TORNAR

La proesa en 23 hores de l'igualadí Joan Baliu: puja la Pica d'Estats i agafa la bicicleta per arribar a Tarragona

Completa el repte de ’Del cel al mar’ amb August Jutglar, en menys d’un dia

esports
Divendres, 5 juliol 2019. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull

Del sostre de Catalunya fins a la línia de mar; de la Pica d'Estats, fins a la costa tarragonina. Un repte majúscul que Joan Baliu firmava en menys d'un dia.

En unes hores, aquest cap de setmana passat, l'igualadí Joan Baliu i el mataroní August Jutglar van realitzar el repte esportiu que feia mesos que tenien al cap i que ells mateixos van batejar amb el nom 'Del cel al mar'. L'objectiu era coronar el cim més alt de Catalunya, la Pica d'Estats 3.143 metres, i tot seguit baixar fins a la costa tarragonina en bicicleta de carretera per arribar a cota 0, és a dir a nivell del mar.

Els herois, a TarragonaL'aventura es va iniciar a la mitja nit del divendres a dissabte, moment en que els esportistes van posar rumb a la Pica d'Estats des del pàrquing del refugi de Vall Ferrera. Per realitzar l'ascens i el descens van tardar 6 hores i 20 minuts completant un recorregut de 20 quilòmetres i 1.600 metres de desnivell positiu de cursa a peu. Després van baixar amb BTT els 10 quilòmetres de pista forestal que separen el refugi de la població d'Àreu.

Des d'allà van agafar la bicicleta de carretera i es van posar a pedalar durant prop de 13 hores. Malgrat la forta onada de calor, amb trams a més a de 40 graus, que va complicar l'esforç i va fer allargar els temps de descans, van arribar a la platja de Tarragona passades les 9 de la nit, recorrent una ruta amb bicicleta de 230 quilòmetres i prop de 4.500 metres de desnivell positiu. Després de 21 hores d'esport sense gaires interrupcions donaven el repte per finalitzat. La força de voluntat i l'ajuda d'alguns companys que van fer de llebre els quilòmetres finals de bicicleta, van permetre que els joves realitzessin el repte amb èxit i puguin dir que han anat del punt més alt al punt més baix de Catalunya en menys de 24 hores.

0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.