TORNAR

L’Agrupament Escolta Torxa celebra la Castanyada

societat
Dimecres, 18 novembre 2009. 16:30. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull
El cap de setmana del 7 i 8 de novembre, els nois i noies de l’Agrupament Escolta Torxa vam celebrar la castanyada a la casa de colònies “Cal Diable”, situada al municipi de Pontons. Vam sortir de l’estació d’autobusos ben d’hora, i vora les onze l’autobús ens va deixar a la casa de colònies. Cadascú va treure el seu entrepà i es va posar a esmorzar. En acabat, vam anar d’excursió. Vam pujar el Puig Castellar, que és el pic més alt de la comarca de l’Anoia.

AE Torxa

Un cop vam arribar a dalt del cim vam fer una gimcana divertida per descobrir l’entorn. Com que bufava un vent molt fort, vam dinar en una esplanada una mica més avall, per tal que els entrepans no sortissin volant.

Havent dinat i jugat una miqueta, vam tornar a la casa de colònies. Allà vam menjar pa amb xocolata per berenar, i tot seguit vam procedir a fer danses i cançons animades mentre cada branca s’instal•lava a les seves habitacions. L’animació es va allargar fins que va ser hora de sopar.

Quan vam estar tots ben tips, cada escolta va anar a buscar jaquetes i un lot per fer el joc de nit. Els monstres de Halloween volien impedir que aquest any es celebrés la castanyada. Els escoltes havien de trobar parades clandestines de venta de castanyes, per aconseguir-les i entregar-les a la castanyera. Tot i que feia molt fred, tothom s’ho va passar molt bé i els monstres de Halloween es van endur una bona lliçó. Després vam anar tots a dormir, del més petit al més gran.

L’endemà al matí ens vam llevar, vam fer les motxilles i vam anar a esmorzar. Aleshores vam fer un altre joc llarg i emocionant, que es va allargar fins que els pares més puntuals van començar a arribar.

Hi va haver nens que van marxar, però moltes famílies es van quedar per celebrar tots junts la castanyada. Vam fer un dinar-pícnic al menjador de la casa, i en acabat, un joc de l’estil “furor” que, efectivament, va causar “furor” tant entre els nens com entre els pares.

I aquí s’acaba la nostra castanyada, fins l’any que ve castanyes!

AE Torxa

0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.