TORNAR

Parlem amb vuit marques i dissenyadors del Rec.017

Un centenar de marques i dissenyadors protagonitzaran, del 9 al 12 de maig, el Rec.017. Hem paralt amb ells per saber com veuen i viuen aquest esdeveniment comercial i cultural

societat
Dilluns, 7 maig 2018. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull

Durant 4 dies -del 9 al 12 de maig- el barri adober del Rec d’Igualada tornarà a omplir-se de moda, vendes, música, llum, color i milers de visitants que des del passat novembre ja esperen aquesta nova cita amb les promocions de les marques, tot gaudint d’una oferta paral·lela de gastronomia, cultura i de descoberta del patrimoni arquitectònic d’aquest genuí i emblemàtic barri igualadí. Aquest Rec.017 serà una de les edicions amb més marques participants. Un centenar de marques es convertiran en  els autèntics protagonistes d’aquest esdeveniment. En trobarem de grans i de petites, de novelles i de consolidades, d’emergents i d’internacionals, algunes que s’estrenen a Igualada i altres que ja en són veteranes; marques conegudes al costat de joves dissenyadors... Per què vénen al Rec? Què els atrau més? És un bon aparador? Els ho hem preguntat...

 

Per què veniu al Rec?

La prestigiosa dissenyadora manresana Míriam Ponsa participa al Rec.0 des de la seva primera edició. “El que més ens va atraure va ser que fos un projecte de reforma d’espais industrials portat per un grup d’igualadins enamorats d’aquest barri. La simbiosi d’espais underground i l’oferta cultural combinada amb la moda era un experiment que s’havia de provar” explica Míriam Ponsa, afegint que “repetim cada any perquè és un projecte coherent que planteja nous reptes estètics i de forma, trenca motlles i es reinventa cada mig any. Ens sentim molt a gust amb el projecte i per nosaltres representa també una forma de poder oferir peces de roba d’alt nivell creatiu a un preu assequible”.

Míriam Ponsa pot parlar del Rec.0 amb la privilegiada perspectiva del temps i la “veterania” de ser-hi present des de la primera edició. Ella i el seu equip han vist créixer aquest projecte. “Actualment veig un Rec madur i amb moltes ganes de seguir trencant motlles. És un projecte fresc que no té por de reinventar-se ni de l’autocrítica” explica la dissenyadora.

Una altra de les marques que és present al Rec des dels inicis és la igualadina Buff. “Participem en el Rec Igualada des de l’edició del Rec.01, farà uns 8 anys. Inicialment, estàvem ubicats en un espai de 20m2 i, amb el pas dels anys, ara ens situem al carrer del Sol 40, en un espai d’uns 250 m2 aproximadament”, expliquen Laura Gandia i Sara Martín, Retail Manager & Community Manager de Buff, afegint que “com a marca nascuda al territori i en ser un esdeveniment propi d’Igualada, vam voler donar suport a aquesta iniciativa comercial i cultural. Vam veure, també, com el Rec podia ser un bon aparador per exposar tota la nostra col·lecció més lifestyle; desconeguda en aquell moment”.

Montse Prats és la Retail Manager de Punto Blanco, una  altra de les grans marques igualadines que no fallen a la seva cita amb aquest esdeveniment. “L’estil de vendre stocks de forma diferent. El fet de ser una inciativa local amb molta projecció. El fet d’obrir uns espais poc coneguts o inaccesibles habitualment” és el que els va motivar a participar-hi per primera vegada i continuar assitint-hi en les edicions següents. Prats remarca que  per a Punto Blanco participar al Rec representa “participar de l’actualitat, el 95% de la gent que treballa al local del Rec és gent de l’empresa. Habitualment no estan a la venda, però aquests dies és com una festa, tothom porta l’ADN, són grans ambaixadors de la marca, i coneixedors del producte”.

Una de les grans marques internacionals que trobem al Rec és Levi’s. La prestigiosa marca de roba texana també fa anys que té el seu espai al Rec, un espai de grans dimensions, amb un disseny i ambient lligats als seus valors. Per a Toni Riba, directiu de Levi’s, el Rec és “una molt bona oportunitat d’estar en contacte amb el nostres consumidors i, d’aquesta manera, seguir transmetent els nostres valors com a marca de més de 160 anys d’història”. Riba explica que “de seguida vam entendre el que el Rec intentava transmetre amb l’esdeveniment i conincidia en gran part amb l’ADN de Levi’s, lligat a la cultura, la música i  els moviments socials”.

Micu Micu és una marca igualadina de roba infantil. Van participar per primera vegada en el marc del Rec.05. “L´organització del Rec Stores va crear el primer Rec Kids, un espai on la idea és que només hi hagués marques infantils. Ens van venir a veure en una fira de Barcelona on exposàvem i ens ho van proposar. Aleshores, el Rec començava a créixer, però no tenia el ressò que actualment té. I la sorpresa va ser que gairebé liquidem tots els estocs del nostre magatzem. Un èxit. Així que des d’aleshores ja portem 7 anys de Rec i 12 edicions” expliquen l’Anna Casas i el Carles Piernas, propietaris de Micu Micu, a qui agarada de venir al Rec “per la proximitat amb el client final: opinen sobre els dissenys, colors, aporten idees de nous productes que podríem fer…  A part d´això, està molt ben organitzat, les marques estan molt mimades per l´organització. Són 4 dies molt intensos però sempre ens encanta tornar-hi”.

Els infants també tenen el seu protagonisme dins el Rec. L’Anna i el Carles expliquen que “al públic de moda infantil també li agrada venir al Rec a comprar. L’oferta en roba infantil és molt variada i completa. Inclús en el nostre cas, com que fem un producte ideal per regalar, ja tenim varis compradors/es que ens venen a veure cada edició per comprar les mantes o conjunts de nadó que fem”.

Finalment, els propietaris de Micu Micu remarquen que “el Rec és un esdeveniment que té molt ressò mediàtic i que aplega en 4 dies més de 100.000 persones.  Per a nosaltres és una satisfacció molt gran ser-hi i compartir cartell amb marques tan  potents. Cada edició intentem créixer com a marca i millorar en tots els aspectes”.

Han vingut al Rec en les dues darreres edicions d’estiu. Són BCN Beach, una marca igualadina de roba de bany. L’Èlia recorda la primera vegada, el 2015, i explica per què han continuat fidels a la cita. “Som fans del Rec, i ens agrada participar-hi. Tenim molt bon record d’aquella primera experiència! Al Rec tenim un feedback molt espontani i real amb els clients. Aprenem dels comentaris que rebem i és molt positiu per millorar en alguns productes, i també per potenciar l’estil que més agrada” ha assenyalat l’Èlia, que afirma que  “per a una marca igualadina és significatiu estar al Rec perquè porta segell igualadí, i nosaltres també. Orgull que tot passi a casa”.

Un cas especial és el d’Ika. Aquesta serà la cinquena edició que aquesta marca d’indumentària i accessoris artesanals serà al Rec, on van accedir després de guanyar un concurs de dissenyadors promogut per Time Out. “Aquesta primera experiència va ser molt positiva, ens va anar molt bé. L’ambient tant de públic com de l’equip participant va ser increïble i ens va fer sentir com a casa. Tant que, des de llavors, intentem no faltar a cap edició” explica la Dominika Niczyporuk, d’Ika, que remarca els motius pels quals han continuat participant al Rec: “A part de la bona acollida i el bon ambient, comercialment és un gran esdeveniment. A una firma jove com nosaltres ens ha ajudat molt a fidelitzar clients que sempre tornen contents, a més, en cada edició, anem guanyant nou públic. És una gran oportunitat poder participar en aquest esdeveniment”. Per a una dissenyadora llavors emergent i que ha anat fent-se un nom en el panorama de la moda al nostre país, el Rec suposa “retrobar-se amb les arrels. El barri del Rec és un lloc que ens recorda que la moda pot funcionar d’una altra manera: producció local. Per a nosaltres és un factor primordial ja que partim d’aquesta filosofia. Produïm localment donant suport a l’economia local, cuidant tot al màxim detall. Cada peça d’Ika és una obra totalment artesanal”.

Al costat d’aquestes marques que ja tenen una certa experiència al Rec, hi ha altres noms que en aquesta edició hi participaran per primera vegada. És el cas d’Only&Sons, d’Igualada. Roger Ramirez explica que “la idea de participar-hi és per donar a conèixer la nova firma de Bestseller (grup Only, Jack and Jones, Product, Name -it etc..), marca per a públic masculí, per a totes les edats i estils. Considerem que tenim una gran qualitat preu, i amb la botiga recentment oberta d’Igualada, estem veient que té una gran acceptació entre el públic masculí de la zona”. En Roger afegeix que “estem segurs que el Rec potenciarà la firma, ja que dona l’opció que tothom ens pugui portar a un preu molt reduït, hem de donar aquesta opció perquè els nous clients confiïn en nosaltres”.


1 Comentaris

s

sonia

Igualada

7 de maig 2018.15:03h

Respondre

Quin publireportatge per la mort de Déu!

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.