TORNAR
PUBLICITAT

El millor fitness amb hipopressius

Espai patrocinat per

Estètica
Dimecres, 23 novembre 2016. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull

YVETTE PONS Les rutines que podem arribar a practicar en un gimnàs i els exercicis hipopressius són uns molt bons aliats per aconseguir el cos que realment desitgem i per millorar situacions concretes que al llarg de la vida ens poden alterar fisiològicament com ara els embarassos. Erròniament anomenats abdominals hipopressius, s'han convertit en poc temps en una moda, en els exercicis més recomanats per moltes celebrities que tenen cura el seu cos, com ara Pilar Rubio i Cristina Pedroche, entre moltes altres.

El seu nom prové del prefix grec Hypo, que es relaciona amb la paraula menys i del francès pressif, que significa pressió, per tant hipopressiu: sense pressió.

El seu creador va ser Marcel Caufriez, doctor en Ciències de la Motricitat i gran especialista en rehabilitació. El seu treball en l'àmbit de la reeducació uro-ginecològica, el va ajudar a observar que durant la recuperació post-part els abdominals tradicionals mal realitzats arribaven a perjudicar la musculatura del sòl pèlvic i podien accelerar problemes d'incontinència urinària, entre d'altres. La qual cosa va motivar per crear tècniques per enfortir la musculatura de la faixa abdominal de manera que no es perjudiqués el sòl pèlvic, creant així el mètode hipopressiu.

És ideal per recuperar la figura després del part el seu secret rau en la combinació justa de diverses disciplines com són: el ioga, la reeducació postural i el treball respiratori. En ser un entrenament complex en el seu desenvolupament és molt important que sigui un professional amb experiència qui elabori un programa ajustat a les necessitats de cada persona.

Del Ioga, el treball hipopressiu utilitza el pranayama o el uddiyanha banda com a models de respiració controlada que ajuden en gran mesura a guanyar eficàcia en els exercicis abdominals. Durant la realització dels mateixos sembla que l'abdomen desapareix, es treballen les apnees expiratòries, contraient la musculatura inspiradora de la caixa toràcica i elevant el diafragma. Juntament amb les molt estudiades postures aquest treball respiratori afavoreix el descens de la pressió intraabdominal i ajuda a la correcta disposició de les vísceres pèlviques i és per això que és tan recomanable en casos de pèrdues d'orina o prolapses.

En el treball postural es tracta a la persona des de la globalitat amb influència també de l'Ashtanga Ioga. És imprescindible, si es volen aconseguir els majors beneficis, ser molt exigent amb les tècniques i la seva precisió. Amb grans coneixements de les cadenes miofascials, l'entrenador podrà alleujar dolors d'esquena, de cervicals o lumbars produïts per males postures o sedentarisme.

Precisament per a les persones que tenen una vida sedentària aquest és un tipus d'exercici que com a programa d'iniciació i de reeducació integral és molt recomanat. Seria aquesta una bona manera d'anar acostumant al cos de forma gradual o requeriments superiors de treball físic. També el treball intrínsec de consciència corporal ajuda molt en la recuperació de bons hàbits que milloressin les postures inconscients i repetitives.

A més del comentat, en el nostre dia a dia la pressió abdominal es veu compromesa en molts dels nostres gestos quotidians, quan tossim, al riure, carregar pesos, mantenir relacions sexuals, etc. Tot això juntament amb altres factors com els embarassos, la menopausa, etc. fan que la faixa abdominal i la musculatura perineal es vegin afectades i deixen de tenir la seva efectivitat de subjecció natural. Els exercicis hipopressius són ideals per acompanyar en aquests processos i recuperar la tonicitat més gran que ajudarà a tenir un cos esvelt i saludable sense molèsties a terra pèlvic.

Com beneficis més clars d'aquest tipus d'entrenament podem enumerar, a més dels anteriorment comentats, els següents:

Millora de la postura corporal
Reducció o eliminació del dolor d'esquena
Tonificació de la musculatura abdomino-perineal i reducció del perímetre abdominal
Millora de la flexibilitat
Prevenció de la incontinència urinària
Millora dels patrons respiratoris i de la consciència corporal
Prevenció de lesions articulars i musculars
Prevenció d'hèrnies Pons on trobaràs, segur, els millors productes per a la salut i bellesa de la teva pell.

YVETTE PONS Institut d'Estètica.


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.