TORNAR

Bons motius per fer exercici. Quins són els teus?

Espai patrocinat per

Estètica
Dimecres, 12 octubre 2016. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull

YVETTE PONS Acabat l'estiu molts són els propòsits per a aquest nou període que comencem. Un dels més habituals és iniciar-se en la pràctica de l'esport, ja sigui apuntant-nos a un gimnàs, com provant aquells que sempre ens han cridat l'atenció però que mai hem trobat el moment.

Alguns dels beneficis, comuns per a la majoria d'esports són:

Aprimar-se: practicant esports que impliquin una despesa calòrica controlada, combinant càrdio amb força i resistència, aconseguirem amb constància i voluntat aprimar aquells quilos que hem engreixat a l'estiu.
Tonificar: Treballant la musculatura específica aconseguim tonificar zones com els glutis, els braços, les cames ....
Desconnectar: ​​Qualsevol tipus d'esport és beneficiós per a evadir-te durant unes hores del constant anar i venir de pensaments. L'alliberament d'endorfines produeix un efecte molt beneficiós en la reducció de l'estrès i t'aporta energia i sensacions que segur et faran repetir.
Uns bons exemples poden ser la natació i lel ciclisme, dos exercicis molt complets que t'aportaran múltiples beneficis en l'àmbit mental i corporal. T'expliquem, a continuació molt bones raons per practicar, en concret, aquests dos esports.


Motius per practicar la natació

Sense cap dubte, la natació és un esport molt complet que t'ajuda a cremar calories, tonifica tot el teu cos i activar el teu metabolisme.

Lògicament hem de ser conscients que quan s'inicia un exercici que no s'ha practicat mai és bo començar a poc a poc, orientats per algú professional que ens indiqui com començar i anar evolucionant. Les primeres molèsties com les agulletes o els dolors musculars ens indiquen que realment estem treballant i es poden alleujar fàcilment amb, per exemple, gels antiinflamatoris.

La natació ens ajudarà a esculpir el nostre cos, els greixos d'abdomen i cintura es veuran compromeses i seran les primeres a disminuir amb la constància de l'exercici. En una hora de natació es poden cremar fins a 600 calories i treballarem amb tots els grups musculars. L'aigua ens ofereix l'al·licient d'exercir una mínima resistència i per això els moviments impliquen tonificació.

Una altra de les raons per escollir la natació és el petit risc de patir lesions. A l'aigua et permet practicar l'exercici sense l'efecte de la gravetat, per això les articulacions no es veuen en absolut forçades ni pateixen repetits moviments que comprometen els seus límits, com per exemple en el running.

Finalment assenyalar un estudi presentat a l'American College of Sports Medicine Conference, en què s'argumentava que la natació, si es practica amb regularitat, pot aportar una important dosi de joventut, ja que en aquest estudi s'han recopilat dades que asseguren que els nedadors habituals tenen uns valors en pressió arterial, colesterol, funcions cardiovasculars i cognitives equivalents a persones de menor edat.

Motius per anar en bici

Encara que pot semblar un esport difícil per practicar a la ciutat, sempre es poden trobar a prop rutes per realitzar còmodament l'exercici que ens aporta la bicicleta.

Enfortirem la funció cardiovascular, ja que l'exercici de resistència ajuda a millorar el bombament del cor fent-lo més eficaç i permetent que disminueixi la tensió arterial.

Treballarem tots els músculs de les cames però també dels braços i de les espatlles. No podem oblidar els estiraments en acabar l'exercici.

Augmentarem l'eficàcia del nostre sistema immunitari, ja que el moviment regular i moderat incrementa la seva acció, i pot fer front millor a les infeccions comunes com els refredats o les grips.

I cremarem, igual que amb la natació, les calories que el nostre cos tendeix a acumular en excés.

No cal fer un exercici intens perquè amb el ciclisme comencem a notar els múltiples beneficis que ens aporta un esport a l'aire lliure, carregat de bons moments i petits reptes que en veure que podem superar, també ens ajuda a millorar la nostra autoestima.

Aquests han estat dos exemples aleatoris, però la pràctica de qualsevol exercici de manera moderada, juntament amb uns hàbits alimentaris saludables, ens omplirà de vitalitat i energia que es reflectirà clarament en la nostra bellesa i benestar.

YVETTE PONS Institut d'estètica


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.