TORNAR

La línia divisòria de la C15 suma el seu primer accident greu

Ha tingut lloc aquest dissabte, a La Pobla de Claramunt

societat
Diumenge, 8 juliol 2018. 14:41. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull

La franja central divisòaria de color vermell, instal·lada a finals del passat mes de maig, per separar els carrils de la C15, ja s'ha cobrat el seu primer accident de gravetat. El sinistre ha tingut lloc aquest dissabte al matí, quan un vehicle i un camió de gran tonatge han xocat frontalment per causes que es desconeixen. 

L'accident ha tingut lloc al punt quilomètric 44 de la C15, dins el terme municipal de La Pobla de Claramunt, a prop de l'encreuament d'aquest polèmic vial amb la C37. Com a conseqüència del xoc hi ha hagut un ferit de gravetat, que ha estat traslladat pel SEM a l'Hospital de Bellvitge. 

Es tracta del primer accident greu en aquest tram de la C15 després de la col·locació, a finals del passat mes de juny, d'una franja central divisòria entre els carrils per evitar, inicialment, els accidents en aquesta via que és un dels punts negres de la xarxa viària.

 


4 Comentaris

B

Bernat

Igualada

12 de juliol 2018.12:49h

Respondre

I mentrestant van posant radars a l’A2 a Jorba tot dient que és un tram d’alta perillositat per accidents!!! Quins c******!!!! Quina barra que tenen! Quina poca consciència! El Servei Català... Llegir més de Trànsit el que vol és que la gent es vagi matant a la carretera de Vilafranca i tan se li’n fot!

NOVA AUTOVIA IGD-VILAFRANCA JA!!!

De la mateixa manera que tenen entre Vilafranca i Vilanova i la Geltrú i entre Manresa i Vic!

MARC CASTELLS: FES ALGUNA COSA DE PROFIT JA.

p

pep

9 de juliol 2018.13:10h

Respondre

Esta tot controlat !!, Tranquils , ciutadans, el President de la Diputació, ”esta en ello”.

E

Eduard Ruiz

Igualada

9 de juliol 2018.07:51h

Respondre

Malhauradament em de lamentar un altre greu accident, que en qualsevol moment pot tornar a ser mortal, i van ...

Hem d’aturar la solució 2 x 1 en el tram del EIX DIAGONAL (C-15, ... Llegir més C-37) que uneix Igualada amb Vilafranca del Penedés i Manresa, per insuficient i perillosa, que ens pot hipotecar el futur econòmic i social de l’Anoia durant dècades.

Em remeto a anterior comentaris sobre la justificació que he expressat des de que va aparèixer aquesta noticia. de la solució 2 x 1:

La Generalitat dibuixa una franja central a la C-15 després del darrer accident

QUINA PRESA DE PEL PER L’ANOIA ...

Com una franja pintada, per molt vermella o sonora que sigui pot evitar saltar-se una mitjana degut a una petita distracció, relliscada en cas de pluja, una frenada sobtada, etc. (recordem el gran volum de trànsit, veritat de vehicles, i l’estrès a que estem sotmesos els conductors per les condicions de la via) ???.

UN SALT QUE FÀCILMENT POT SER MORTAL o de conseqüències molt greus, com malauradament massa sovint estem lamentant.

A on està la veu (la gran, la reivindicativa, no la petita per anar fent i anys empeny) dels polítics i les forces vives de la comarca ?


Tot aprofitant les noves tecnologies del copiar / enganxar, repeteixo els comentaris que vaig exposar en ocasions anteriors quan va a parèixer el mateix tema. (que amb els darrers greus accidents posa més en evidència la necessitat de reivindicar una solució justa), per si algun més es vol afegir a denunciar la situació. Evitem allò de que molts ESTANT VIVINT PER SOBRE DE LES NOSTRES PASIVITATS !!

Que la Generalitat entén que no suporta prou trànsit en el tram anoienc com per exigir un desdoblament ??, ( EL TRAM DESDOBLAT FINS A VILANOVA I LA GELTRÚ TÉ UNA MITJANA DE 28.000 VEHICLES CADA DIA, MENTRE QUE L’ANOIENC RARAMENT DEPASSA ELS 20.000 …. ¡¡¡¡ QUINA DIFERÈNCIA !!! )

Quin tindria de ser el trànsit mínim per considerar el desdoblament ??
Puntual o promig a determinada franja d’ hores del matí o de la tarda en dies laborables ??

La percepció, profana, és que déu ni dó el trànsit, inclosos camions de gran tonatge en moltes hores del dia (i el que segurament hi hauria si fos més fàcil la connectivitat entre la Catalunya Central i la zona costera al sud de Barcelona, amb la dinamització que suposaria, industrial, comercial, turística - econòmica i cultural - entre les ciutats i pobles de les comarques interconnectades.

Un fet que ja es va possà en evidència amb els nous trams actuals de la C-15 (IGUALADA - VILAFRANCA) i C-37 (IGUALADA - MANRESA), malgrat els dèficits que ara es denuncien, si el comparem amb els trànsits anteriors (us en recordeu dels revolts de la Fon del Bosc o de Can Massana - i abans els de l’antiga - ara C-37z - passant per Òdena, Maians, Sant Salvador de Guardiola ... - ?

Com comenta en Pep i la Roser, estàn a punt d’endosar-nos un nou nyap, per varies dècades, si les forces vives de la comarca no espabilen i reivindiquen, exigeixen, unes infraestructures adients per assegurar un futur prometedor pels intercanvis, tot garantint la seguretat, i no amb un 2+1 per sortir del pas a curt termini, només amb l’argument de reduir la sinistrabilitat (que també i més fora amb una autovia 2+2).

Ho no ho entenc, però em consta imaginar com serà en els trams de només un carril, amb separació física sense poder avançar, com anirem en processó al darrera de un camió o vehicle lent, o que passarà quan desprès d’avançar en un tram de 2 carrils en el mateix sentit s’acabi el tram i comenci de nou l’embut del tram d’un sol carril. Alternant. Demencial ?

En certa forma, és el que passa ara, però incrementat. Això sí, sense accidents, si la separació física no permet saltar-la ni als conductors que perdin la paciència. La consigna: ja arrivareu una hora o un altre, tranquils, admireu el bonic paisatge, amb les vinyes i la serralada de Montserrat al fons ...

m

maria

8 de juliol 2018.19:44h

Respondre

El mon ens mira, i riu , riu i res no diu.

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.