TORNAR

La Diputació invertirà sis milions per fer transitable la llera del riu Anoia

Uns 70 quilòmetres de riu seran un espai de passeig el 2020

societat
Dimarts, 26 juliol 2016. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull

La presidenta de la Diputació de Barcelona, Mercè Conesa, el conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, i el vicepresident segon de la Diputació, Marc Castells -també alcalde d'Igualada-, presentaven aquest dilluns el projecte de les Vies Blaves, per recuperar la llera del riu Llobregat i els seus principals afluents, l'Anoia i el Cardener. 

La llera de l'Anoia serà transitable en quatre anys. El riu, junt al Llobregat i el Cardener, forma part del projecte de les Vies Blaves, impulsat per la Diputació. Un projecte que neix com un instrument prioritari per a la dinamització turística de les comarques de Barcelona. La Via Blava Anoia seguirà els 70 quilòmetres de riu per l'Anoia, l'Alt Penedès i el Baix Llobregat. Començarà a la confluència dels camins de Calaf, Sant Martí Sesgueioles, Montmaneu i Argençola; i passarà per Jorba fins arribar a la Via del Llobregat a Martorell. La inversió prevista, en aquest cas, és de 6 milions d'euros.

Rull, Conesa i Castells, a la seu de la DiputacióAl llarg dels rius es faran actuacions per a millorar el recorregut, recuperar camins històrics i fer accessibles a la ciutadania espais naturals fins ara desconeguts o descuidats. Marc Castells, el batlle igualadí, assegura que "és un projecte de Mancomunitat: anirà més enllà d'aquest mandat. Nosaltres tenim la satisfacció d'engegar-lo, però és de gran abast. Descobrirem paisatges nous i increïbles".

El Llobregat vertebra el projecte

La columna vertebral del projecte és la Via Blava Llobregat, que resseguirà la llera del riu Llobregat, l'únic que neix i mor a la demarcació de Barcelona. Aquesta Via Blava Llobregat recorrerà 186 quilòmetres, des de les fonts de Castellar de n'Hug fins a la desembocadura d'El Prat de Llobregat, passant per indrets com Sant Benet de Bages o Montserrat, i recorrent les comarques del Berguedà, el Bages, el Baix Llobregat, el Vallès Occidental i el Barcelonès. També s'adequaran 110 quilòmetres de variants i accessos i té un pressupost de 14 milions d'euros.

Els principals afluents del riu Llobregat, el Cardener i l'Anoia, també seran Vies Blaves. La Via Blava Cardener, amb una inversió prevista de 5 milions d'euros, seguirà 50 quilòmetres per la comarca del Bages, entrant per Cardona i confluint amb la Via Blava Llobregat a Castellgalí.

Un total de 25 milions d'euros

La Diputació de Barcelona assumeix íntegrament el pressupost de les Vies Blaves, que es calcula en 25 milions d'euros. També el de la redacció de Pla director urbanístic (PDU) del projecte, que el Departament de Territori i Sostenibilitat encarregarà avui. Un cop fet aquest tràmit, es licitarà la redacció del Pla i està previst que es pugui aprovar definitivament en un termini de 18 mesos. Durant la redacció d'aquest PDU, es crearà una comissió de seguiment amb representants de la Diputació de Barcelona, la Generalitat i els equips redactors. Aquest mes de juliol també comencen els tràmits per a la contractació del projecte executiu de la Via Blava Llobregat. Al setembre s'iniciarà el procés per a la redacció del projecte Via Blava Cardener i la segona fase de la Via Blava Anoia, atès que el projecte executiu de la primera fase ja està redactat.

 


8 Comentaris

A

Agusti

Igualada

28 de juliol 2016.18:54h

Respondre

I el polígon residencial de Les Comes sense cap poqueparada!!!!

j

joan

zona nort

26 de juliol 2016.22:18h

Respondre

No seria millor millora els carrers i fets TRANSITABLES?

m

maria

zona nort-est

27 de juliol 2016.12:36h

Impossible, arreglar els carrers i fels mes TRANSITABLES” aixo no ven ”ilusio”, millor vendre ” Fum”, vendre ”projectes”, vendre ”incompetència”.
6Millons de Euros,... Llegir més ¿quants metros de carrers i aceres es pudrian arreglar????

R

RO

26 de juliol 2016.10:45h

Respondre

Em sembla fantàstic!
Ara bé, cal que es fiquin al cap (i al pressupost) que s’ha de fer un bon mateniment sí o sí, si no, ni la despesa ni la via no serviran de res a part de la foto sls... Llegir més diaris locals.
Avui dia el parc del riu fa pena de tan deixat. Res a veure amb el de Vilanova del Camí que tan s’han carregat certs ’especialistes’.

i

igualadi

Igualada

26 de juliol 2016.13:30h

Es que el de la part del riu que dona al cantó de Montbui li toca a aquesta localitat fer-ne el manteniment i és la majoria

J

Joan Giner ITV

Igualada

26 de juliol 2016.08:01h

Respondre

Si després ho cuiden com estan cuidant la part que teòricament ja està arranjada a Igualada Montbui i Vilanova, que déu ens agafi confessats. Molt gastar, molta panfletada per sortir a la foto i... Llegir més res més.

j

juan castillo villagra

SANTA MARGARIDA DE MONTBUI

26 de juliol 2016.04:45h

Respondre

Y NO SERIA MEJOR QUE ESTE ALCALDE DE IGUALADA SE PLANTEARA QUE ES MEJOR UNA COMBINACION ENTRE BARCELONA Y LERIDA EN FERROCARRILES ( LAS PERSONAS QUE NO TIENEN VEHICULO NO PUEDEN DESPLAZARSE A ESTOS... Llegir més LUGARES POR FALTA DE TRANSPORTES ) NO LES ENTRA EN LA CABEZA QUE SOMOS EL CULO DE CATALUÑA EN TRANSPORTES PUBLICOS

G

Gerard

Igualada

27 de juliol 2016.08:28h

Te dejaste las mayúsculas activadas con la S de Santa Margarida de Montbui.

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.