TORNAR

El Consell endega una campanya per visibilitzar i fer atractiu el comerç de proximitat

Una iniciativa que s’anirà difonent a les xarxes els propers quatre mesos

societat
Dimarts, 16 octubre 2018. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull

L'ens comarcal engega de cara als propers mesos una iniciativa per posar en valor els establiments dels pobles de la comarca i contribuir a la fidelització dels seus clients. Els responsables de l'àrea econòmica del Consell Comarcal xifren en més de mig miler les botigues que hi ha als diferents pobles de la comarca i que són l'actiu que es vol promoure. 

"Comprar a casa és fer poble" com a divisa per reforçar el teixit i la vida dels petits municipis. L'Àrea de Promoció Comarcal del Consell Comarcal, amb el suport de la Diputació de Barcelona, obre aquesta tardor una campanya que porta per nom 'Jo compro al poble, jo compro a l'Anoia... I tu, per què?'. La vicepresidenta de l'ens comarcal, Maria Sayavera, va presentar la campanya, tot recordant que "aquesta iniciativa vol dinamitzar a més del mateix comerç, la vida social i l'economia del municipi".

És una campanya que va enfocada més enllà de les botigues, ja que dona el protagonisme al client amb la pregunta 'I tu, per què?'. A través del testimoni de veïns i veïnes de diferents pobles de la comarca que compren a l'Anoia, la campanya vol influir en la decisió de compra dels ciutadans perquè escullin consumir al seu poble i en el petit comerç potenciant les compres en els municipis de la comarca tot posant en valor l'existència del comerç local.

Alguns dels responsables que han confeccionat la campanya, amb un vehicle que porta el lemaEls testimonis, reals, exposen motius diferents sobre per què compren al poble: "per confiança", "per aprofitar el temps", "per la relació entre persones", "per l'activació de l'economia local", "per proximitat", "per tracte familiar", "per qualitat i coneixement dels productes", "per estalvi energètic i econòmic en transport", "per manteniment dels llocs de treball", "per servei...", etc.

En l'elaboració de la campanya hi han pres part diverses empreses de serveis de l'Anoia; EVVO Retail en el disseny, Joan Soler en la fotografia i Global Production amb la confecció dels vídeos. La iniciativa consta i té previst el desenvolupament d'un seguit d'accions, activitats i diferents elements comunicatius que s'han dissenyat per que tinguin presència tant al carrer com a les xarxes socials amb l'objectiu que el missatge, la compra al petit comerç de l'Anoia, arribi al màxim de públic possible.

La situació dels comerços de poble, davant la implantació de grans superfícies al territori, és complexa. Els impulsors de la campanya consideren que "cada ajuntament ha de plantejar estratègies per contribuir a reforçar aquests establiments". De tota manera, es marquen directrius d'acció com la gestió d'horaris per contrarestar les grans superfícies i, sobretot, trobar mecanismes per garantir el relleu generacional.

'Jo compro al poble, jo compro a l'Anoia... I tu, per què?' estarà activa al llarg de 4 mesos. D'octubre fins al gener s'anirà descobrint els perques de la compra al poble de la veu dels seus 12 protagonistes. A la iniciativa s'hi poden adherir tots els ajuntaments que vulguin de la comarca. Fins ara en són partícips: Vallbona d'Anoia, La Torre de Claramunt, El Bruc, Sant Martí de Tous, Cabrera d'Anoia, La Llacuna, Capellades, Masquefa, Òdena, Vilanova del Camí i Piera. Els interessats poden posar-se en contacte amb el departament de promoció comarcal del Consell Comarcal de l'Anoia.

 


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.