TORNAR
PUBLICITAT

4M Visual: "El rètol és la primera impressió que es té d'un negoci, fes-lo atractiu!"

Entrevistem Xavier Canyelles, Jordi Enrich, la Sandra Gallardo, i Àngel Parrilla, impulsors de 4M Visual

societat
Divendres, 9 novembre 2018. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull

Ara ja fa més d'un any, va néixer a Igualada una empresa de retolació amb mentalitat jove i moderna, innovadora i sobretot amb moltes ganes d'aportar solucions creatives a les necessitats dels seus clients. Aquesta empresa és diu 4M VISUAL i està formada per quatre socis, que porten molts anys en aquest sector (més de 14 anys) i que van trobar la oportunitat de crear aquest nou projecte. Així doncs, el Jordi Enrich, la Sandra Gallardo, l'Ángel Parrilla i el Xavi Canyelles ens expliquen com va anar tot.

Com va sorgir la idea de muntar aquesta nova empresa?

De fet, l'empresa on treballàvem, va tancar. Coneixíem bé la nostra feina i volíem seguir en aquest sector. En cosa de setmanes vam afanyar-nos a crear una nova empresa. Igualada encara és una ciutat petita i molts dels clients ja ens coneixien i sabien com treballàvem. En tres setmanes havíem fet mailings informant que l'equip tècnic seguiria amb 4M, havíem trobat local, fet el trasllat, muntat el taller i vam haver de posar-nos en contacte amb els proveïdors i demostrar-los la nostra correcció i solvència. Van ser uns moments de decisions ràpides però crec que encertades i gràcies a la il·lusió que portàvem tot va anar agafant la bona direcció (diria que vàrem fer abans l'empresa que el pla d'empresa!) però som conscients que estem tan sols en el punt de sortida i que l'economia pot donar moltes voltes.

Com es van repartir les funcions en aquesta nova situació?

Les teníem molt clares però en una nova empresa vam haver d'agafar-ne de noves i fer més hores que un rellotge. Assumíem les feines que teníem abans i d'altres de noves. A les feines de taller, disseny i comercial hi vam afegir les de proveïments, atenció al client (en persona o a través de correus), facturació… Bé, tots vam duplicar (com a mínim ) les nostres funcions. Sabíem que era important fidelitzar els clients i volíem acomplir amb tothom i que es veiés una millora en el servei. Fins i tot el concepte de negoci el vam canviar, el nostre local està obert amb grans finestrals, ens poden veure com treballem des de fora. Potser som una empresa peculiar però ens agrada la nostra manera de treballar, i la proximitat amb la gent és la nostra màxima. I posats a canviar, no ens negareu que el color magenta ens identifica de forma eficaç?

I què ofereix 4M Visual?

Tot el procés gràfic per a una empresa que vol obrir. Rètol, decoració interna, imatge, assessorament, retolació de vehicles industrials, murals de parets... Si cal ajudem a crear el seu logotip i plasmar-ho en tots aquests suports. Volem cercar la sorpresa amb la imatge, que cridi l'atenció per què el client entri a dins del negoci o l'identifiqui de forma ràpida. I mirem de defugir allò estàndard. Que cada establiment tingui un toc propi. També treballem per particulars, sovint ens demanen decorar parets amb fotografies o dibuixos en vinil.

Quin és el procés habitual de la producció d'un rètol? Quant es pot tardar a complir un encàrrec?

Una empresa ens comunica que vol obrir. Aleshores, els visitem 'in situ', siguin comerços o naus industrials i contrastem la idea que té el client i què vol. Aleshores mesurem les façanes, fem fotografies i transmetem a la Sandra els 'inputs', per a que faci el disseny. Quan ho tenim avançat i els materials decidits, presentem una mostra de com quedarà amb un muntatge fotogràfic i el pressupost sense compromís. I mirem d'afinar molt amb els terminis de lliurament.

Quin és el rètol més estrany que han fet?

Tots tenen les seves particularitats. Treballem amb dissenyadors i decoradors, que necessiten serveis de retolista i hem fet col·laboracions molt atractives. És complex, perquè tenen una idea i l'has de portar a la pràctica. Recordo una soca d'arbre gegant per una botiga de roba; a Barcelona ens va demanar una decoració per a cinc plantes d'una escola amb il·lustracions.Anava des de la planta baixa, que era el fons marí, passant per la platja, i anar pujant fins a les plantes superiors on es veien els excursionistes i el cel amb els planetes (un mural de 23 metres d'alçada en vinil).


L'estampa del Xavi i el Jordi a dalt d'una escala en diversos punts de la ciutat, penjant els rètols, és tan igualadina com les coques de vidre o el gènere de punt?

(riuen) El fet és que ens agrada ser propers. Ens agrada donar una imatge divertida i desenfadada. La veritat és que ja fa anys que ens veuen penjats d'escales per Igualada, la diferència és que ara ho fem de magenta i treballem per nosaltres. Això sí, amb el mateix sentit de l'humor! Aquest estiu estàvem treballant en un concessionari de la ciutat i la Sandra va posar, al perfil de 4M per xarxes socials, que si algú passava per allà, fes sonar el clàxon. Vam estar deu dies allà muntant cartells i amb cotxes que 'pitaven' quan ens veien.

Quins són els materials que feu servir?

Busquem materials adequats a la seva funció, amb més o menys durabilitat segons la seva ubicació i ús. Treballem fusta, ferro, alumini o metacrilats. I els combinem amb vinil i leds per donar resultats sorprenents. Qui sap amb què més treballarem amb poc temps...

Quina és l'essència d'un rètol o d'un cartell?

És la primera impressió que es té d'un negoci. És el que percep la gent, diu moltes coses de tu, ha de ser atractiu i efectiu. De tota manera, una sabateria no pot tenir un rètol gros com el del Burger King, però sí que has d'invertir perquè tingui un resultat òptim. Avui en dia, amb els materials existents i creativitat es poden fer rètols de gran eficàcia sense una despesa exagerada.

 


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.

Usuari registrat

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

Identificar-se amb el correu electrònic