Quan comença un nou any o un nou curs escolar ens marquem nous propòsits i objectius. Sovint no els portem a terme, perquè creiem que amb voluntat ja ho aconseguirem. I sí, és necessari una part de voluntat i motivació, però el més important, és ser capaços d’actuar, canviar alguns hàbits i ser constants, perseverants, en aquests nous hàbits.

Aquests són alguns dels propòsits que suggereixo posar en pràctica i tranformar-los en hàbits per poder ser més efectiu a l'entorn professional, especialment si s'està ubicat en despatxos u oficines.

1. Minimitzar convocatòria i/o assistència a reunions, assegurant objectius i agenda prèvia, definició assistents mínims imprescindibles i responsable per a la redacció de l’acta i recollir inputs a posteriori, etc. Limitar la durada a 2 hores màxim, en funció dels objectius.

2. Tractar la queixa com oportunitat de canvi. És fàcil queixar-nos i culpar a l’entorn o als altres quan les coses no surten bé. Hem de ser més autocrítics. I si ens queixem, que sigui exclusivament quan es faci una proposta d’acció o alternativa per a solucionar-ho, independentment que depengui de nosaltres o de d’altres persones el canviar-ho. La queixa per la queixa no soluciona res. L’hem de tractar com una oportunitat de canvi.

3. Agafar més el telèfon i skype i utilitzar menys l’email. Minimitzar l’ús de l’email amb còpia a tothom. Quan siguin temes d’opinió, consulta, etc., esperem a tenir-ho més tancat entre les persones implicades, i després copiem a les persones que hàgin d’estar informades. No mantenir converses via email entre 2 interlocutors quan hi ha altra gent copiada, fem-ho prèviament en bilateral.

4. Reduir les interrupcions dels nostres interlocutors habituals. Concentrar diverses consultes i avisar prèviament via email o telèfon per a despatxar vàries juntes a la persona implicada. Concentrar també les trucades. Tenir la taula ordenada.

5. Prioritzar i organitzar millor el temps. Cadascun de nosaltres és responsable últim de l’organització del temps. Assegurem-nos que el que triem prioritzar és el que tindrà més impacte en la nostra raó d’estar treballant on estem. Orientació a resultats.

6. Ésser menys perfeccionistes. Sovint, haurem d’aprendre a ser més pràctics, perdrem en detall però com diu la saviesa popular, “el fenyotes va viure i el feinetes és va morir de gana”. Sí seguirem assegurant rigurositat en el que és realment important.

7. Aprendre dels competidors. Dedicar la primera hora del dilluns o del divendres, a navegar per les webs de les empreses competidores, a llegir articles que prèviament haurem capturat i arxivat (amb Google Reader per exemple, una eina realment útil en el món 2.0). Aprendre d’això. Sistematizar-ho.

8. Centrar-nos en el que queda per guanyar. Quan rebem un NO, no ens fixem en el que hem perdut, centrem-nos en el que queda per guanyar. Aprendre dels errors i dels intents que fallen. Siguem positius i constructius.

9. Practicar el màxim possible una de les frases de Einstein, “Si volem resultats diferents, fem les coses de forma diferent”

10. Fer realitat els 9 anteriors, passant-ho bé. Poca cosa!. Aquí és on entra en joc, el passet a passet i la perseverança.

Trobes a faltar algun altra que a tu et funciona? Quines estratègies ja estàs aplicant i et funcionen millor?


Autora del text: Roser Claramunt, psicòloga-coach

roserclaramunt@kaizensingular.com

Si t'ha agradat l'article, escriu un comentari o comparteix-lo.

Si ho prefereixes, pots subsciure't gratuïtament al bloc de Kaizen Singular

0 Comentaris

Deixa el teu comentari

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.