TORNAR
PUBLICITAT

ERC demana en les esmenes als PGE fer l'estudi per desviar l'A2

A Calaf, la proposta és millorar les prestacions de Renfe

politica
Dimecres, 17 maig 2017. 03:00. Francesc Vilaprinyó i Albareda.
D'un cop d'ull

Esquerra confia que, malgrat la voluntat del Parlament d'activar el referèndum d'independència, encara es podran assolir algunes demandes a les cambres espanyoles. El grup comarcal planteja dues esmenes als comptes de l'estat espanyol. La primera, engegar l'estudi per canviar el traçat de l'A2, on de moment s'espera que Fomento millori el ferm, una obra "completament insuficient quan el problema és el traçat" manifesta Joan Serra, batlle de Castellolí.

L'estudi per canvia el traçat de l'autovia A-2 des de Castellolí fins a Igualada és un dels punts que figurarà a les esmenes que el grup comarcal d'Esquerra Republicana a l'Anoia ha treballat per incloure als Pressupostos Generals de l'Estat (PGE) 2017, i que seran presentades pel grup republicà a Madrid. Les donaven a conèixer aquest dimarts en una roda de premsa amb el senador Xavier Castellana, acompanyat de la presidenta comarcal Meritxell Humbert, i els alcaldes Joan Serra, de Castellolí, i Jordi Badia, de Calaf. En el cas de l'Alta Segarra, Badia planteja millorar l'estació de Renfe de Calaf i atorgar-li nous usos.

L'autovia, al seu pas per Castellolí, és un autèntic punt negrePel que fa a la primera de les esmenes, l'alcalde Serra apunta que "s'ha parlat de treballar en l'asfalt d'aquesta via en aquest tram concret, a més de la possibilitat d'ampliar-la en un carril més, però creiem que la solució a la problemàtica existent no es troba en aquestes millores, sinó que l'ideal seria estudiar un nou tram de l'A2 al seu pas per aquest punt de l'Anoia". Serra subratlla que "el punt 561 és un dels que té més concentració d'accidents i això no pot continuar així". 

D'altra banda, amb l'alcalde de Calaf, Jordi Badia, s'ha fet una esmena per a demanar una inversió per part de l'estat en les infraestructures de la Renfe en el seu pas per Calaf. Així, Badia comenta que "davant de les carències en la línia de Renfe en el seu pas per Calaf i veient que no hi ha una inversió prevista per aquest projecte, es proposa dotar una partida per a augmentar la freqüència de pas del tren, a més de projectar un baixador i un moll per a mercaderies en aquesta estació", afirma l'alcalde calafí. Badia assenyala que "amb un tren que tarda quasi dues hores a arribar a Barcelona, cal fer un replantejament total, ja que no és competitiu de cap manera".

Xavier Castellana, senador d'ERC per Lleida, ha mostrat el seu compromís i el del grup de portar les esmenes anoienques davant l'òrgan pertinent a Madrid. A més, Castellana ha complementat la roda de premsa sobre les esmenes amb la presentació de la campanya republicana referent als pressupostos de l'estat 2017, "fins a l'últim cèntim, fins a l'últim minut", en què el partit, ja amb mentalitat de desconnexió, assegura que "no formarem part de l'estat espanyol més minuts dels necessaris un cop es celebri el referèndum, però sí que es demanarà el que pertoca a Catalunya fins l'últim moment", explica el senador.


1 Comentaris

pepsolev

Pep Solé Vilanova

L'Espelt

17 de maig 2017.09:22h

Respondre

Jo diria que aquest estudi està fet. És més, si busco encara en trobaria un plànol amb una nou traçat fet on hi ha un nou enllaç entre la l’A2 i la C37 amb un trèbol de 4 fulles que enllaça... Llegir més en totes les direccions i sentits(no com el d’ara que està a mitges).
El nou tram anava de darrera el restaurant Merino fins més o menys la capçalera de l’Aeròdrom, per sobre la Puda i evitant topts els ”puja-baixa” actuals, ah, i el radar dels pebrots.
Desconec si allò era un estudi, un avant projecte o un projecte executiu.

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.