TORNAR

Igualada vol fer anual la passarel·la 08700 per enfortir la seva marca

S’espera trobar un patrocini potent per continuar amb l’spin-off igualadí de la 080

gent
Dissabte, 4 març 2017. 03:00. Francesc Vilaprinyó i Albareda.
D'un cop d'ull

El 08700-Nits de Pell i Punt va aplegar a l'espai La Sala-Cercle Mercantil d'Igualada a dissenyadors i professionals del sector en una vetllada que va incloure una passarel·la de moda de talent emergent, amb les propostes creatives diversos dissenyadors com l'igualadí Xavi Grados –que ha desfilat en vàries edicions de la passarel·la 080-, la firma de punt Odd One Out o el tàndem de creadores Anne Castro i Núria Costa, guanyadora del premi de la passada edició de la fira BSTIM. Ara, Igualada treballa per consolidar aquesta cita.

La patronal tèxtil d'Igualada Fagepi ha manifestat la seva voluntat de "convertir en anual" la desfilada 08700, que amb el subtítol de 'Nits de pell i punt' es va celebrar la setmana passada a Igualada com a apèndix del certamen tèxtil BSTIM. El gerent David Garcia subratlla que "és la nostra intenció, però en aquesta edició hem comptat amb la complicitat de diversos agents i cal veure quin paper juga cadascú". Entén que "hi ha diverses ciutats mitjanes catalanes que no li poden fer ombra a Barcelona, però sí que han de pugnar per reivindicar el seu paper en el tèxtil-moda i no perdre posicionament".

La desfilada va aplegar dissenyadors emergents, com a cloenda d'una setmana marcada per la fira BSTIMGarcia matisa que "serà important saber definir el format i trobar patrocinis en empreses de moda". Per diferenciar-se, "Igualada ha de competir amb ciutats mitjanes i grans com Terrassa o Mataró" en un moment en el que "hi ha d'haver un posicionament a nivell europeu per quan la Unió triï les poblacions on vol dur a terme els seus plans de desenvolupament industrial". Davant el paper indiscutible de Barcelona, el gerent de Fagepi demana "no desertitzar les ciutats intermitges. I crec que això la Generalitat i la Diputació ho han entès".

La rèplica de la 080 a Igualada "té sentit en tan que som una vila amb una forta tradició del tèxtil i la moda. Esperem que l'Ajuntament de Barcelona combregui també amb el projecte. Des de fora d'Igualada, l'ambició que tenim s'ha vist positivament, aquests són els 'inputs' que hem rebut de Generalitat i Diputació". David Garcia manifesta que "no tot es pot concentrar a Barcelona, on ja tenen la 080, el Mobile...".

La guerra particular de les ciutats petites

David Garcia recorda que a Europa, en meques de la moda com a Itàlia, hi ha les capitals "amb una posició fortíssima com Milà, però també altres ciutats com Florència que han trobat el seu racó amb certamens especialitzats, i també viles mitjanes com Prato i Capri, que també s'han posicionat en l'activitat tèxtil i la moda". A Suècia "hi ha una ciutat com Boras, poc més gran que Igualada, que també ha agafat un nom després d'un esforç per promocionar l'activitat tèxtil d'arrel històrica". 

En el cas d'Igualada, l'aposta de la Generalitat i les altres administracions ja estat "estendre el segell 080 Barcelona Fashion, i donar continuïtat a l'activitat del certamen al llarg de l'any a través del suport a iniciatives i esdeveniments de promoció de la moda que es duen a terme arreu del territori". De fet, és previst que en els propers mesos, el 080 Barcelona Fashion sigui present en projectes a altres zones de Catalunya, com el Maresme i Terres de l'Ebre.


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.