TORNAR

L'Anoia té 23 camins en condicions de convertir-se en carreteres

El Consell consensuarà amb els alcaldes quins tres camins són prioritaris per fer-ne una carretera

societat
Dissabte, 27 febrer 2016. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull

La Diputació de Barcelona presentava dijous el Pla Zonal de Carreteres de l'Anoia, sobre quants dels 67 camins de la comarca poden convertir-se en carreteres. L'estudi, elaborat per la Diputació de Barcelona, va presentar-lo el diputat d'Infraestructures Viàries i Mobilitat, Jordi Fàbrega, als alcaldes de la comarca de l'Anoia, en un acte celebrat  al Campus Motor Anoia, a Castellolí.

 

Hi ha 23 camins a la comarca que podrien esdevenir carreteres, segons la Diputació. El Pla zonal detalla els actuals camins municipals que tenen funció de carretera pel fet que compleixen, com a mínim, amb un dels vuit criteris que l'actual Reglament de carreteres estableix perquè una carretera sigui considerada com a tal. Així mateix, perquè un camí municipal esdevingui carretera i formi part de la Xarxa local de carreteres de la Diputació suposa una inversió econòmica per adequar-lo a temes com ara el ferm, les contencions, el traçat o la senyalització.

El diputat Jordi Fàbrega, segon a la dreta, amb el president comarcal Xavier Boquete a l'esquerraAquest Pla zonal i la diagnosi de la comarca de l'Anoia s'enviarà a tots els alcaldes de la comarca, en el qual figuren els camins del seu terme municipal que podrien passar a ser carretera. A partir d'aquí, el Consell Comarcal serà que haurà de gestionar i dinamitzar el debat territorial amb els alcaldes perquè, d'entre tots els camins municipals amb funció de carretera, consensuïn els tres camins municipals prioritaris en què caldrà invertir per convertir-los en carretera. Un cop presentades i consensuades totes les diagnosi comarcals, es farà el Pla zonal de la demarcació de Barcelona que serà aprovat per la Diputació, obrint-se un període per a les al·legacions que puguin haver-hi.

El projecte contempla la realització d'una diagnosi zonal dels camins municipals per cada una de les 12 comarques de la demarcació de Barcelona, amb el compromís que el pla es revisi, com a màxim, cada cinc anys. Una vegada aprovat el Pla zonal de la Xarxa local de carreteres de la Diputació de Barcelona per la Generalitat de Catalunya, la Diputació avaluarà econòmicament la inversió que s'ha de fer. En aquest sentit, la Diputació es compromet a executar en aquest mandat 2015-2019 un Programa global de transformació de camins municipals en carreteres de tota la demarcació d'acord amb les prioritats marcades pel territori.

Aquest pla contemplarà que, com a mínim, al llarg d'aquest mandat 2015-1019, un camí municipal de cada comarca es transformi en carretera i passi a integrar-se a la Xarxa de carreteres locals de la Diputació de Barcelona. En la presentació a l'Anoia, el diputat Jordi Fàbrega també ha anunciat que entre el 2016 i el 2017 s'actuarà en cinc carreteres locals de la comarca, amb un total de 17 quilòmetres, amb l'eixamplament i millora, que passaran de 5 a 7 metres d'amplada. Això es serà possible amb vorals de formigó, el que proporcionarà una important millora en la mobilitat i seguretat en la circulació de vehicles de més tonatge.

Nova línia d'ajuts per a la millora i manteniment de camins municipals

D'altra banda, el diputat Jordi Fàbrega també va informar als alcaldes assistents a la reunió, el nou programa de la Diputació de Barcelona per a la millota i el manteniment de camins municipals al qual els ajuntaments podran acollir-se.

Les clàusules tècniques defineixen que, entre d'altres, els camins han de ser d'ús públic, estar en àmbit no urbà íntegrament i que cada Ajuntament pot rebre un ajut, de 50.000 euros com a màxim. El programa de millora i manteniment de camins municipals té un pressupost de 10 milions per al mandat 2016-2019, a raó de 2,5 milions per any.

Per valorar les sol·licituds presentades pels Ajuntaments, es tindran en compte un seguit de criteris: la urgència, com ara la reducció de riscos imminents, estabilització de talussos o la restitució de la vialitat.; la connectivitat a nuclis disseminats, especialment en el cas d'accés a nuclis disseminats en l'entorn rural; la ràtio d'importància social (quilòmetres de camins / 1000 habitants), l'aportació econòmica municipal i la importància territorial dels camins en l'àmbit territorial municipal.


2 Comentaris

T

Teresa

Igualada

1 de març 2016.15:32h

Respondre

Totalment d’ acord amb les teves observacions. Ja es hora que pensem més en les persones i deixem de pensar només en els cotxes. Més verd arbres i vegetació. Pensem en el futur.

M

Marisol

Igualada

27 de febrer 2016.15:21h

Respondre

Des de la meva modesta opinió, voldria compartir dues cosetes: 1. M’agradaria pensar que algú es recorda de l’ecosistema en el moment que un camí es vol fer carretera. I els pobres... Llegir més animalons? I la vegetació propera al camí? . Quan he llegit que només seria un camí per comarca, ja he ”respirat”....així i tot crec que afecta negativament; però també tinc una altra opinió, des de persona caminaire com sóc i excursionista per la nostra comarca i per la bonica Catalunya: 2. si anem asfaltant molts camins (com per exemple el que puja de l’Espelt a can Estruch) ja no són agradables per anar-hi a fer caminades, ... ja sabem que moviment és salut i salut és vida. Heu pensant que amb els infants/adolescents tan sedentaris que tenim. si no canvien les tendències aquesta generació podria ser la primera que visqués menys que els seus pares? En fi, reflexions de dissabte, gràcies per llegir-me.

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.