TORNAR

La CUP proposa fer el centre de la Rambla, els carrers Òdena i Sant Josep de pas exclusiu per a vianants

Apunten que seria important, en el cas del carrer Òdena i Sant Josep, ”per eliminar situacions de perill per als vianants”

societat
Dimarts, 9 octubre 2018. 10:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull

L'esquerra independentista demana un avenç cap a la vianalització del cor d'Igualada, tant de la seva artèria principal com de carrers adjacents. Consideren que d'aquesta manera també s'evitarien situacions de risc per als vianants en zones com la intersecció entre el carrer Òdena i l'inici del carrer Sant Josep.

Avançar "cap el tall definitiu de la Rambla Sant Isidre", que ja es talla els caps de setmana. Aquesta és una de les propostes que ha fet la CUP d'Igualada en relació a la pacificació del trànsit del centre. Apunten que "esperem l'Ajuntament assumeixi l'objectiu de restringir el trànsit el més aviat possible. Creiem que és una mesura que ja hauria d'haver madurat anteriorment, i no només en horaris concrets del cap de setmana". D'aquesta manera "es podria connectar les dues àrees a dia d'avui ja vianalitzades: la del nucli antic i la de l'entorn de Sant Magí i Cal Font, ara mateix dividides. A més, l'atractiu de la Rambla ha provocat que cada cop hi hagi més metres quadrats de vorera ocupats per terrasses de restauració que en dificulten el trànsit a peu per la vorera, especialment quan el trànsit de vehicles no està tallat".

La proposta cupaire, amb les noves zones de vianants marcades en grocEls cupaires contemplen entre les mesures també "restringir també la circulació de vehicles als carrers d'Òdena (per sota el Passeig), Sant Josep (per sota Sant Carles) i Sant Pau, de manera que es restringís el trànsit a la Rambla Vives fins al seu límit amb el carrer Sant Jordi". Sobre el carrer Òdena entenen que "és un vial que els igualadins utilitzen de manera massiva per transitar a peu però en el què constantment han d'estar pujant i baixant de la vorera i esquivant cotxes. Aquesta escena, que es dona al llarg de tot el tram, és especialment preocupant a la placeta de Sant Josep (l'espai on conflueixen els carrers Clos, Òdena i Sant Josep) on es registren constantment situacions de risc per als vianants".

Seria un pas que significaria un avenç per "limitar el trànsit voluntari al carrer Sant Josep fins a l'alçada amb Sant Carles, on també s'hi troben diversos establiments, així com pacificar enormement el carrer Sant Pau i l'entorn de l'escola de primària que s'hi troba ubicada i de l'Ateneu Igualadí, un dels equipaments socioculturals que registra major activitat i afluència de la ciutat". Segons els cupaires, aleshores, si la circulació en aquest tram del carrer Òdena quedés limitada, no tindria sentit no limitar-la, a l'entorn de Cal Font, als carrers de la Vida i de la Dansa i els trams de Galícia i Aurora tocant a Òdena.

Perllongar l'eix de vianants est-oest

En altres zones, posen sobre la taula l'allargament de l'eix de vianants est-oest que creua la ciutat: actualment vertebrat pel carrer Aurora fins a l'alçada de Balmes en sentit oest, caldria contemplar el seu allargament fins a la passarel·la de vianants de l'Avinguda Gaudí. Per l'altre costat, en sentit est, "caldria plantejar la hipotètica perllongació de la vianalització del carrer Sant Pau pels carrers Pare Mariano i Virtut, fins arribar al Mercat de la Masuca".

Aquest espai públic del centre, segons els cupaires, "viu un bon moment pel que fa a atractiu i afluència de vianants, tant de persones de la mateixa ciutat com de fora. Podem comprendre les reticències que de ben segur s'expressaran per part d'alguns actors, però considerem que el guany a mig termini tant en dinamisme comercial com en benestar per a la ciutadania ho compensarà amb escreix". És evident que davant qualsevol mesura de vianalització de carrers el trànsit rodat "es veu afectat. Però cal recordar, abans de tot, que aquestes restriccions no afecten al trànsit del veïnat de les zones en qüestió ni tampoc al de serveis o mercaderies que hagin de circular obligatòriament per aquestes vies, tal com ja succeeix als carrers limitats del nucli antic, per exemple".

Afegeixen que "la vianalització dels centres de les ciutats és una pràctica i una tendència del tot fonamentada a desenes i centenars de ciutats aquí i arreu d'Europa. Les zones en les que es limita la circulació de vehicles motors guanyen en atractivitat comercial, els veïns incrementen la seva qualitat de vida, i la població que en fa un ús esporàdic o quotidià se'n veu també beneficiada en termes de tranquil·litat al passejar-hi, ja siguin adults o especialment infants".

No fixen terminis, però asseguren que "ens agradaria que la proposta fos com a mínim tinguda en compte i debatuda. Entenem que en allò que fa referència a la Rambla les mesures poden resultar més plausibles ja que es tracta d'un eix que actualment ja es talla en determinats horaris del cap de setmana. Però tot i que creiem que cal avançar cap al seu tall definitiu, si no s'adopta la mesura de manera permanent com a mínim valoraríem positivament l'ampliació significativa de les restriccions actuals". Finalitzen tot afirmant que "els grans canvis generen una controvèrsia en el moment de ser plantejats que resulta incomprensible anys després de la seva aplicació. En tot cas, ens mostrem oberts a explorar vies flexibles per a la seva implantació i avaluació, com seria la de l'establiment de restriccions per franges horàries, diferenciades si cal entre feiners i festius, atenent així als usos canviants de l'espai públic que calgui satisfer".


5 Comentaris

M

Maria

Igualada

11 d'octubre 2018.20:49h

Respondre

Representants de la CUP: doneu-nos un cop de mà i passeu pel C. Sant Josep cantonada amb Avda. Barcelona, C. Capellades i Avda. Mestre Muntaner i veure unes grans voreres pels vianants convertides... Llegir més en grans pàrquings pels incívics pares i mares de l’Acadèmia. L’Ajuntament no ens fa cas i algun dia passarà una desgràcia. Sé que venen eleccions i cap polític és vol mullar en espera d’un grapat de vots. Passeu sisplau en horari escolar. És ben penós.

i

igualadí

14 d'octubre 2018.21:24h

Els cotxes aparquen a sobre les voreres ???

A

Agustí

igualada

16 d'octubre 2018.18:24h

Igualadí de què t’extranyes? a Igualada s’estan ampliant les voreres no per poder pasar-hi millor, sino per què hi càpiga bé un cotxe, si t’hi fixes són de l’amplada perfecte d’un... Llegir més cotxe. Només has de passar pel carrer Tarragona per exemple, o al polígon on es pot aparacar, tranquilament, a les voreres.

M

Miquel

Igualada

11 d'octubre 2018.03:14h

Respondre

Ami no mà molesta baixa de l’acera

j

j travesset

igd

16 d'octubre 2018.09:54h

A tu no Miquel, perquè no et suposa un sobreesforç caminar per aquests carrers, en fi, no et suposa cap problema. Per una mare amb cotxet (o sense cotxet, però amb nens petits), la gent gran (que... Llegir més camina més lent), la gent amb cadires de rodes (tenen l’espai limitat). A mi tampoc em suposa cap problema perquè sóc jove, però no perquè no m’afecti directament no ho denunciaré, no?

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.