//Plugins sense CDN ?>
El col·lectiu de l'esquerra independentista demana repensar les polítiques d'acció social i centrar-se en "prevenir" els desequilibris i "no només limitar-se" a atenuar els efectes de l'exclusió. Apunten que l'Ajuntament "ha de tenir més paper en combatre les desigualtats".
La CUP Igualada continua elaborant el seu programa electoral, que presentarà a principis d'abril. Per exemple, en l'àmbit de l'acció social proposarà "estratègies basades en la prevenció i el treball amb col·lectius, que permeti detectar de forma precoç les noves escletxes socials", tenint en compte que "cal mantenir i augmentar els serveis d'atenció a les persones en termes d’alimentació, salut, educació, cultura i habitatge, en l'estat d'emergència vital i social en què vivim". S'aposta per posar l'èmfasi en "la recuperació dels drets socials de les classes populars i per projectes que treballin sobre alternatives a les dinàmiques actuals". També manifesten que com a administració més propera als igualadins i igualadines, "l'Ajuntament hauria de tenir un paper més rellevant a l'hora de combatre les desigualtats socials i de promoure els drets socials de la ciutadania des d'una perspectiva general".
La candidatura estableix com a "essencial lluitar per a la consecució dels drets socials, personals i col·lectius, dels igualadins i les igualadines" i "cal caminar cap a una ciutat informada, activa, lliure, solidària, justa i empoderada, capaç d'elaborar les seves pròpies propostes d'acció social". En aquest sentit, treballa "per a donar veu a les persones i col·lectius que atenen problemàtiques socials que s'estan patint a Igualada". Es considera que "només evolucionant cap a un model d'atenció a les persones comunitari, crític i educatiu podrem afrontar els quatre reptes de l'atenció social d'Igualada: identificar millor les problemàtiques socials d'Igualada i les seves possibles solucions; promocionar el treball comunitari i col·lectiu com a eina per fer front a les desigualtats socials així com la visibilització de les tasques dels moviments socials; evitar l'estigmatització de les persones que fan ús dels serveis socials situant-los en un paper proactiu; i apoderar a les treballadores dels serveis responsabilitzant, també, a la resta d'agents locals".
La CUP destaca que des del 2008 estem vivint "els efectes perversos d'una crisi econòmica llarguíssima que està colpejant a les classes populars d'arreu, també d'Igualada, els efectes de la qual empitjoren dia a dia i deixen a famílies senceres en situacions d'exclusió social. Les anomenades polítiques d'austeritat i el deteriorament del mercat laboral estan augmentant les desigualtats de la majoria de la població". La responsabilitat d'atendre aquestes deficiències recau damunt dels serveis socials i d'altres entitats del tercer sector.
L'assemblea local valora que aquesta situació està provocant greus desencaixos en el que hauria de ser el treball per a la promoció de les persones que van als serveis d'atenció social. És a dir, que "treballem sobre els efectes de l'exclusió i no sobre les seves causes; que existeix una greu estigmatització de les persones que fan ús dels serveis i una responsabilització individual les pròpies circumstàncies; i que, en ocasions, es genera una dependència als recursos socials, entre d'altres".
La teoria que exposeu em sembla molt adequada, pero en cap moment es llegeix cap acció concreta que promogui un canvi real m3s enllà de les paraules
Igualada
1 d'abril 2015.10:46h
Hola MA, tens raó ja que això és una nota de premsa i per espai-formats dels mitjans es fa difícil concretar gaire. Les propostes concretes que hem elaborat es podran consultar des del nostre web... Llegir més ben viat.
https://cupigualada.wordpress.com/
http://www.igualada.cup.cat
TXEMA
IGD
31 de març 2015.20:05h
Amics de la CUP, si esteu parint idees pel futur us en suggeriré una que pot donar-vos vots i a l’hora us permetrà estalviar diners per destinar a necessitats socials.
MODIFICAR LA POLÍTICA... Llegir més COMUNICATIVA DE L’AJUNTAMENT, centrar-se al web i als mitjans col·lectius (ràdio i premsa via notes de premsa) i deixar d’enviar paper a les cases.
Sols avui he rebut:
1) La postaleta del mig milerani del ciri votiu a la moreneta, Acció ciutadana m’hi convida. No sé si ha portar el ciri o a sopar.
2)La Revista de la Mostra d’Igualada. Cal que sigui massiva? No seria millor remetre-la als programadors que en el fons són els principals actors de la mateixa.
3) La Revista Igualada informació. A primera plana s’indica que ”s’ha financiat amb publicitat, snesa cap cost pel pressupost municipal” i els anunciants són; ”AnellaVerda” i ”Campus Universitari” ... per favor! ens han pres per justets de mollera”
Tot a la paperera, la revista però la he fullejat fins la pàgina 3. La Ciutat Eficient ha disminuit el deute de 55 a 49 milions d’euros, però li ha augmentat el càrrec d’interessos de 0,97 a 1,03 milions d’ueros. Sabieu que els interessos estan baixos com mai. Això és eficiència.
En resum cupaires, podeu modificar la política comunicativa i substituir a qui negocia els interessos amb els bancs (s’empassa increments en temps de reduccions).