TORNAR

L'estudi igualadí EVVO reinventa els supermercats en clau de 'compra ètica'

L’equip de Pep Valls dissenya uns establiments sostenibles i pensats de cara a a la ”venda assistida”

societat
Divendres, 6 juliol 2018. 03:00. Francesc Vilaprinyó i Albareda.
D'un cop d'ull

Un projecte amb la firma de l'estudi igualadí EVVO, amb el dissenyador Pep Valls al capdavant, repensa els supermercats actuals i els hi dóna un nou enfocament. Empreses com Porcelanosa, de materials de construcció, ja s'han interessat per aquesta idea.

Deixar de passejar per prestatges on no hi ha cap producte que es vagi a comprar fins, al cap d'uns minuts, trobar l'article que vols. Aquesta és la dinàmica habitual als supermercats i el projecte SuperLab, de la mà de l'estudi EVVO, el posa en qüestió. Proposa capgirar el model i anar cap a la venda "assistida". L'igualadí Pep Valls explica que "és un projecte que hem elaborat els darrers anys, que parteix de la crisi actual del model de venda. Hem anat recollint 'inputs' i informacions per a fer aquest projecte de recerca i hem comptat amb un 'partner' com Porcelanosa". Un canvi del model de compra que s'alia amb la tecnologia i amb l'estalvi i evitar enormes 'stocks' als prestatges dels establiments de productes que es tardaran molt a adquirir o tal vegada s'hauran de descartar. Evitar la producció d'aliments i altres articles que no es compraran i, d'aquesta manera, reduir l'impacte ambiental. "Una compra ètica" aclareix Valls.

Els supermercats agafen una nova fesomia amb aquesta propostaI una compra intel·ligent, amb mecanismes que preveuran per a l'usuari quan cal comprar els consumibles. Amb aquest model, però, "no es despersonalitza la compra". Pep Valls assegura que "la compra assistida farà que quan arribem a l'establiment, expliquem a l'operari quines són les nostres necessitats i es crearà un perfil d'usuari. D'aquesta manera, en properes compres, els articles que no compres mai ja no apareixeran". D'aquesta manera "es defineix un perfil de consumidor". Els vèrtexs de la proposta són, per tant, "l'atenció personalitzada, l'ús de la tecnologia per gestionar el que s'adquireix mitjançant la memòria de les compres anteriors i reduir al mínim els 'stocks'". 

La supressió dels prestatges farcits de productes per una compra a través d'una pantalla tàctil permetrà també reduir els materials que s'empren per a l'exposició. Superlab està pensat per construir-se "amb materials ecològics que permetin un ràpid reciclatge". Es contempla també que una vegada s'hagi conclós la compra, quedi dipositada en una cinta on si es desitja es prepararà per a ser transportada a la llar. L'usuari s'estalviarà les cues. 

La gran pregunta és si s'aplicarà. "És una alternativa que hem treballat i que permet abordar la personalització de la compra" apunta Pep Valls. El projecte es pot anar adoptant com una fórmula, per parts. El cert és que "oferim una alternativa de futur, que creiem que pot millorar les nostres vides".


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.