario español” en el qual s’apunten alguns dels motius que segons ell, estàn contenint el preus de l’habitatge.
En aquest sentit, la pregunta a la que podriem arribar en la línia de la reflexió sobre el POUM i la conveniència de planificar i preveure oferta de sòl i la lectura d’aquest artícle que et recomano és: a quí no convenia que el POUM prosperés?

j

josep-m ramonjoan

IGD

19 d'agost 2010.22:09h

Respondre

Apreciat Jordi. Segurament hi ha motius i justificacions adients per defensar el POUM, però dir que el preu de 2.304 €/m2 és el mitjà d’Igualada fa riure. Que ho ha dit el Ministeri? Ja Ja Ja,... Llegir més et recordo que el President del Ministeria no fa massa deia que ”no ha havia crisi”, per no parlar de la previsió de parats i mil coses més.
Per cert, amb un 10% de descompte sobre el teu preu, quans pisos vols?
El preu, en economia capitalista, és on es troben oferta i demanda i avui t’asseguro que està força més avall de promig. Al menys en mercat lliure.

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.