TORNAR

L'efecte Expres fa caure les queixes a Monbus

L’aplicació Hispanofail registra una baixada de més del 50%

societat
Dijous, 27 novembre 2014. 03:00. Francesc Vilaprinyó i Albareda.
D'un cop d'ull

El servei de la Hispano Igualadina, actual Monbus, ha estat durant anys un maldecap pels igualadins i anoiencs que s'han de desplaçar a Barcelona, principalment. L'aplicació #Hispanofail, que va enginyar l'empresa igualadina Creagia fa dos anys, ha registrat enguany la meitat d'entrades que el 2013 i fins al moment, menys de la meitat de denúncies, 861 per 383.

Fins a dia d'avui, el servei de l'empresa Hispano-Monbus de l'Anoia a Barcelona ha registrat menys de 400 denúncies per la via de la app #hispanofail aquest any. L'aplicació serveix per alertar del mal funcionament del servei i genera un avís de la incidència que arriba a l'Ajuntament d'Igualada. El fet és que després que que a finals de febrer s'ampliessin les expedicions del Bus Expres, les incidències han caigut. El total del 2013 van ser 861 denúncies; les darreres dades d'aquesta setmana, n'indiquen 383, menys de la meitat que l'any passat.

Els busos Expres van entrar en funcionament el febrer

El regidor de Mobilitat igualadí, Jordi Pont, relaciona la caiguda de les denúncies amb que s'ha eixugat "la falta d'oferta que hi havia. Ara s'ha satisfet la demanda i per això els usuaris ja no reporten tantes incidències". La majoria de queixes a través d'#hispanofail ja no les fan usuaris igualadins, sinó d'altres pobles "com Abrera, que ja no entren en el nostre àmbit d'actuació". 

"Hem resolt el problema de la demanda" considera el regidor. Els problemes no s'han deturat, però són menors i els casos més alarmants "hi havia molta gent que abans es quedava a terra" ja s'han arreglat. Pont afegeix que fruit que els passatgers d'Igualada ja estan absorbits en gran part per l'Expres, "els usuaris dels pobles de retruc també han d'haver notat millores". "El nivell de tensió que hi havia ha baixat" assegura i enguany "hi haurà un creixement net dels usuaris que van en transport públic".

Menys persones dretes

Les estadístiques de queixes han caigut, però també les d'usuaris de l'aplicació #hispanofail. En el mateix període de gener fins a final de novembre, el 2013 van haver-hi 1892 entrades a l'aplicació (i no tots per fer denúncia, finalment); aquest 2014 s'han quedat en 993. Entre la tipologia de queixes, la de persones dretes ha caigut fins a un 85%. El 2013 hi va haver 235 denúncies per aquest fet i aquest any només se n'han registrat 35. Les denúncies per manca de places han passat de 260 a 126, les de retards de 283 a 143 i les que el vehicle no ha aparegut han disminuït de 181 a 87.


2 Comentaris

S

Sergio

Vilanova del Camí

27 de novembre 2014.16:02h

Respondre

És evident que hi ha hagut una millora a la línia IGD-BCN. A la línia IGD-UAB, però, el servei segueix sent precari, especialment pel que fa al nombre de busos que hi ha al dia .

S

Santiago Belmonte

Odena

27 de novembre 2014.09:51h

Respondre

Que nadie e lleve a engaño .La lineea expres es por interes de la compañia la prueba que en agost cierran el servicio. Que nadie se engañe porque los conductores continuan hablando por telefono... Llegir més mobil mientras conducen , o estan de tertuliia todo el trayecto con el amigo o amiga de turno,Cuando el billete normal vale 7 , 45 € i presentas un billete de 20 te obligan a bajar del autobus porque dicne que no esta obligado acambiar, a pesar de que nada lo indique , La oficina de Igualada no se permite estar dentro aunque sea una prersona mayor haga frio o calor . Los lavabos solo estan en uso cuando la secretaria esta abierta (6 horas al dia) La salida de Barcelona es caotica provocando nervios enfrentamientos y disgustos En resumen el servicio es tercermundiata y de una falta de respeto a los ciudadaos
Que se han reducido el numero de quejas?Logico. Los igualadinos son conscientes de que el gobierno Municipal no quiere solucionaro y no quiere porque no sabe y no sabe porque segun confesion del propo Alcalde recuerda el Hiapano de la epoca de estudiante. Ahora se despalza con coche oficila de la Diputacion que segun el no tiene ningun coste para e los ciudadaonosy la ultima pregunta es de que se nutre la Diputacionsino sino de los impuestos de los ciudadanos? El tonto no es el tonto sino el que se cree que los otros son tontos.
Como dice un habitual participante de esta seccion Bon dia.Conca de Odena.

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.