TORNAR

Els treballadors del sector públic de l'Anoia, convocats a la vaga

Treballadors de l'Ajuntament d'Igualada demanen 'el replantejament de les societats municipals'

economia
Dimarts, 8 juny 2010. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull
Segons els càlculs d'UGT, uns 3.000 treballadors del sector públic de l'Anoia estan aquest dimarts convocats a la vaga. El motiu és protestar contra les mesures de rebaixa dels sous del funcionariat que afectarà també als empleats d'entitats amb part pública; per exemple, a treballadors d'escoles concertades o al personal de l'Hospital. Per la seva banda, els treballadors de l'Ajuntament d'Igualada en vaga han fet públic un manifest en què demanen, entre altres coses, 'prioritzar les obres segons la necessitat social i els recursos reals' i un 'replantejament de les societats municipals'.

Concentració davant de l'Ajuntament d'Igualada, dimarts al matí

Des d'UGT, el secretari intercomarcal de l'Anoia, Penedès i Garraf, Fernando Lozano, convocava a tots els treballadors de serveis públics a la protesta perquè 'no es pot permetre aquestes retallades, que són un atac directe a l'estat del benestar'. El sindicat organitzava un autocar per portar manifestants d'Igualada a la concentració de Barcelona, que comença aquest dimarts a les 12.00 h. Lozano afirma que 'la factura de la crisi l'han de pagar els especuladors i els bancs i no pas els empleats públics, que tenen un sou mitjà de 1.300 euros, i el 26% cobren menys de 1.000 euros'.

Serveis mínims als Ferrocarrils

Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), d’acord amb l’establert per part del Departament de Treball de la Generalitat, oferirà els següents serveis mínims a les Línies Metropolitanes (Barcelona-Vallès i Llobregat-Anoia): de 6.30 h a 9.30 h 50% del servei habitual, i de 17.00 h a 20.00 h 50% del servei habitual. Fora d'aquestes hores de serveis mínims, totes les estacions d’FGC romandran tancades al públic. Podeu consultar aquí els horaris dels trens Barcelona-Igualada.

Revisar les societats municipals

Per la seva banda, els treballadors de l'Ajuntament d'Igualada que seguiran la convocatòria de vaga demanen en un comunicat que es facin les inversions necessàries i ajustades als recursos reals disponibles, així com un replantejament de les societats municipals. En el text, recorden que no tots els treballadors de l'Ajuntament tenen una plaça fixa i que 's'ha d'acabar amb el nomenament a dit de càrrecs públics amb sous desproporcionats':

NO VOLEM SER LA SOLUCIÓ FÀCIL

Caràcter general:

1-. Els treballadors de l’administració pública també som treballadors, encara que moltes vegades es parli de funcionaris de manera despectiva, també hi ha mileuristes i no tothom té una plaça fixa.

2-. Estem d’acord en què s’ha de reduir el dèficit públic, però pensem que s’ha pres la mesura més fàcil i ràpida: baixar el sou al personal de l’administració, congelar les pensions, retirar el xec nadó a tothom i prohibir a totes les entitats locals que demanin préstecs.

3-. S’han de cercar mesures per acabar amb la corrupció a l’administració, amb la despesa incontrolada i amb les idees il·luminades d’alguns polítics, moltes vegades amb marcat caràcter electoralista.

4-. Una correcta gestió i racionalització del personal.

5-. Acabar amb nomenaments a dit de càrrecs públics amb sous desproporcionats.

6-. S’ha de perseguir l’economia submergida i qui no paga els seus impostos; ja que el que ell no paga ho hem de pagar entre tots.

Caràcter local:

7-. Prioritzar les obres futures segons la necessitat social i els recursos 'reals' disponibles de la nostra ciutat.

8-. Replanteig de les Societats municipals.

Fem vaga, no perquè siguem persones insolidàries, sinó perquè no volem ser cada vegada la solució fàcil dels nostres governants, governi qui governi. Entendríem una baixada de sou amb una negociació prèvia i com a mesura excepcional a la difícil situació econòmica que viu el país i dins d’un conjunt de mesures estudiades, i no ser la solució esmorteïdora per a la propera reforma laboral.

Personal de l'Ajuntament d'Igualada en vaga


17 Comentaris

R

Ramon F.

Igualada

9 de juny 2010.11:20h

Respondre

Ro.- Mira si vols que et sigui clar, la veritable diferència que hi ha entre un funcionari i un treballador d’una empresa privada es que mentre que els de la privada hem de demostrar que valem pel... Llegir més càrrec que volem ocupar i continuar demostran-ho tota la vida laboral, els funcionaris segurament estudiareu molt per treure-us les oposicions, però un cop las heu aprovades i teniu el lloc de treball (que es de per vida), ja podeu descansar, es com aquell corredor que ja ha arribat a la meta i ja no te necessitat de fer cap més cursa, ja esta ja hi soc i el pitjor problema que teniu es que alguns quant arriben a la meta diuen “ara con que cobraré el mateix treballant molt o poc, fent les coses be o no tant be, dons mira anar fent i que treballi el de la taula del costat”. Això es el que fa mal al funcionariat i es el que fa que molta gent no entengui ara que os estripeu les vestidures per aquest 5% de promig.
Hi ha molta mes gent amb carrera del que et pots pensar que faria el que fos ja no per estar al vostre lloc, sinó per aconseguir un lloc de treball (lloc que desprès haurà de defensar tota la seva vida laboral)

e

eRIC

Igualada

9 de juny 2010.00:37h

Respondre

Genial. Almenys alguns ho veuen clar i no marejen la perdiu.

http://jfarres2.wordpress.com/2010/06/08/no-he-fet-la-vaga-de-funcionaris/

R

Ro

Igualada

9 de juny 2010.00:15h

Respondre

Ro, fots gràcia, jo treballo a l’empresa privada. Ara mateix aquest any, l’empresa on estic (he començat recentmen canviant d’una empresa a una altre) ha ofertat 167 places, per aquestes... Llegir més s’han presentat 7.563 CVs i han agafat a 65 persones (una d’elles jo). Tinc dret a deixar de preparar-me presentar-me a certificacions, buscar cursos subvencionats, anar al client a jugar a les xapes, estar 2 hores esmorzant, sortir a fer la cigarreta cada hora, i fer els horaris que molts/alguns funcionaris fan?¿ perquè jo, com molts d’altres que entren a l’empresa privada, també he competit, he estudiat, i m’he preparat i em continuo preparant (que molts funcionaris NO) per seguir on estic i pujar. No vinguis amb tonteries d’opos, que tot en aquest món és difícil i a pocs els hi regalen res.

R

Ro

8 de juny 2010.21:27h

Respondre

Albert: Primer hom fa la carrera i després es prepara per a les ‘opos’ i competeix amb 100, 300, 1.000 ò 4.000. Li sembla fàcil o difícil?

Ramon F.: No suposi tant que a l’empresa privada... Llegir més se’n fan farts de cobrar/pagar en negre. I no em digui que se’n acaba d’assabentar ara mateix. Hi ha empreses que fa (o feien) carnets per als seus treballadors per adqiirir els seus productes més barats, o els del gas i l’electricitat que bonificaven seus empleats. Tampoc no ho sabia? A l’ajuntament mai, mai, mai els funcionaris rasos hem tingut cap mena de bonificació amb res, tant si s’ho creu com si no. I no estic demanant res que tampoc no vull haver d’agrair res. Jo li dic que nosaltres contribuim com el que més: és a dir, com vostè, també som usuaris i contribuents.

j

josepm

igd

8 de juny 2010.21:25h

Respondre

Vàries observacions:
1) La reconversió en el sector públic s’ha de fer amb ajust de sous. Altrament es faria amb reducció de plantilla (situacions greus) o reducció de sou per variables... Llegir més (situacins lleus), com al sector privat.
2) Hores d’ara ningú dubta que cal ajustar la despesa del país a la seva producció. Vaja, no podem consumir més béns i serveis que aquells que produim, altrament dit, ENS HAN TALLAR EL COMPTE DE CREDIT CREIXENT ANY A ANY, cal dons ajustar-nos i pagar el deute pendent.
3) Productivitat i eficiència en el treball, en el sector privat i públic, per això cal una reforma laboral que permeti aclarir quines són les obligacions dels treballadors. Els drets són comunment coneguts. Probablement en el sector públic hi ha més feina a fer (treball amb objectius i incentius vinculats a l’assoliment, penalització dels contractadors fraudulents, etc)
4) Replanteig de les societats municipals?? A bona hora, moltes han competit directament amb la societat civi (qui no recorda el tema INFINITY i el mal que ha fet als gimnassos privats?). I ara què, a pagar entre tots, garantin això sempre, el lloc de treball als allí col·locats? Una sugerència, comencem per TANCAR les emissores de ràdio i televisió municipals, en sobren i són ineficients.

P

Pau

Igualada

8 de juny 2010.20:00h

Respondre

Em fa molt gràcia veure com ALGUNS funcionaris s’excusen dient que per arribar a ser-ho cal haver estudiat molt i passar unes oposicions, evidentment és MOLT cert, però i a partir d’aquí QUÈ... Llegir més ? Després d’haver aprovat ja està tot fet ? El fet d’aprovar unes oposicions ja dóna absolut dret a una feina estable i indefinida ? Potser caldria una revisió i control cada cert temps, així aquells (NO tots, ni molt menys) que ”s’adormen” a la cadira-fixa s’espavilarien una mica i els que no valen doncs ... ja ho sabem. Si aconseguim ser més productius en sortirem tots guanyant, els funcionaris i els que no ho són

J

Jordi

Igualada

8 de juny 2010.19:28h

Respondre

Els sindicats han preferit convocar una vaga per un col·lectiu que patirà una retallada salarial (mitja) del 5% (i alguns fins i tot amb el lloc de treball assegurat) enlloc de fer-ho per més de 4... Llegir més MILIONS de persones que NO tenen feina. Molt bé, d’això se’n diuen prioritats, prenem nota.

A

Albert

8 de juny 2010.18:25h

Respondre

A mi no em sembla correcte. No entenc perquè, pel sol fet d’haver aprovat unes oposicions, hom té dret a feina de per vida fagi el que fagi. Jo he aprovat una carrera, acte molt més difícil que... Llegir més aprovar unes oposicions, i m’he d’espavilar!

Quants funcionaris treballen més de 40 hores setmanals ?

E

Eduard

Igualada

8 de juny 2010.18:16h

Respondre

Per què no s’elimina el PER (Plan de Empleo Rural) ? ”Gràcies” a aquest pla, els andalusos o extremenys que treballen (del camp) 20 dies durant l’any, tenen dret a mig any de subsidi... Llegir més d’atur. Adéu Espanya !

R

Ramon F.

Igualada

8 de juny 2010.17:58h

Respondre

Ro.- Esta clar que vosaltres (els funcionaris) també pagueu els impostos corresponents com tothom i això de la declaració de renda, hem de suposar que tothom declara el que cobra realment, almenys... Llegir més jo no se de cap empresa que l’interessi pagar als seus treballadors en “negre” i si algú sap d’algun cas, que o denuncií. En quant a l’entrada al museu, piscina, el gual i la taxa d’escombreries, només faltaria que no la paguéssiu, l’ajuntament retribueix amb diners i no amb espècies i no crec que el fet de ser funcionari municipal doni més drets que els que pot tenir un altre ciutadà que treballi amb en un altre empresa (que per cert a alguns d’aquets ja fa temps que els hi han retallat el sou).

L’única diferència entre un funcionari i un treballador d’una empresa privada es que el funcionari te la feina assegurada de per vida i aixó a vegades no ho valoreu prou i en aquests temps en que vivim això es molt important. Ningú es posa en contra vostra però per favor valoreu el que teniu que es molt i sembla que no ho aprecieu.

En quant als politics, mira , tenim els que varem votar, cada quatre anys la democràcia ens dona l’oportunitat de triar i votem el que creiem millor, si no ens agrada o ens hem equivocat tenim la possibilitat de poder canviar i aquí si que no val alló de que ja que no n’hi ha cap que m’agradi hem quedo a casa, ja que si fem això desprès no cal que ens queixem, o votem o ens hi posem nosaltres si som capaços de fer-ho millor, però no podeu dir que vosaltres sou el seu reflex, ja que teniu l’obligació com els demès de fer les coses ben fetes i si veieu alguna irregularitat hauríeu de denunciar-la (ja se que es difícil), però seria el que tocaria, com va fer aquesta noia de Montbui que feia d’interventora de Santa Coloma

Amb el que si que estic completament d’acord amb vosaltres es que no pot ser que es nomenin càrrecs públics a dit i amb sous desproporcionats com per exemple els 100.000 euros anuals que ens costa a tots el gerent de les empreses municipals

R

Re

8 de juny 2010.17:24h

Respondre

La vaga de funcionaris obeeix a interessos dels sindicats, que no sindicals. No nego que els funcionaris tinguin dret a reclamar sou. Però un sector que cobre, en uns dies que molts d’altres tenen... Llegir més feines per viure a conseqüència del baix sou em resulta ”un país al revés” que els sindicats només es mobilitzi pels sectors que encara no han rebut massa, he dit més d’una vegada que hi ha molts sectors que no arriben a 1000€. Crec que tots estem prou malament com per fer accions contra un govern que ens ha arruïnat, ara bé, repeteixo, això d’avui és política i no mobilització per reclamar un sou digne a TOTS els ciutadans. Mentre els sindicats fan vergonaya, fins hi tot amb declaracions tant simples i estúpides com les d’un delegat que en ser demanat per la vaga en el transport i possibles inconvenients en el ciutadà gosa dir que ”hauríem de tenir paciència atès que lo que ells fan repercutirà en un futur en un millor servei”, aquest argument que sempre es fa servir ”millor servei” si fos cert estaríem entre coixins,,,,,,Viam sindicats, hi ha molta gent al llindar de la pobresa, poca conya, presenteu alternatives serioses per sortir d’això i si hi ha d’haver accions que siguin amb tots els ets i uts....la resta són manipulacions i usos polítics, partidistes i jo com crec molts altres treballadors no estem per ser més...els ninots de palla

J

Josep

Igualada

8 de juny 2010.16:14h

Respondre

Detallant alguns punts:

1) La gran majoria són gent treballadora. Per això hauria d’interessar a tothom (treballadors de la pública i la privada) que es dugués a terme un control continu del... Llegir més treballador públic (fins a dia d’avui inexistent). L’ineficient al carrer. Tots els que realment treballen (la majoria) en sortirien beneficiats.

2) Tothom ha d’ajudar, en la mesura del possible

3) D’entre d’altres despeses inútils: No calen passarel·les de 1 MILIÓ D’EUROS per a que hi passin quatre bicicletes (quan ho poden fer per un altre pont, situat a menys de 300 metres i que té el mateix punt de destí).

5) Ja n’estem farts de pagar càrrecs de confiança i amics varis. Els paguem entre tots els ciutadans i només treballen pel partit que els ha col·locat/”enxufat”.

7) Fer un pàrquing ”públic” on només es permet aparcar-hi (i, a més a més, gratuïtament) als usuaris del complex lúdic Infinit; mentre es vol obligar a pagar a la gent que ha de desplaçar-se, no per gaudi, a l’Hospital.

8) SIMA ? Doncs, sí una empresa pública (ho sigui, el deute ens el menjarem tots els igualadins) amb un deute de més de 600.000 euros (i creixent cada any més)! Ningú aparca al pàrquing de l’Hospital. Vinga més i més zones blaves !

P

Pau

Anoia

8 de juny 2010.15:51h

Respondre

Què vol dir això que avui fan serveis mínims ? Per desgràcia hi ha alguns funcionaris que cada fan serveis mínims, però ja se sap ...

A

Albert

Igualada

8 de juny 2010.15:18h

Respondre

És curiós veure com amb més de 4 milions d’aturats (i després de més de 2 anys en crisi) els sindicats no s’han començat a moure i només ho han fet per aquells que tenen la feina... Llegir més assegurada. ”Curiós”

J

Josep M: Torras Payerol

Igualada

8 de juny 2010.13:37h

Respondre

Ro,
Sense intenció de generalitzar i polemitzar, estic d’acord amb tu, que tant a les empreses privades com a les públiques, hi ha de tot.
El cert en el cas de les públiques, és que gent gens... Llegir més preparada és la que pren les decisions i que la responsabilitat real la te el funcionari, que ha seguit les ordres d’un incompetent que només te responsabilitat política i això i res es el mateix.
En prenc nota del que dius i ho trasllado a dita popular: “Quin bon vassall, si tingues un bon senyor!”
Salut.
Josep M.

R

Ro

8 de juny 2010.12:40h

Respondre

r.d.: No has pensa que nosaltres també paguém la contribució, i la seguretat social, i fem la declaració de la renda (sense amagar ni cinc, que a nosaltres ens ho declaren tot) i que... Llegir més l’ajuntament de cap manera ens regala l’entrada als museus públics, ni la piscina ni el gual per entrar al garatx ni la taxa d’escombraries.
No se t’acut que potser la mala preparació d’una bona part dels nostres polítics que assumeixen responsabilitats per a les que no tenen cap formació ni aptituds, que si són on són és perquè el seu mèrit ha estat medrar en el partit a cop de colze i xafada d’ull de poll, i que això fa que les seves decisions siguin immadures, desgavellades, a voltes, fins i tot, perilloses? No se t’acut que si nosaltes som dolents és perquè som el seu reflex i que per aquest motiu ens detesten ells també.
Jo sempre he tingut molt clar que si les directius que rebo dels meus superiors (polítics, càrregs de confiança, tècnics...) fossin clares, coherents i conseqüents, si em respectessin com a persona i no em deixessin amb el cul enlaire com ha passat infinitat de vegades quan he pres una iniciativa, jo executaria bé la meva feina y, sens dubte, seria molt més eficaç en benefici de tothom.

r

r.d.

igd.

8 de juny 2010.08:12h

Respondre

hi falta una nota: o perseguri també al funcionari ”vago”, que no fa el que hauria de fer, i el seu sou el paguem tots...

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.