TORNAR

Mediació ciutadana per resoldre conflictes

El servei és gratuït i obert a tothom

societat
Dijous, 11 febrer 2010. 09:45. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull
Des del setembre que està en marxa un servei de mediació ciutadana a Igualada, impulsat per l’Ajuntament amb el suport de la Diputació. Elena Castellano s’encarrega, doncs, d’intentar resoldre conflictes de tot tipus a partir del diàleg, i des del consistori s’explica que ‘ja hi ha hagut alguns èxits’.

Pilar Salat, regidora d’Acció Social, es va mostrar molt satisfeta d’aquest nou servei, que ‘pretén evitar que els conflictes arribin als jutjats’. Segons Salat, la mediadora atén problemàtiques de tot tipus i de qualsevol àrea: veïnatge, ús de l’espai públic, de l’àmbit escolar i familiar i un llarg etcètera. El servei de mediació és gratuït i s’hi pot adreçar tothom que es trobi en un conflicte. Després de valorar el cas, la mediadora dialoga amb les dues parts per intentar trobar-hi una sortida. El servei de mediació ciutadana està ubicat a l’Espai Cívic Centre, i s’hi pot adreçar qualsevol persona per a consultar i assessorar-se, trucant al 93 804 75 81.

Tres candidatures per al nou CAP

En la compareixença, Pilar Salat també va explicar que al concurs per a la gestió del nou CAP igualadí s’hi han presentat tres candidatures: una entitat de base associativa (formada per metges i infermers), el Consorci Sanitari de l’Anoia i el Consorci Sociosanitari de l’Anoia. Salat va mostrar-se favorable al fet que sigui el Consorci Sanitari de l’Anoia qui acabi gestionant el nou centre, i va assegurar que des de l’Ajuntament es defensarà aquesta posició.


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.