TORNAR

Els ponents del Prepara't fixen la creació d'una marca personal com a base per trobar feina

El cicle de xerrades de la Unió Empresarial se celebra per primer cop a l’Ig-nova

economia
Dimecres, 1 novembre 2017. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull

La necessitat d'adaptar-se a les noves tecnologies i de comptar amb una actitud positiva en els processos de selecció van ser les principals recomanacions que van rebre els centenars de participants del Prepara't, la Setmana de l'Ocupació. Nous ponents i ja cares conegudes d'aquest cicle de xerrades van passar durant la setmana passada per l'Ig-nova. 

La Setmana de l'Ocupació a Igualada va tenir lloc per sisena vegada, en aquesta ocasió en un nou escenari: la sala d'Ig-Nova Empresa. Les instal·lacions de l'antiga Amelior van acollir les diferents xerrades i tallers del projecte amb l'objectiu de donar eines i consells per a la recerca de feina en el nou mercat laboral. L'autoconeixement a nivell professional dels candidats, les habilitats i competències personals i professionals, la transformació del mercat laboral, la importància de la comunicació, i l'emprenedoria, van ser els temes centrals de la sisena edició del Prepara't. Els ponents van adreçar un missatge clar: "per trobar feina el més important és tenir una actitud positiva, tenir clara la marca personal, i treballar les competències professionals".

La primera sessió del Prepara't va posar sobre la taula la transformació del mercat laboral i els canvis que es preveuen a curt termini. Carlos Obeso, professor del Departament de
Direcció de Persones i Organització d'ESADE va remarcar que "en els propers anys molts oficis es veuran afectats amb les noves tecnologies, apareixerant noves professions, i les
aptituds experimentaran una importància creixent a l'hora de trobar feina". Maribel Salvador, que va oferir la conferència “No límits als teus recursos!”, va insistir en la
importància de tenir un objectiu professional, i fent una analogia entre l'esport i la recerca de feina va afirmar que "el més important és el factor humà" referint-se a valors
com el respecte, el compromís, la resiliència, l'adaptació, la tolerància a la frustració, etc.

La segona jornada va ser sobre les competències digitals. Juanita Acevedo va parlar de la importància de crear i cuidar la identitat personal, sobretot a Internet. "La majoria dels responsables dels Recursos Humans cerquen personal a través dels perfils a les xarxes socials", i en aquest sentit, "les empreses et poden contractar o acomiadar segons com et projectis tant en el món real com en el virtual". Linkedin és una de les xarxes més utilitzada per a trobar feina i l'orientadora Ari Vigueras va explicar als assistents com treure'n el màxim profit i rendiment per trobar feina. "És important fer una bona presentació del perfil, amb una capçalera atractiva i crear una xarxa forta de contactes".

Ari Vigueras, en la seva sessió sobre LinkedinEl ponent Toni Mates va insistir en la tercera jornada sobre com fer un currículum creatiu. Apuntava que "no hi ha regles per a fer un CV, però sí un objectiu: que el nostre CV destaqui per sobre la resta i ens truquin per fer l'entrevista". Per crear la nostra marca en el CV "cal tenir clar el tipus de tipologia gràfica i la imatge que es vol donar, i sempre ha d'anar en coherència amb la nostra persona". La consultora en desenvolupament professional i personal, Anna Rosell, va abordar de manera dinàmica el tema de
l'entrevista de feina, l'eina d'avaluació estrella d'un procés de selecció. La ponent va aportar un seguit de consells per tal de superar una entrevista amb èxit remarcant "la
importància d'aplicar l'empatia amb l'entrevistador, tenir clara la resposta davant les killer questions, saber quins són els punts forts i febles de la nostra persona, i expressar-nos
el màxim de bé".

Les dues ponències del dijous es van centrar en les competències personals i professionals. La periodista i experta en relacions institucionals, Míriam Riera va parlar de la importància de la comunicació com a clau d'èxit per a trobar feina. "És important saber comunicar i deixar clar el missatge al nostre interlocutor" i " cuidar molt la comunicació no verbal, ja que en un procés comunicatiu influeix en un 55% la gestualitat, un 38% el to de veu, i un 7% el que és pròpiament verbal". Al seu torn, David Baró i Maria Roser Ferre de comunicació Lab&CO, van explicar com trobar feina a través de la singularitat de cadascú. Els ponents van asseverar que "estem en un canvi d'era en què hem passat de ser especialistes a ser especials, de competir a cooperar, de l'ensenyament a l'aprenentatge, i és important saber-nos adaptar".

L'emprenedoria va ser l'eix de la darrera jornada. Txell Costa, emprenedora i Fundadora CEO de l'empresa Txell Costa Group va desgranar les opcions de l'emprenedoria i la 
intraemprenedoria, és a dir, emprendre dins d'una empresa ja creada. Un cop decidits a crear una empresa el més important segons la ponent és "creure en el producte per
saber vendre'l, crear una marca personal forta, i aplicar-hi una part emocional que connecti amb les persones.


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.