TORNAR
PUBLICITAT

Joan Barnes: "Dyneke ofereix el que vol la gent, que la roba sigui còmoda i durable"

Entrevistem Joan Barnes, director executiu de la firma tèxtil Dyneke

economia
Dissabte, 4 agost 2018. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull

Amb 55 anys d'història, la firma pierenca Dyneke s'ha enfocat els darrers anys en el mercat de la roba de treball, amb resultats òptims. Malgrat la difícil situació del tèxtil, l'empresa vol augmentar la seva presència a nous mercats, especialment europeus, subratllant la diferenciació del seu producte. Parlem amb Joan Barnes, el seu director executiu.

Dyneke es dedica a roba de treball. Ara que hi ha una millora econòmica, s'ha traduït en més demanda d'aquest tipus de roba?

Hem de pensar que el sector segueix patint. L'any passat van baixar les vendes un 4% a tot l'Estat. Pel que fa a nosaltres, tenim un producte molt exclusiu, molt diferenciat, i la sort que tenim és que respecte la competència, tenim demanda de la resta d'Europa. Aquí és on fem l'esforç de créixer. 

Com s'adrecen al mercat? I què fa competitiu a Dyneke?

Venem el mateix producte que venem aquí. El contacte inicial moltes vegades es fa a través de les xarxes socials, on intentem ser molt presents. El disseny i la qualitat ens diferencia, la fabricació és tota aquí, molta a la nostra mateixa fàbrica. No és el mateix, amb tots els respectes, que rebre gènere des de l'Àsia. I tenim una fidelització molt més gran.

A qui es fidelitza? Al client final de les bates escolars, a empreses que compren roba de treball?

El nostre principal client són els distribuïdors de roba de treball. Mirem de protegir-los i ser molt fidels. Hi ha una altra branca que és la roba escolar, amb un 'target' diferent i on ens adrecem directament al client final. En el món de les xarxes socials, ha canviat una mica el perfil del públic. A dia d'avui, el 80% del nostre producte va a parar els distribuïdors, en tot cas.

Els competidors de fora d'Europa, cas de la Xina, en el cas que hagin d'augmentar els sous als seus treballadors, que no tenen bones condicions de treball, deixen de ser competitius?

Hi ha canvis, sí. S'apliquen aranzels i allà pugen sous, per tant, s'està tornant. Per a Dyneke, el principal competidor és a l'Estat, val a dir. Vam fer una aposta per la qualitat en el seu moment i això fa que les vendes segueixin sent sostenibles. La màxima és que, malgrat que es dugui roba de treballar, no cal anar de qualsevol manera: oferim comoditat i modernitat, a més de qualitat.

Aleshores, els consumidors i els distribuïdors, valoren que la roba estigui feta a Piera i Catalunya.

Cada cop la gent mira més l'etiquetatge. Veuen "Barcelona" i els agrada. No vol dir que fet a fora no és bo, però la gent cada cop més vol que estigui fet aquí.

Els avis i àvies que van a comprar la bata per als néts també?

En aquest cas, aquestes persones es fixen que comprin allò de tota la vida. Toquen el material, saben que el producte no s'arruga, que és fàcil de planxar i que les taques marxen amb facilitat. I això ho agraeixen, perquè volem fer un producte durable.

La tensió i el boicot a productes catalans els va afectar?

Va tenir importància, cap a l'octubre. Van baixar les vendes, però tampoc tant com ens volien fer veure. La nostra resposta segueix sent bona. Recordem que les vendes van baixar a tot l'Estat, de productes tèxtils. 


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.

Usuari registrat

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

Identificar-se amb el correu electrònic