TORNAR

L'Oficina de Prototipatge Tèxtil d'Igualada va facturar 1,6 milions el 2015

Segons els seus impulsors ”es van mantenir o crear uns 35 llocs de treball”

economia
Dijous, 11 febrer 2016. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull

L'acció de l'Oficina va facilitar la confecció de més de 175.000 peces. L'alcalde Marc Castells entén que palesa "el fenomen de relocalització que està tenint lloc". Fagepi considera que aquesta relocalització beneficia a productors i treballadors locals i que l'arribada de tallers asiàtics amb obrers és ínfima en el cas anoienc.

L'Ajuntament d'Igualada i les agrupacions del tèxtil local Fitex i Fagepi feien aquest dimecres, 10 de febrer, balanç del funcionament de l'Oficina de Prototipatge i Gestió
de Fabricacions durant l'any 2015. L'alcalde, Marc Castells, i el gerent de Fagepi, David Garcia van explicar els detalls. Durant els últims dotze mesos, l'acció d'aquesta oficina va facilitar la fabricació de 175.810 peces als tallers d'Igualada i l'Anoia, fet que va suposar un increment del 28% respecte l'any anterior. Tot plegat va suposar una facturació per les empreses locals de 1.606.463 euros directament vinculats a l'oficina, un 44% més.

David Garcia i Marc Castells, aquest dimecres al migdiaEl clúster local considera que aquesta facturació va contribuir a mantenir o crear 35 llocs de treball al sector industrial tèxtil, per bé que Garcia reconeixia encara queda per definir la incidència en els llocs de treball que s'han destruït en les reduccions de plantilla que han fet empreses d'aquest àmbit i si són persones que s'han recol·locat en les contractacions.

Garcia explica que "al voltant de cinquanta marques i distribuïdors han conegut durant el darrer any la capacitat industrial de la comarca i set d'aquestes han iniciat operacions comercials al nostre clúster tèxtil". El 95% dels nous clients són estatals i s'ha treballat majoritàriament amb un doble perfil: marques de gran distribució com Desigual, el Corte Inglés, Cortefiel, Oysho, Massimo Dutti o Uterqüe, i també petites marques. Des del clúster es fixen, doncs, com a propers objectius millorar l'atracció a clients d'una dimensió intermèdia i estendre la promoció de les capacitats industrials a possibles clients internacionals. Garcia apunta que el 2015 va tenir una arrencada dèbil pel que fa a les comandes durant el primer semestre, ja que les grans marques van ser molt prudents a l'hora de fer comandes malgrat l'increment del consum que ja es percebia. En el cas d'Igualada, aquesta tendència es va capgirar especialment a partir de la celebració de la primera fira professional BSTIM, que va situar el territori en l'agenda de molts potencials clients i això va fer incrementar les comandes. La segona edició de BSTIM tindrà lloc durant l'última setmana del present mes de febrer.

L'Oficina de Prototipatge i Gestió de Fabricacions va néixer el 2014, com una proposta conjunta del departament de Dinamització Econòmica de l'Ajuntament d'Igualada i les
agrupacions Fitex i Fagepi. Aquesta iniciativa públic-privada, emmarcada en el projecte estratègic 'Anoia, punt d'origen de la moda', volia respondre a una necessitat
manifestada per les empreses locals del tèxtil. L'equip comercial i tècnic d'aquesta oficina s'encarrega de vendre les idees creatives i els prototips que elaboren les empreses industrials locals a marques i distribuïdors  que, cada cop més, tornen a fabricar en plantes del territori. A continuació, a mesura que van arribant les comandes, aquest equip trasllada la producció als tallers de la zona, segons els volums que es demanin.

Castells afirma que "seguirem fent costat a les iniciatives de la nostra indústria, l'aposta per enfortir i fer més competitius els nostres sectors econòmics són la clau per seguir impulsant la ciutat i la comarca i resultats com aquests són la prova que la bona col·laboració entre els àmbits públic i privat pot ser molt positiva". De cara a l'any que comença, l'Oficina de Prototipatge vol incrementar la captació de clients de fora de l'Estat i, per això, es volen dur a terme accions de promoció internacional de les capacitats industrials de la comarca, amb presència en fires i campanyes promocionals. Alhora, s'estan desenvolupant també programes de capacitació professional per a facilitar els recursos humans que puguin reforçar les empreses locals i fer front amb garanties a l'increment de la producció.


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.