TORNAR

Alerten que les condicions laborals dels treballadors de l'Hispano "han empitjorat"

Un representant sindical explica que ”l’empresa no respecta el descans dels conductors”

Empresa
Dissabte, 24 juny 2017. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull

Les incidències en el servei de bus entre Igualada i Barcelona les darreres setmanes han provocat la indignació dels usuaris i l'administració ha alertat que pot presentar una querella contra Monbus. Fonts sindicals alerten que la situació dels conductors i les seves condicions de treball també s'estan precaritzant.

El responsable sindical de CCOO en matèria de transport, Carlos Pellejero, ha afirmat a Anoiadiari -en plena tempesta sobre la seguretat dels vehicles de la Hispano- que "les condicions dels conductors estan pitjor". I que, a més, hi ha una viva preocupació entre els empleats del grup gallec sobre la possibilitat que es rescindeixi el contracte amb la Generalitat després d'episodis d'incendis com el del Bruc o Esparreguera, ara que hi haurà una auditoria. Pellejero explica que en aquest moment actual, a més, "els treballadors i treballadores s'han trobat que ja no se'ls respecten els seus drets, com garantir el descans mínim d'11 hores entre la finalització del servei el dia anterior i l'inici d'un nou servei".

L'autobús incendiat, un altre factor que fa sentir preocupació als conductorsEls treballadors reben ara "un preavís via mòbil" sobre quan s'hauran d'incorporar a la jornada i "a vegades se'ls hi canvia d'avui per demà l'hora d'entrada a la feina. No saben si començaran a les 6 o a les 10". Aquests mètodes "contravenen la llei" segons Pellejero i se salten, doncs, la regulació sobre el descans "d'uns conductors i conductores que han de portar persones a la seva feina". Pellejero explica que "s'està obstaculitzant la vida privada dels conductors, que en qualsevol moment reben els avisos. Han d'estar pendents del mòbil tot el dia".

L'auditoria que els responsables de la Direcció General de Transports estan fent és un altre front que té obert Monbus i que podria significar la retirada del servei. El responsable sindical comenta que "la certesa és que si canvia la concessió es podrien subrogar els treballadors, però si s'està parlant que el servei es rescindeixi, la situació ja no seria la mateixa". Aquest punt és una de les altres preocupacions de la plantilla, a més de la més òbvia, la seguretat en els darrers temps: "esperem que aquests accidents hagin fet veure a l'administració que cal moure's. Els conductors són els que més ganes tenen que s'aclareixi què passa".


1 Comentaris

j

josep

igualada

26 de juny 2017.17:14h

Respondre

Sigui quin sigui el conflicte, a pringar sempre el treballador.

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.