TORNAR

Anna Bacardit assegura que el procés de selecció ha estat "impecable"

La directora del Campus creu que el PSC només vol treure rèdit polític i insta els socialistes a denunciar més enllà dels mitjans de comunicació

politica
Dimecres, 24 juny 2015. 03:00. Redacció AnoiaDiari.

L'exregidora i directora de l'Escola d'Enginyeria, Anna BacarditLa directora de l'Escola d'Enginyeria d'Igualada, Anna Bacardit, ha sortit al pas a les acusacions que feia ahir el PSC en referència a les contractacions al Campus Universitari d'Igualada, en què veia tractes de favor. Bacardit assegura que el procés de selecció "ha estat impecable, com totes les contractacions que es fan des del Consorci Escola Tècnica d'Igualada". En un comunicat qui va ser exregidora d'ensenyament i universitats de l'Ajuntament d'Igualada durant el darrer mandat detalla que la comissió de selecció es va crear abans de convocar les bases i abans que es presentessin els candidats, "per tant, des del CETI no es podia saber qui es presentaria al concurs,  que evidentment estava obert a tothom i s'hi podia presentar tothom".

La directora de l'EEI insta el PSC a portar aquesta qüestió a la justícia. "Si algú considera que hi ha motius per a una denúncia real, hi ha mecanismes on apel·lar o denunciar, aquests no són els mitjans de comunicació", apunta. En conseqüència, afegeix, "es pot entendre que aquesta denúncia, en els termes que s'ha fet i per part  d'un partit polític, només persegueix treure un rèdit polític i tacar la imatge d'aquesta institució".


33 Comentaris

l

los mismos, con diferentes collares!

1 de juliol 2015.19:20h

Respondre

Animos Anna, se fuerte!

C

C

2 de juliol 2015.08:56h

Ànims, Ànims? No li calen a la Sra Bacardit , ja veiem que està animada a col·locar a tothom del seu entorn sense donar explicacions.
Sra. Bacardit EL SEU MARIT també va estar contractat... Llegir més de manera IMPECABLE?, i la secretària?
VOLEM SABER PER QUÈ HA CONTRACTAT EL MARIT

J

Joan

29 de juny 2015.20:13h

Respondre

Passen els dies, i el patriota Castells, segueix amagat al seu despatx, sense obri boca.
Per respecte als seus votants, a de dir quelcom.
A la reste no cal, ja sabem del seu tarannà.

J

Josep Fibrer "Fibreret"

Igualada

2 de juliol 2015.16:13h

Passen els dies i un cas tan ”greu” no és portat a la justícia per aquells que tant en parlen. Sort que ara també tenim la CUP a la oposició.

i

impecable?

27 de juny 2015.05:49h

Respondre

Sr. Marc Castells:
Es aconsellable donar explicacions.
Ningú dubte de vostè, sempre i quand ens ho aclareixi.
Cal ser just i de ben segur que vostè no sap tot el que passa a l’ajuntament, i... Llegir més menys si són coses que podrien ser no massa boniques.
Ser transparent es sempre positiu.
Seria bo, que per transparència, fos vostè qui respongués a les preguntes.
No es sols el seu deure, sinó la seva obligació.
Vostè i sols vostè ho pot aclarir, ja que la regidora no ho fa; sols ens diu que es impecable.
Respongui; si ho fa, la Ciutat li ho premiarà ; si no ho fa el castigarà ; ( seria lo lògic, no?).

t

toni

igualada

26 de juny 2015.13:39h

Respondre

Marc, no pot ser que amb la majoria que t’hem donat permetis fer aquestes coses.
El poble esta disgustat per aquest fet, si ho permets serà l’inici de la fi.
Prou corrupció i amiguisme !!!!

A

Agnès

Igualada

25 de juny 2015.23:40h

Respondre

Molt interessants les preguntes del comentari del Impecable !. Mentrestant no les contesten els implicats potser es poden aclarir algunes d’elles:

1) Es cert que el marit de la ex-regidora... Llegir més treballa al centre?.
Si.

3) quant el Sr. Segura va fer les proves d’entrada, eren regidors la Sra. Bacardit i el Sr. Segura?.
Això sembla .... Les proves es van fer el 7 i 8 de Maig segons diu el mateix full de convocatòria de la plaça que fa públic la mateixa Escola d’Enginyeria d’Igualada:

http://www.eei.upc.edu/3web/cat/03_escola/portal_transp/PLA%C3%87A%20PROFESSOR_A%20ECONOMIA-1.pdf

Per altra banda, en l’acta del ple ordinari del 26 de Maig de l’Ajuntament encara consten com a regidors ....

https://www.seu.cat/igualada/actesplens2015

5a) Era al tribunal la Sra. Bacardit?.
Sí. Així consta en els papers fets públics de la convocatòria del tribunal. Vegeu link anterior.

5b) Havia parlat abans de la prova la Sra. Bacardit amb el Sr. Segura?
???
No obstant, els resultat de la prova també s’han fet públics:
http://www.eei.upc.edu/3web/cat/03_escola/portal_transp/avaluacio_prof_eco.pdf

P

Pere Arnau

Igualada

26 de juny 2015.18:57h

També és casual que abans d’opositar el sr. Segura es posicionés ben allunyat de la llista de CiU, per no sortir... Potser ja sospitava que guanyaria la plaça i tindria feina? lleig tot... Llegir més plegat...

T

T

25 de juny 2015.21:33h

Respondre

A partir d’ara la Sra Bacardit podria impartir classe als seus alumnes de contractar marits, regidors i alguna germana de secretaies de manera impecable.
Quina pena i quin mal exemple pels alumnes... Llegir més de la seva escola.

A

Algu

Igualada

25 de juny 2015.16:14h

Respondre

El tècnic d’ensenyament no va ser acomiadat, va ser rebaixat, pr hagues estat una bona praxis el comiat quan a vegades no s’acomoleix amb el seu fí. Molta gent es posaria les piles.

El que... Llegir més ha passat a l’Escola Tècnica fa pudor i demostra com és igualada. D’aquí 4 anys tornem a votar i donem majoria que anirem bé....

M

Mohamed Vidal

25 de juny 2015.09:16h

Respondre

corrupCiU!
com fer del partit el país o del partit la ciutat!

J

Jordi

Baltimore

24 de juny 2015.23:48h

Respondre

Aquests que tant diuen que si la justícia no ho castiga no hi ha problema, imagino que també troben bé els casos Nóos, Gurtel...

Potser que comencem a separar ètica de legalitat.

D’altra... Llegir més banda, fent un breu repàs per internet al CV d’en Jordi Segura, tampoc sembla que hagi de ser massa brillant com a professor d’Economia (potser és genial contra tot pronòstic, però això no ho podem preveure ni jo ni el comitè de selecció). Si aquest és el nivell general que s’oferirà en aquesta Escola, més val que els joves igualadins fugin a un altre lloc, almenys veuran món.

R

Ramon

24 de juny 2015.22:32h

Respondre

Sra. Anna, envers de contestar com un xulo de barri amb el,”denunciame si te atreves” no. seria més apropiat contestar les preguntes, del senyor Impecable.
Que menys de una Sra. que se li... Llegir més suposa una educació, CULTURAL I ÈTICA,
potser no les té totes amb vostè?
POTSER SAP QUE NO A OBRAT CORRECTAMENT?
Sols contestat a les preguntes, ppt netejar, el dubte de la seva honestedat.
Parli, dona parli, si no té res a amagar!!!!!

T

TC

Igualada

24 de juny 2015.17:52h

Respondre

Aquestes qüestions només es poden resoldre mitjançant els processos que la llei marca al respecte. Em sumo per tant a les peticions que s’han fet en el sentit que els socialistes presentin la... Llegir més denúncia que s’escaigui. I si no la presenten que es disculpin públicament i, donat que el tema és prou gros, que algú ho pagui amb la dimissió. Com be sabem tots, dins del funcionariat hi ha moltíssima gent que coincideix amb la seva parella, familia o companys de secta, i això en una ciutat com Igualada es nota més que, posem per cas, Barcelona.
Ara ja no hi ha volta enrera, o es demostren les acusacions o algú dimiteix.

T

TC?

24 de juny 2015.20:03h

Es pot ser comprensible.
Que Igualada no es New-York, queda clar.
Ara bé, d’aquí a les casualitats del Marit de la Regidora/directora, del professor que guanya plaça essent regidor... Llegir més amb la regidora al tribunal... cal ser una mica passerell no per creure que tot és degut a que Igualada es molt petita, no?.
Sorprèn que quan interesa volem posar Igualada al Món, i quand no, som molt petites.

T

TC

Igualada

24 de juny 2015.20:49h

TC?...si aquestes casualitats que tu menciones son el que tu insinues que son...d’això se’n diu favoritisme, nepotisme, i tots els ismes que vulguis...tots ells no legals.
Per tant, si... Llegir més no és legal, qui ho ha denunciat als mitjans, també ho denunciarà on s’hi pugui posar remei. I si s’ha fet be, algú dimitirà. Alea jacta est, que parlant d’universitats, algun cultisme sempre queda be.

T

TC?

26 de juny 2015.05:11h

Els il.lustrats també poden fer despotisme, oi?
Tot es molt mes senzill ; es responen a les preguntes polítiques i la ciutadania podrà opinar; per què no esdevingui allò de que : ”... Llegir més quien calla otorga”.
La Justicia, si cal, que segueixi el seu camí; però la transparència un altre. I no són respostes el que ha estat impecable. Respostes es respondre el que pregunta ”impecable”.

M

Montserrat

Igualada

24 de juny 2015.12:57h

Respondre

Mentre es fan contractacions de familiars i amics al límit de la ”legalitat” exigible i amb baixes qualificacions per l’estàndard universitari s’està forçant a professors que compleixen... Llegir més amb escreix amb aquests estàndards a marxar de l’escola.

A

Anna

24 de juny 2015.13:40h

Quin és l’estàndard universitari ?

C

C

25 de juny 2015.20:16h

L’estandard universitari potser és aquell que reconeix publicacions en revistes de prestigi i fa investigació seriosa i no de segona regional, això ho sap tothom. Qui fa investigació puntera ... Llegir més li pot explicar Sra.fins i tot els alumnes d’Enyineria ho saben.

M

Montserrat Mosoll Asensio

Igualada

24 de juny 2015.12:45h

Respondre

Suposo que la Sra Bacardit també deu haver estat impecable contractant al seu marit per treballar a l’escola de Enyinyers. Arribar a la direcció i començar a coontractar a la familia i als... Llegir més amics, molt bé és un cas clar de transparència.

i

igualadí

24 de juny 2015.12:12h

Respondre

A hores d’ara en Riba i companyia no han presentat cap denúncia als jutjats. A veure quants dies triguen a fer-ho... perquè al ser tan greu ho faran, no ?

J

Joan

24 de juny 2015.10:53h

Respondre

Raonament impecable!
Que ens pot dir, el. ”el patriota” Castells.?
Siguis valent, i no tamaguis derrere dels estomacs agraïts!
i, tu que que dius que no tens po desde s 10 nys.?
Ets un... Llegir més Fantasmes Marc
P,ATÈTIC!!!, VERGONYÓS!’((

R

Roger

Igualada

24 de juny 2015.10:28h

Respondre

De tot en diuen impecable. Quan es van fer les proves, el Sr. Segura era regidor i la Sra. Bacardit era regidora. D’això en diuen impecable? Té la titulació idònia i necessària el Sr. Segura... Llegir més per tal d’impartir classes a la Universitat (estudis universitaris). Si fos així, tots els llicenciats podrien estar fent classes a la Universitat i crec que es necessita un màster i el doctorat, no? És doctor el Sr. Segura?
De fet, la Sra. Bacardit ho ha fet tot de la mateixa manera. Recordem, no fa pas molt que va acomiadar d’un dia per l’altra, sense motiu justificat qui tenia la plaça -per haver-la guanyada en concurs públic- de tècnic d’ensenyament, instat per la Sra. Chacón, només per tal de posar-hi una altra persona que no tenia ni la plaça ni tan sols sabia què era l’ensenyament. Ara bé, quina relació hi ja entre el nou tècnic d’ensenyament i la Sra. Chacón?
En aquest ajuntament fem i desfem quan els qui manen volen, sense motius justificats.
No anem bé, i potser que ens ho anem plantejant. No en diran res les altres forces polítiques. Els està bé? Potser perquè alguns hi han entrat per poder tenir alguna feina i cobrar algun sou?

i

igualadí

24 de juny 2015.12:08h

No cal ser màster ni doctor ... ai santa ignorància.

R

Ramon F

Igualada

24 de juny 2015.13:30h

Roger que tu no estiguis d’acord amb alguna cosa no vol dir que aquesta estigui malament i això val per tothom.

Si la Sra. Bacardit va acomiadar d’un dia per l’altre i sense... Llegir més motiu justificat com tu dius a qui tenia la plaça de tècnic d’ensenyament vol dir que es podia fer, si no ja se n’hagués encarregat el secretari municipal de no deixar-ho fer.

Tu dius a més a més que sense motiu justificat, però has de pensar que això val per tu, per a la Sra. Bacardit segur que n’hi havia de motiu encara que no el fes públic perquè no en te cap obligació i a sobre crec que també és molt millor per a la persona en qüestió. Dius també que l’altre persona que hi van posar ni tant sols sabia que era l’ensenyament, molt be, es la teva opinió, molt respectable, però no la de la que tenia la responsabilitat de tirar endavant la regidoria i com que la responsabilitat era d’ella dons va fer el que li va semblar millor.

No t’explicaré ara el que en penso particularment de les places que es guanyen per concurs i son per tota la vida, però les persones som com som i a vegades som capaços d’esforçar-nos molt per aconseguir una cosa i un cop aconseguida som també capaços de relaxar-nos infinitament o de creure’ns que la propietat vol dir fer el que vols per sobre inclús del teu superior.

I per acabar, el no anem be i potser que ens ho anem plantejant, home.... fa quatre dies que els igualadins ens ho varem plantejar i va sortir el que va sortir. Que a tu no t’agrada, estàs en el teu dret, però d’aquí a veure malament tot el que es va fer n’hi ha un tros i la veritat no entenc perquè en tot cas no ho vas fer públic en el seu moment que era quan tocava

R

Roger

Igualada

24 de juny 2015.22:01h

És veritat, igualadí. Ai santa ignorància! I et demano totalment perdó. Permet-me, però, que et copiï literalment els requisits que han de complir les persones candidates a catedràtic o a... Llegir més professor agregat de la UPC:
1. Es poden presentar als concursos d’accés les persones que hagin estat acreditades d’acord amb el que estableixen els articles 12 i 13 i les disposicions addicionals primera, segona tercera i quarta del Reial decret 1312/2007, de 5 d’octubre, pel qual s’estableix l’acreditació nacional per a l’accés als cossos docents universitaris.
2. Així mateix, es poden presentar als concursos d’accés les persones que estiguin habilitades d’acord amb el que estableix el Reial decret 774/2002, de 26 de juliol, pel qual es regula el sistema d’habilitació nacional per a l’accés a cossos de funcionariat docent universitari i el règim dels concursos d’accés respectius.
3. Per poder ser admesos als processos selectius que la Universitat convoqui per accedir a la categoria de catedràtic/a contractat/ada o de professor/a agregat/ada, la persona candidata ha de complir els requisits següents:
a) Posseir el títol de doctor/a.
b) Acreditar almenys tres anys d’activitat docent i de recerca o, prioritàriament, de recerca postdoctoral.
c) Disposar d’una avaluació positiva de l’activitat docent i investigadora, que s’ha d’acreditar de conformitat amb el que disposi la legislació vigent.
4. Els requisits assenyalats en l’apartat anterior s’entenen com a mínims, i es poden incloure en la convocatòria altres requisits específics per a les places que es convoquin en virtut de convenis o acords amb altres universitats o institucions públiques o privades.
Això ho diu la Universitat, i no pas jo. Perdona, doncs, de nou, igualadí.
Ara bé, la persona de la qual es tracta, compleix aquests requisits?

M

Maria Ll.

Igualada

25 de juny 2015.09:33h

Dons segurament que si sino la Universitat no l’hagués admès. I si no els compleix i per tant la contractació no s’ajusta a les normes, no cal que omplim tant paper amb escrits, es denuncia a... Llegir més on toca i llestos.

Ara tal com he llegit en un altre comentari, el que denuncií que tingui clar que amb una cosa com aquesta no es juga i per tant si desprès resulta que esta tot correcte que demani perdo a qui hagi ofès i si es un càrrec polític que dimiteixi

i

igualadí

26 de juny 2015.18:39h

On diu que aquesta plaça de l’Escola d’Enginyeria d’Igualada sigui de catedràtic o professor agregat ?

i

impecable?

24 de juny 2015.07:53h

Respondre

Si cerquen el diccionari i miren la paraula impecable hi trobaran: ” Perfecte. Molt ben fet. Sense faltes ni defectes”.

El que no sabem, doncs, si el que vol dir es que la Ex-Regidora, que era... Llegir més al tribunal del seu company Ex-Regidor, ( ambdós regidors fa 1 mes), es que el resultat ha estat impecable respecte l’esperat. És a dir que tot ha anat perfecte: ” ha guanyat qui s’esperava”. I que a més tot ha estat molt ben fet per què no es notés res; sense faltes ni defectes.

No si vostès han vist la Película : ”El crimen perfecto”. Es tracte de cometre la malifeta sense que es noti.

També seria interessant saber si es cert o no que el Marit de la Ex-Regidora i directora del centre es ”empleat” del centre.

Ara el Psc te la oportunitat de fer une de les coses que ha de fer una oposició: ” descobrir el que està mal fet i denunciar-ho; ha de ser veritat; en cas contrari estarien fent a persones; ara bé tot pinta prou malament per Govern Castells.

De moment, les explicacions de la Ex-Regidora no convencen ni als seus de Ciu. Perdó, disculpes, millor dit de CDC + Udc.

Algunes preguntes al Sr. Castell i a la Ex-regidora Bacardit:

1) Es cert que el marit de la ex-regidora treballa al centre?.
2) En cas afirmatiu: en quines condicions va entrar?.
3) quand el Sr. Segura va fer les proves d’entrada, eren regidors la Sra. Bacardit i el Sr. Segura?.
4) Sabia la Sra. Bacardit que el Sr. Segura es presentava?; i el Sr. Castells?.
5) Era al tribunal la Sra. Bacardit?. Havia parlat abans de la prova la Sra. Bacardit amb el Sr. Segura?
6) Troben el Sr. Alcalde i la Sra. Ex-regidora ”- políticament correcte- el que ha passat?
7) Qué te a dir ERC sobre això ?
8) Qué te a dir la Cup sobre això ?
9) Qué te a dir ICV i socis sobre això ?
10) Qué te a dir el PP sobre això ?

La transparència - parets de vidre - han de ser a l’ajuntament d’Igualada; ara en tenen una oportunitat.

M

Montse

Igualada

24 de juny 2015.11:37h

Dons si algú creu tal com tu dius que el Consorci de l’Escola Tècnica d’Igualada no ha fet les coses correctament el que ha de fer es molt fàcil, fer cas a la Sra. Bacardit i portar el cas a... Llegir més la justícia i apel-lar o denunciar a l’organisme que pertoca.

La directora de l’Escola d’Enginyeria d’Igualada assegura que el procés de selecció ha estat impecable, per tant els que sembla que tingueu molt clar que no ha estat així ja sabeu el que heu de fer, i si no ho feu, si només os quedeu amb aquesta queixa als mitjans de comunicació li donareu tota la raó a la directora de l’escola quan diu que aquesta denúncia només persegueix treure redit polític i tacar la imatge de la institució

A

Anna

24 de juny 2015.11:47h

El fet que els socialistes no ho hagin denunciat a la justícia ja ho diu tot.
Enlloc de portar-ho a la justícia fan un comunicat als mitjans de comunicació. Volen justícia o tenen rabieta... Llegir més de nen petit per no sucar càrrec des de fa molt temps (no m’extranya veient el que fan) ?
Fer oposició és, per exemple, com la CUP de Reus. Els del PSC d’Igualada fa temps que estan ben caducats.

i

impecable

24 de juny 2015.13:57h

Montse: has llegit el meu comentari?. Jo no he dit el que tu dius que he dit. La transparència es respondre a preguntes. No dir que és impecable. No es pot dir si es correcte o no fins saber-ho... Llegir més tot. Si preguntar es afirmar, caldrà modificar el diccionari.

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.