TORNAR

S'acumulen les queixes amb el servei de Monbus durant les festes

La companyia Monbus assegura cobrir la demanda i, si calgués, es compromet a ampliar el servei

societat
Dijous, 31 desembre 2015. 03:00. Cora Muntané Morera.
D'un cop d'ull

La línia Igualada - Barcelona - Igualada de Monbús ha rebut diverses queixes coincidint amb les festes de Nadal. Un dels principals motius d'aquestes queixes ve donat pel canvi d'horaris en la línia, arran del calendari que segueix Monbus, en el qual detalla que el nombre de serveis es reduirà del 26 al 31 de desembre.

Segons ha pogut saber AnoiaDiari a través d'un testimoni, per culpa de la "reducció dràstica" del servei per les vacances, "s'acumula la gent en els pocs serveis" oferts. L'usuària de l'autobús concreta que el dilluns 28 de desembre a les 9h, en en trajecte Igualada - Barcelona, "des d'Esparreguera la gent havia de quedar-se dreta dins de l'autobús". A la tornada del mateix dia a les 17:45h, de Barcelona a Igualada, "més de 30 persones es van haver de quedar a la parada perquè l'autobús estava ple. Fins i tot un home indignat, es va posar davant del bus" per impedir que aquest marxés i no va sortir fins aconseguir que "el conductor truqués a la companyia per demanar un altre bus. Evidentment, el conductor no li va fer cas i l'home va desistir".

Per la seva banda, el gerent de Monbus Catalunya, Cleto Vázquez, assegura a AnoiaDiari no haver "eliminat cap servei a banda de la reducció programada durant les Festes, que ja consta en els horaris que estan publicats". A més, Vázquez confirma "no tenir constància de cap avaria que, en cas d'haver-se produït, hauria causat un retard de 15 o 20 minuts com a màxim". De fet, el gerent de Monbus al país expressa que "la trucada d'AnoiaDiari és la primera notícia que tenim de les queixes". Tot i així, Vázquez punutalitza que en reduir els serveis pot donar-se el cas que el volum de gent no disminueixi de la mateixa manera i que, per tant, s'hagi pogut produir alguna acumulació de passatgers. Assegura que des que l'empresa va incrementar el servei amb el bus Exprés, "ha augmentat la demanda de la línia Igualada - Barcelona".

Pel que fa a les xarxes socials, a l'etiqueta #hispanofail s'hi poden llegir dues crítiques coincidint amb les festes de Nadal, una d'elles del 29 de desembre, on es critica la tardança de 30 minuts d'un autobús i a Facebook, també s'hi han pogut llegir queixes vinculades amb els retards i l'incompliment dels horaris publicats al web.

Mentre que dos dels testimonis consultats consideren que "les queixes a l'empresa no serveixen per res", Vázquez confirma la intenció de Monbus: "Si detectem qualsevol demanda extra en algun servei, posarem més autobusos per complir amb la demanda dels usuaris".


6 Comentaris

J

Juan Pallars Sobira

1 de gener 2016.11:16h

Respondre

El problema no es diu Monbus. El problema es diu Gobern Municipal i la incapacitat demostrada en resoldre el tema .

T

Teresa

Igualada

31 de desembre 2015.16:56h

Respondre

Caldria que totes aquestes queixes arribessin al senyor Cleto Vázquez, gerent de Monbús, que diu ”que no té notícia que res vagi malament...”!!

R

RO

31 de desembre 2015.11:34h

Respondre

Ni Monbus ni històries. Aqui no ens en sortirem fins que linía FGC Igualada-BCN es desdobli i faci uns trajectes semi directes de tal manera que temps del viatge sigui de 1 hora com a màxim a Pl.... Llegir més Espanya.
El soterrament de l’estació no té cap importància ara mateix i anira millor destinar els diners a la millora del traçat.

sandra-domenech

Sandra Domènech

Igualada

31 de desembre 2015.11:07h

Respondre

Afegeixo el meu testimoni. Dilluns l’autobus de les 18.25 bcn-igd estava pleníssim, va sortir tard i amb més persones dretes i al terra que gairebé assegudes a les butaques. Ahir el mateix bus... Llegir més de les 18.25 no va arribar a la parada de Maria Cristina fins a les 18.50 i el conductor no sabia un havia d’anar, vam marxar a les 19h quan en teoria sortia un altre bus. Pocs que n’hi ha aquests dies i encara en suprimeixen més?

M

M. Àngels

Igualada

31 de desembre 2015.08:43h

Respondre

Jo he anat dos dies a Barcelona i el servei és insuficient. Se surt a la primera parada ja amb molta gent dreta i en el cas de la tornada a Barcelona després d’omplir tot el passadís de gent... Llegir més dreta algunes persones es van quedar sense poder entrar. La majoria de gent es queixava perquè aquest servei s’ha retallat en excés ja que no hi ha busos exprés. Pensava que s’havia millorat el servei de transport públic cap a Barcelona, però veig que està pitjor cada dia. El tren cada dia més parades i viatjar en un bus dret pensava que no era permès.
Fa pocs dies hi va haver la ” cumbre mundial del clima” i sembla que tothom està més conscienciat de fer servir els serveis públics, però en el nostre cas quasi ens obliguen a agafar el nostre cotxe si es que en tenim.
Qui pot posar remei a aquesta situació?

P

Pol

Igualada

31 de desembre 2015.08:28h

Respondre

...I el mateix passa en molts trajectes durant el mes d’agost, on els serveis per part de Monbus són mínims i hi ha gent que també treballa a l’agost.

Un altre exemple d’ #hispanofail... Llegir més aquesta setmana ha passat amb l’últim bus a la nit sortint de Barcelona i direcció a Igualada. Mentre des de l’empresa Monbus (vaig contactar-hi a través de Twitter) asseguraven que aquest servei entre el 26 i el 31 de desembre circulava a les 22:00h, el conductor del vehicle va arribar a Barcelona tant dilluns com dimarts a les 22:30h, assegurant que aquest era el seu horari.

En fi, un altre episodi d’un servei caòtic i insuficient.

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.