Dijous, 26/12/2013
749 lectures

Munich Mer.cat a Igualada

És conegut que l’empresa Munich (Berneda S.A.), que no només fabrica calçat esportiu, sinó que també s’ha especialitzat en el calçat de vestir, la moda i els complements, és una de les més innovadores, creatives, dinàmiques i internacionals que tenim a la comarca. Aquesta empresa té la seu a Capellades i la fàbrica a Vilanova d’Espoia. No s’amaga de la seva catalanitat, utilitza amb intel·ligència la marca Barcelona, està ben posicionada en les xarxes socials i als mitjans de comunicació, participa en iniciatives solidàries com la donació de sang, fidelitza els clients que no són només nacionals, sinó que es venen Munich a Europa i anuncia també l’aventura comercial a l’Àsia emergent.

La marca ha sabut fer atractiu el seu producte. Ha sabut trobar clients en un mercat molt competit. Ha optat pel disseny, l’exportació, la gosadia empresarial. No ha perdut les arrels i ha confiat en el talent i la professionalitat de la gent d’aquí. I ha venut molts parells de Munich a ciutadans de l’Anoia, només cal mirar els peus de la gent.

En una de les iniciatives d’èxit que va començar temps enrere, l’empresa liquidava a final d’any els estocs que tenia disponibles. Recordo que la gent anava a la fàbrica, gairebé d’estranquis i hi havia dos dies on es podien comprar a bon preu models descatalogats o material que havia quedat antic. Les notícies circulaven clandestinament. Mica en mica, aquest mercat de final d’any es va anar fent més gran i la fàbrica va haver d’organitzar cues, colors i horaris de compra. M’imagino que en aquell moment els gestors de l’empresa van saber captar l’oportunitat que tenien davant: els clients anaven directament a comprar el producte que s’oferia (això sí, rebaixat de preu), es barallaven per aconseguir un passi, funcionava el boca-orella i les xarxes socials i marxaven contents amb unes bosses plenes de sabates que havien triat i remenat i que havien pagat trinco-trinco.

La cosa es va anar fent gran i va ser necessari ampliar el Munich Mer.cat (com s’ha batejat), que va fer-se durant tres anys a Capellades, a l’antiga fàbrica Guasch, d’una manera més ambiciosa i professionalitzada, però sense perdre aquell punt d’autenticitat i d’il·lusió dels primers mercats.

Aquest any 2013, segons els números de la pròpia empresa, s’han sortejat 6000 passis per accedir al Mer.cat que es farà a Igualada i en un horari més ampliat. Possiblement es poden arribar a vendre de 20.000 a 30.000 parells de Munich en tres o quatre dies. Hi ha molta gent que s’ha quedat sense poder entrar. L’empresa va veure la jugada fa uns anys i ara n’ha fet una esplendorosa realitat. Les oportunitats cal saber-les veure. I creure-hi. I ser valents. Aquest deu ser l’èxit d’aquesta empresa.

N’hem d’estar contents.

0 Comentaris

Deixa el teu comentari

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.