‘Los hermanos Sister’ de Jacques Audiard. La quimera de l’or

El cineasta francès Jacques Audiard, Palma d’Or al Festival de Canes per ‘Dheepan’ (2015) i abans Premi del Jurat per ‘Un profeta’ (2009), abandona el seu registre habitual, el rugent thriller policíac i social, per una particular incursió en un gènere, a priori aliè, com és el del western. L’aventura cinematogràfica d’Audiard en aquest nou territori, la coproducció internacional ‘Los hermanos Sister’, que adapta la novel·la homònima de Patrick de Witt, li ha comportat rodar la seva primera pel·lícula en anglès i rodejar-se també d’actors americans, obtenint uns molt bons resultats.

Cal constatar amb l’estrena de ‘Los hermanos Sister’ que el western segueix entestat a donar la cara tal com posen de manifest altres títols recents, des de la deliciosa i enlluernadora extravagància del film episòdic ‘La balada de Buster Scruggs’ dels germans Coen o la interessant aproximació al cèlebre duel de Billy el Nen i el xèrif Pat Garrett a través de la mirada d’un nen travessada per l’estigma de la violència a ‘Sin piedad’ de Vincent d’Onofrio.

Els sicaris germans Sister són de caràcter i maneres antitètiques, el gran, Eli (John C. Reilly), anhela una llar i portar una vida tranquil·la, mentre que el petit, Charlie (Joaquin Phoenix), gaudeix del seu ofici i la violència no li resulta cap problema ètic. Ambdós són contractats per un terratinent per un nou encàrrec, matar un expert en química buscador d’or fugit, Hermann Kermit Warm (Riz Ahmed), perseguit alhora per un detectiu, John Morris (Jake Gyllenhaal). Al final acabaran tots seduïts per la idea comuna dels diners a partir de l’entusiasme i el convenciment del químic utopista de trobar or fàcilment en rius abocant un compost químic.

Un relat sobre l’Oest i la febre de l’or californiana que procura esmunyir-se de la pròpia mitologia del gènere i els seus llocs comuns per treballar l’aspecte psicològic dels quatre personatges principals i, també, posar l’interès en qüestions més residuals, cas del protagonisme que cobra un simbòlic raspall de dents en un entorn precivilitzador. Més enllà de la riquesa contrapuntística del tema de la fraternitat dels germans Sister, aquest senzill i lacònic relat sobre el salvatge Oest resta redimit per la mirada humanista que Audiard acaba encomanant al seu quartet protagonista.

0 Comentaris

Deixa el teu comentari

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.