TORNAR

El govern d'Igualada demana als joves que desallotgin el Casal

Els demanen un gest de bona voluntat per buscar una solució al conflicte

societat
Dimarts, 21 gener 2014. 22:15. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull
L'equip de govern de l'Ajuntament d'Igualada ha demanat als joves que ocupen el Casal Interparroquial que facin ''un gest de bona voluntat per tal d'arribar a acords'', i desocupin el Casal. Aquesta és la condició que ha posat l'equip de govern per tal de restablir les negociacions i fer de mediador entre els joves i el Bisbat de Vic, propietari de l'edifici.

Des de l'equip de govern, l'alcalde d'Igualada, Marc Castells, ha posat de manifest que l'equip de govern no està d'acord amb l'ocupació, ''ja que no està dins de la legalitat, i per això no podem defensar-la'', per això -ha afegit l'alcalde- ''demanem als joves que facin un gest de bona voluntat desallotjant el Casal, i per la nostra part farem tot el possible per ajudar-los a trobar un espai adient per dur a terme el seu projecte''.

Castells ha puntualitzat que des de l'equip de govern estan ''oberts al diàleg, sempre i quan no hi hagi ocupació'' i en aquest sentit ha explicat que des de l'Ajuntament s'han tingut converses amb el Bisbat de Vic, i amb el rector de Santa Maria i la Soledat, mossèn Josep Massana que segons Castells, ''està disposat a trobar una sortida sempre i quan es faci un gest de bona voluntat per part dels joves. Mossèn Massana no té una actitud intransigent, vol trobar una solució i està preocupat pel que pugui passar''.

Des del grup municipal socialista, el regidor Quim Roca ha instat al govern a tenir una actitud mediadora per evitar un desallotjament forçós. Un posicionament compartit per Iniciativa, com ha expressat la regidora Montserrat Mateu: ''cal que l'equip de govern faci de mediador sense condicionants. Té a les seves mans evitar el desallotjament''.

Entre el públic del ple hi havia una bona representació de les persones que ocupen el Casal i donen suport al projecte de l'Espai pels Somnis. En la part dels precs i preguntes oberta al públic, una de les noies presents ha afirmat que l'Ajuntament ''és una de les tres parts implicades en el procés'' i ha manifestat que en l'opinió dels joves, amb el posicionament mostrat avui, l'equip de govern ''serà culpable de que siguem desallotjats amb violència''. Els joves també han criticat la política de dinamització juvenil duta a terme per l'Ajuntament d'Igualada i han afirmat que per aconseguir ''activar els joves'' cal donar suport a projectes on aquests puguin autogestionar-se: 'No aconseguireu activar als joves amb concursos fotogràfics'' -han sentenciat.

Els joves han aplaudit la intervenció de la seva representant i han secundat el seu posicionament amb càntics del lema de la campanya en contra del desallotjament: ''Els nostres somnis no es desallotgen''.

L'alcalde de la ciutat, Marc Castells, els ha recriminat que no haguessin iniciat abans tot aquest procés de negociació que han impulsat ara: ''Tot hagués estat més fàcil si això ho haguéssiu fet abans de l'ocupació'' - ha manifestat

Els joves, han repartit una memòria del projecte a tots els grups municipals excepte a al representant de Plataforma per Catalunya, Robert Hernando, a qui han qualificat de ''feixista''. Hernando s'ha defensat dient que ''l'actitud feixista és no deixar parlar a un representant democràticament elegit pel poble'' i els joves l'han interromput amb xiulets i crits de ''fora feixistes de l'Ajuntament''.



20 Comentaris

R

Raphanus brassica

Igualada

24 de gener 2014.17:25h

Respondre

Sembla qeu no hàgim après res, precisament ara que estem en el procés de decidir (crec que el partit en el que milita l’alcalde és el mateix que posa en dubte algunes ”legalitats”). Hi ha... Llegir més una cosa que és el bé comú, i aquest està per sobre la legalitat. Si hi ha un bé que beneficia a la majoria de la població però està restringit per una llei, llavors la llei no està al servei de les persones. O potser hem oblidat els objectors i insubmissos (alguns d’Igualada i l’Anoia)? Em pregunto que un cop desllotjat el casal, qui se’n beneficiarà? Tornarem a tenir un altre espai buit al centre d’Igualada?

E

El avi Joan

Igualada

23 de gener 2014.18:59h

Respondre

Apreciats, Jovent del Casal, fa pocs dies, os felicitava, i os desitjava, que els vostres somnis, es complexin.
Avui, os he de demanar, que no os deixeu, arrossegar, per ”falsos profetàs”, que... Llegir més defensen la violència, la anarquia, i a personàs, que com a mínim, quant es matava amb un tiro a la nuca, mir-avant a un altra costat.
Se per la vostra maduresa, i intel·ligència, que no os deixareu arrossegar, per semblants, personatges .

Per altra part, la meva mes enèrgica, repulsa, a un Consistori, que ha deixat podrir, un assumpta, que hem diàleg, i bones arts , es podia haver reconduït.
Un as-unta que com no he anem en conta, sens esta anant de las mans.
El Govern de la Ciutat, amb el Sr Marc Castells, al davant, a demostrat, la nul·la confiança que ens pot mereixa.

P

Pablo Perez

Vilanova

23 de gener 2014.13:15h

Respondre

Companyes d’Espai Somnis, hui us deixe este comentari:

La desovediencia se practica fins a les ultimes consecuencias. I eixe vol dir assumir-les. No podem desobeir i reclamar que no nos apliquen... Llegir més la legalitat, encara que esta sigui injusta. Perque justament assumir eixas consecuencias es la constatació de la desobediència i la injustícia que se vos aplica. Arnaldo Otegi se esta a la presó. Injustament. Va actuar amb les seves conviccions per la pau al País Basc i la seva condemna injusta a la presó referma la seva acció.
Ocupar un espai en els vostres termes de legimitació per una injustícia, reclama assumir les consecuencias judicials. En el moment que reclameu clemència, se perd tota la càrrega de denúncia. No vos arronseu!

Si feu bandera de l’autogestió no té sentit que vos aneu a l’Ajuntament a demanar un espai. En el moment que vos heu adreçat a l’Ajuntament ja heu romput esta suposada autogestió, ja que esteu demanant-li empara! No reclameu, preneu i actueu!

Finalment, vos heu plantejat en assemblea les propietats que teniu individualment i familiarment i l’ús que en feu? Ho dic perquè he vist un video on un representant vostre, dalt d’un cavall el dia dels 3 tombs, dona al batlle d’igualada una samarreta. El genet va acompanyat de son pare, un conegut i ric metge d’Igualada que ostenta una lujosa mansión al passeig, molt a prop de un ateneu que durant anys ha fet lluita llibertària. Renegueu dels vostres familiars que ostenten riquesa i compartiu les vostres propietats i la vostra lluita mos la creurem!

Lluita i anarquia sí!
Pseudopsocialisme burgès no!

M

Marc

Igualada

23 de gener 2014.10:41h

Respondre

1. Ara bé, pot ser legítima la desobediència quan no has esgotat totes les vies possibles?
Considero l’okupació una acció totalment legitima en el moment social en que vivim, gent sense... Llegir més cases cases sense gent. Et retorno la pregunta: Prefereixes un espai tancat i brut, esperant la pròxima bombolla per a poder espacular o bé un espai ple de vida?

2. Per què hi ha joves i entitats que hem optat per compartir espais i hores amb altre gent, i els okupes en canvi no van acceptar l’oferiment d’espai de l’Ajuntament en aquestes condicions?
Creiem que el jovent hem de compartir experiències i així poder crèixer plegats, no volem espais gestionats per l’ajuntament on ens diguin el què i quan hem de fer, sinó autogestionar un lloc, aprendre dels errors i de les victòries. Construir un nosaltres molt més ampli en la ciutat, no el tipic egocentrisme igualadí, que amb res ens pensem que som el melic del món.

3. La insistència dels okupes a implicar l’Ajuntament, no reflecteix que són una organització política, més que un grup ”inocent” de joves?
Si tenim advocat, però també una denuncia (i per la via penal i tot!) sobre la taula, som joves pero no tontos. Et retorno la pregunta: Si et denunciessin tu et defensaries sol, o buscaries un professional?

4. Per evitar el desallotjament de la policia els okupes només exigeixen que l’església retiri la denúncia. Però no poden posar sobre la taula també que els ells marxin pel seu propi peu?
Hi ha dues persones encausades, (i per la via penal i tot!) saps que representa això, que significa? Estem en desigualtat de condicions.

5. Per què diuen que representen els joves? a sant de què? Son variis els col·lectius juvenils uqe hi han donat suport, diferents grups de mùsica de la ciutat. Recordes el Sant Faust passat? Festa major d’hivern organitzada per la Coll@nada, en el sopar abans de la fura del faust l’espai pels somnis va oferir sopar, així que som gent que formem part i estem implicats en el teixit associatiu igualadí.

6. La interrupció d’un regidor per part dels okupes al ple com diu la notícia, no és un acte antidemocràtic?
Creus en la democràcia existent, creus que PxC per Catalunya és un partit democràtic? Llegeix, busca i informa’t. Vas sentir les seves declaracions al ple?

El nostre objectiu és transformar la societat, crear debat, ser constructius i no destructius.

”Tanca la televisió, obre els ulls” i ens veiem als carrers.

M

Miquel M.J.

Igualada

23 de gener 2014.09:52h

Respondre

Cal rellegir els comentaris del Jordi i la Filomena (5 i 6) crec que són molt encertats.

A mi em vénen varies preguntes:
1. Els okupes es consideren legítims de l’acte de desobediència que... Llegir més han realitzat (okupar un espai d’una altra propietat). Ara bé, pot ser legítima la desobediència quan no has esgotat totes les vies possibles? (no es van reunir amb l’església ni demanar-los res abans d’ocupar).

2. Per què hi ha joves i entitats que hem optat per compartir espais i hores amb altre gent, i els okupes en canvi no van acceptar l’oferiment d’espai de l’Ajuntament en aquestes condicions? (no és prou noble compartir?)

3. La insistència dels okupes a implicar l’Ajuntament, no reflecteix que són una organització política, més que un grup ”inocent” de joves? (ténen advocat i tot!)

4. Per evitar el desallotjament de la policia els okupes només exigeixen que l’església retiri la denúncia. Però no poden posar sobre la taula també que els ells marxin pel seu propi peu? (sembla que l’església llavors s’oferiria a cedir l’espai).

5. Per què diuen que representen els joves? a sant de què?

6. La interrupció d’un regidor per part dels okupes al ple com diu la notícia, no és un acte antidemocràtic?

Tinc la sensació que utilitzen les activitats que fan (molt nobles i que la majoria comparteixo) per justificar el seu objectiu, que és ocupar un espai (en base unes idees polítiques)

Estic d’acord que no podem tenir espais buits a la ciutat. Prefereixo tenir joves crítics que passotisme. M’agrada que la ciutat tingui activitat cultural. Però, no admeto que s’utilitzin aquests arguments per justificar una okupació no legítima i polititzada. Crítics sí. Populisme i demagògia no.

C

Carles

Igualada

23 de gener 2014.01:52h

Respondre

Per parts:

Filomena, com molt bé dius a Igualada hi ha un munt de joves que fan coses. A això se li diu moviment juvenil. I deixa’m dir-te que amb la total seguretat, el 80% del jovent que... Llegir més participa de les entitats juvenils de la ciutat està d’acord amb l’okupació de l’espai. Molts s’hi han passat, i segurament motls d’altres formen part del projecte, i n’hi haura molts d’altres que no ho fan directament perque tenen molta altra feina que no és pot deixar de fer i que és tant imprescindible com qualsevol altra . En qualsevol cas, els i les joves que participen d’aquest espai, no han volgut mai fer palés en la dicotomia que planteja vd, entre gent que acompleix la legalitat i gent que és molt dolenta i no ho fa. Són joves amb projectes i això és el que val la pena.I el dia 13, i el 14, i el 15, continuaran fent feina com ho han fet sempre en el mateix sentit, i en altres (en el món escolta, activista, músical, artistic...).
Per una altra banda, classe EPI-BLAS sobre política. NO és el mateix LEGALITAT qe LEGITIMITAT. Són dos conceptes que ara mateix estan al centre del debat polític, la desobdiència amb paradigmes com la PAH o el 15M a capgitat els esquemes de participació i les pràctiques que abans podien ser canalitzades en les estructures formals de participació, ara s’han complementat amb moltes d’altres que surten del marc de la legalitat(okupació d’espais, del carrer,...)
Ànims familia, ja estem guanyant #ElsSomnisNoEsDesallotgen

R

Raul

23 de gener 2014.01:26h

Respondre

Marc Castells contesta al jovent del Casal:
”Que no està dins de la legalitat, i per això no podem defensar-la”

Si seguisim aquesta lògica encara viuriem en una societat d’esclaus. És la... Llegir més mateixa lògica que utilitza Rajoy al no permetre el referèndum a Catalunya

M

Marc

23 de gener 2014.00:28h

Respondre

Senyor Jo, vosaltres dieu burocràcia quan el primer que vau fer va ser anar buscar un advocat d’Arran per a tenir tots els fils ben lligades... Ai ai ai que veig poca coherència...

I el vídeo... Llegir més molt bonic. Una mica populista no?

R

Roger

Igualada

22 de gener 2014.20:53h

Respondre

Pot ser que en realitat simplement l’ocupació d’aquest espai entorpeixi els interessos de lucre de l’Església?
Que no tinguin res de social ni altruista, sinó que tinguin a veure amb lucre... Llegir més i especulació urbanística i immobiliària?
Com és que l’església només vol el desallotjament instant directament a la via penal i no parla de perquè vol aquest espai, ni de què vol fer-ne?
És realment necessari aquest desallotjament si en realitat aquest espai que podria encabir un projecte socialment útil i profitós per Igualada acabi per romandre abandonat i desaprofitat a resultes de que s’hagi rebentat la bombolla immobiliària?
Son tot de preguntes que em venen al cap.

J

Jo

22 de gener 2014.20:47h

Respondre

Jordi, evidentment es va demanar un espai a l’ajuntament, que ens permetés la llibertat d’horaris i l’autogestió. La resposta va ser burocràcia de 10:30 a 14:00 i de 17:00 a 20:30

r

ramón

IGUALADA

22 de gener 2014.20:19h

Respondre

òndia quin video!

M

Marieta

Igualada

22 de gener 2014.18:50h

Respondre

Sols pensar, que el Sr Marc Castells, hagi pogut, despatxar tan alegrament, a aquest jovent, capasses de fer un vídeo, com que el publica la Sara, amb fa sentir malament.
Clar que en el vídeo,... Llegir més parla, de sentiments molt NOBLES , i de un temps, el de las barricades i la lluita per un mon millor, , que ell , segur, que mai li han preocupat.
Aquest noi es de un altre mon.
SI TENIU TEMPS, VISIONEU LO, ARRIBA AL COR.

A

Africa

igualada

22 de gener 2014.18:38h

Respondre

Srs. de l’Ajuntament: Igualada necessita gent amb idees, inquietuds, somnis, il·lusions, sentit d’equip que estimin la ciutat que treballin desinteressadament, gent preparada que estimem el... Llegir més poble i la seva cultura. I ara que tenim un grup excel·lent els i posem pals a les rodes. El motiu diuen, es que varen entrar en un local que es de l ’Església pagat per tot el poble , doncs perfecte es de tots , però si son els néts dels que varem pagar ,perquè en aquest espai fos per el jovent de Igualada, no per fer.hi pisos, era un altre moment si, però la mateixa idea de fons, Srs. Rectors aquí teniu aquell jovent net i sa de pensament i que fa bones obres que ajuda els més desafavorits. Va entrat sense demanar permís ..... Si d’acord però sinó no seria jovent els que demanen permís moltes vegades amb corbata la fan més grossa i no van de cara. Aquest van de cara. Srs. Polítics i Srs. d’ Església tinguem enteniment i que el seny no ens faci perdre la raó. Igualada té una oportunitat d’or . Igualada necessita joventut.....

p

pep

Igualada

22 de gener 2014.18:01h

Respondre

Marc Castells contesta al jovent del Casala:
”Que no està dins de la legalitat, i per això no podem defensar-la”
Demanar per demanar, jo també, demano, la dimissió del Alcalde, per dues... Llegir més raons.Una , per que ell, tampoc complex la legalitat.
i dos , per incompetent i populista.

F

Filomena

Igualada

22 de gener 2014.16:58h

Respondre

Sembla que a Igualada ara només hi hagi el jovent de l’espai pels somnis, i jo vull reivindicar tot aquest munt de jovent de la nostra ciutat que sense fer tant soroll, anant amb la legalitat pel... Llegir més davant, i amb molt d’esforç esta duent a terme un munt d’activitats en agrupacions corals, musicals, d’esplai, esports, teatre, folklòriques, mon casteller, d’àmbit festiu, de dansa etc. etc. etc. que son un orgull per la ciutat i que des de fa molts anys col-laborant de forma molt important a tirar endavant el teixit associatiu de la ciutat.

A tots ells moltes gràcies, ja que se molt be que abans del dia 13 de febrer del 2014 i desprès del 13, la ciutat podrà comptar amb ells, amb la seva empenta, la seva il-lusió i el seu esforç per tirar endavant tots els seus projectes.

No se perquè però he sentit la necessitat de reivindicar la tasca que fa tot aquest jovent sobretot ara que sembla que no es tingui en compte per ningú

J

Jordi

Igualada

22 de gener 2014.12:30h

Respondre

Perquè no vau anar a demanar abans un local acceptant les normes com fan la resta d’entitats d’Igualada per tal de tenir un tracte just per a tothom?
Perquè no vau anar a demanar al mossèn un... Llegir més espai i no vau preparar-li per aquest espai un projecte sense polèmica intentant sumar la màxima participació i implicació de tots els Igualadins?
No puc entendre perquè ara hem de donar-vos suport a un desallotjament quan va ser ocupat com a opció política principalment, perquè si no és una opció política, hauríeu intentat i intentaríeu negociar fent que totes les parts poguessiu arribar un acord des del respecte i la tolerància.

E

El avi Juan.

Igualada

22 de gener 2014.12:13h

Respondre

Sara:
Ja soc grandet, pro per si et serveix de alguna cosa, he vist joutube, i meu fet posar la pell de gallina. Amb jovent com vosaltres, sempre estaré al vostra costat. Felicitats, i que els... Llegir més vostres somnis, es compleixin. !!!!!!!

Pep:
Que es pot esperar , de un Alcalde, que apart de vendre Fum, el seu nivell, es el que es, i no done per mes. (Un mal professional de la política)

Marcel.
Esperem que simposi, el sentit comú, i saturi per part de la justícia, el desallotjament, lo que hem de ser realista, i no esperar res, de un Ajuntament, que segons perquè, la legalitat, sa la passant per el forro, i segons perquè, sempre estaran al costat,del poders mes reaccionaris.

S

Sara

22 de gener 2014.09:21h

Respondre

www.youtube.com/watch?v=4X5UnLKF6q4

P

Pep

22 de gener 2014.08:22h

Respondre

El tracte que se’ls va oferir als joves del Casal per part de l’alcalde i el consistori em va semblar absolutament insultant.

M

Marcel

Sant Genís

21 de gener 2014.23:41h

Respondre

L’ajuntament s’ha posicionat. I ho ha fet al costat de l’església.
No s’ha fet res per evitar el desallotjament forçós. Només el que ja sabíem: demanen que abandonin l’espai.
El dia 13... Llegir més de febrer es veurà una imatge violenta envers els joves.
La única opció que hi ha és que aconseguim aturar el desallotjament entre tots el mateix dia 13.

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.