TORNAR
PUBLICITAT

El Bruc, en alerta davant el projecte d'ampliació de l'autovia

L’alcalde bruquetà exigeix que la nova autovia tingui entrades accessibles a la població

societat
Divendres, 15 juny 2018. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull

La confirmació de l'ampliació de l'autovia era una notícia molt esperada a la comarca, però suposa per alguns municipis preocupacions pel possible impacte ambiental. L'alcalde del Bruc, Enric Canela, és dels que s'ha reunit amb Fomento i considera que pot condicionar el futur del municipi, i en concret, posa en risc la zona industrial.

El Bruc ha estat notícia els darrers anys per l'oposició per part del veïnat i també de l'Ajuntament a projectes com la pedrera de Roques Blanques que podien tenir un impacte mediambiental notable en espais del municipi. Ara, però, l'anunci de la reforma de l'autovia per part del govern estatal ha elevat la preocupació de la població respecte a una obra de grans dimensions que segons el Ministerio de Fomento s'ha d'allargar del 2020 al 2023. Enric Canela, alcalde del Bruc, lamenta que "ens en vam assabentar per un veí que havia de fer una actuació a la seva finca". El temor és que "es faci una autovia per a que els camions transitin ràpid, d'esquenes als bruquetans i bruquetanes. No volem que això signifiqui més trànsit, més impacte i més soroll". 

L'autovia, en el seu pas pel poble FOTO: MapioCastellolí, Òdena i El Bruc, a més d'Igualada, són els municipis afectats per l'ampliació i millora de l'A-2 que és un deure pendent des de fa anys. De les diferents poblacions, El Bruc i la montserratina Collbató se senten especialment inquiets pels canvis que significarà aquesta construcció. Canela recorda que "des que el setembre ho vam saber perquè un veí va fer una petició respecte la seva finca i se li van posar traves, hem anat tibant del fil fins que hem sabut l'abast del projecte. Vam demanar ja el mes de novembre que volíem col·laborar amb el tema i Fomento ens va dir que ens enviaria els plànols abans de finals de gener... i encara els esperem".

Aquesta setmana per fi s'ha fet una reunió. L'Ajuntament del Bruc es mostra moderadament satisfet per les variacions que hi ha en alguns aspectes: "parlaven de tres viaductes nous, amb un pont de 90 metres d'alçada. L'impacte era molt bèstia. La proposta actual és menys lesiva. Ara esperem l'estudi d'impacte ambiental". Pels detalls que coneixen, el traçat "no afecta en si la zona habitada, però sí que en surt afectat el polígon industrial. Quedaria molt escapçat, ja que és de forma allargassada. Algunes empreses deixarien de ser viables i significa tirar a terra algunes naus".

Per reduir l'impacte acústic, com a Collbató, al Bruc s'hi farà un mur. Enric Canela té clar, de tota manera, que "aquesta obra significarà més impacte i més soroll per als vilatans". I el risc més gran, que sigui una infraestructura d'esquenes als bruquetans. "No som optimistes en això, no sabem com seran els accessos i la connexió amb el poble. Amb l'autovia nova, canviaran els accessos i tal vegada serà més difícil accedir al Bruc. Les empreses que cobreixen el transport públic voldran explotar al màxim la nova via i passar de llarg dels pobles que queden al marge". L'alcalde demana "una autovia del segle XXI, però que sigui dotada d'un transport autònom. Cal qualitat en el transport públic i accessos fàcils als pobles".

Una de les preguntes del territori és si aquesta autovia, de tres carrils per banda i amb vies d'incorporació, que quasi doblaria l'amplada actual, és només per a que els camions transitin ràpid i no hagin de passar per l'AP-2, amb peatge. Canela se suma a la reclamació "que es finalitzi i no es renovi la concessió del peatge de l'AP-2". Conclou que "fa molts anys que el Bruc té aquesta cicatriu de l'autovia, no volem que sigui encara més profunda. El poble mereix una contrapartida que signifiqui més qualitat de vida". 

 


1 Comentaris

R

Roser Penyes

Igualada

15 de juny 2018.15:32h

Respondre

Ja es farà un altre nyap, com si ho veiés...
Amb els problemes que sempre ha comportat, no entenc per què ha de passar per Castelloli, El Bruc (el tunel) i Collbató que esta ple de cases i... Llegir més gent. S’hauria de fer un traçat nou més recte i amb menys afectacions per a les persones.

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.