TORNAR

Carta a la Comissió de Reis

societat
Dimecres, 30 desembre 2015. 03:00. Sandra M.

Sóc “igualadina” des de fa dos anys. L’any passat vaig poder viure per primera vegada la magnífica i emocionant festa dels Reis de la ciutat. Les sensacions, però, ara, em són una mica contradictòries, ja que aquest any vull viure-la més d’aprop i començo a veure coses que no m’agraden gens. L’emoció i l’espectaculatitat de la festa es barregen amb coses que començo a vgeure de la seva “gestio” que fan pudor… M’explico.

Dilluns vaig anar amb la família a l’arribada del patge Faruk al pavelló de les Comes. Les mares de l’escola em van recomanar que hi anés molt d’ahora a fer cua, ja que s’omplia i sinó hauria d’anar al pavelló del costat. Total, que hi vaig anar dos hores abans (ja hi havia gent!!!). Hi havia tres taquilles impressionants, com en un concert dels Roggiln Stones a Montjuic!!!! Vaig haver de treure entrades per als meus tres fills, el meu marit, la meva mare i la meva sogra. 7 entrades. 21 euros. 21 euros!!!!

Senyors (només hi ha “senyors”?) de la Comissió: per què no ho fan en un lloc com la plaça de Cal Font, on hi podria anar tothom, on hi podria anar la multitud que espera veure el patge Faruk a la rambla o pels carrers de la ciutat (potser perquè no poden gastar-se 20 euros per anar a les Comes). “Senyors” de la Comissió: que no saben que hi ha crisi i que la gent les passa “canutes? No cal que responguin (no ho faran), ja s’e la resposta: no ho fan en un lloc obert, públic, on tothom hi podria anar, perquè així no podrien recaptar diners.

Indignada, ho pregunto als amics i em diuen que si, relament tal com desitjo, vull viure la festa intensament, que ja em puc preparar i estalviar: la “taxa” pels paquets, la “taxa” si vull que vingui un Faruk a casa, la “taxa” si vull que el meu nen gran pugui en un jeep, la “taxa” per una carta… I, sort que a casa no tenim “pedigree” i no convidaran mai al meu marit a fer de rei, perquè sinó hauríem de demanar un crèdit!!!! (Òbviament, i pel que em diuen, a mi, com a dona, no m’ho proposarien mai…). 

M’he atrevit a escriure aquesta carta a l’Anoia Diari digital perquè una companya de feina m’ha explicat que fa uns mesos el diari, a partir d’unes queixes de la gent, va denunciar aquestes situacions i va destapar que els de la Comissió tenien molts diners al banc. “Senyors” de la Comissió, aquest any em gastaré quatre euros per les cartes (tres pels meus nens i una per mi) i el día 1 de gener les portarem a l’Ateneu. Ja he dit que, malgrat tot, volem viure l’emoció i l’espectacularitat de la festa, tan nova i sorprenent per a la família. Però jo, a la meva carta, demanaré que féu cas a la gent, sobretot a la gent que no arribem a final de mes. Desitjo que em facin cas perquè, a part que m’he portat molt bé, veig que volen ser patrimoni de la humanitat i perquè llegeixo en un tríptic que he agafat al centre cívic, que “la Festa de Reis és portadora d’una colla de valors com la solidaritat, l’esperit col·lectiu, el voluntariat, la integració o l’hospitalitat”. Comencin donant exemple, o els portaran carbó...


58 Comentaris

P

Patge Pelut

Igualada

6 de gener 2021.09:58h

Respondre

Amb això dels patges passa com en el futbol el barça no pot prohibir jugar futbol al carrer i la comissió no és propietaria de res.

Per sort a Igualada fa bastants anys existeix un grupet de... Llegir més persones que desinteressadament exerceixen les funcions de manera totalment altruista i amb la il·lusió i les ganes de no participar d’aquest negoci opac encobert.

Aquest any enguany també em exercit les nostres funcions però aquesta vegada a traves de videotrucades. La comissió que ha fet? Ho podria fer oi? El que passa que la comissió poder tot això de la màgia i la il·lusió dels nens i nenes els importa lo que a mi una xancleta i lo que la mou en realitat és altre cosa, que pot ser?

No res Sandra només dir-te que hi han patges fora de la comissió que hi creuen realment i també mantenen vives les tradicions. T’animo a que l’any vinent et posis en contacte a Patges2.0@gmail.com

Gràcies i perdona, no tots els igualadins som momies

E

Elisabet

Igualada

2 de gener 2016.13:25h

Respondre

Montserrat (comentari 50) tot el que dius està molt bé. Però i la transperència en els números i els rebuts?

A

Anna

2 de gener 2016.14:06h

Suposo que demanes transparència a totes les entitats de la ciutat que reben subvencions; més que res perquè d’això se’n diu criteri.

J

Josep

Igualada

2 de gener 2016.12:28h

Respondre

us hey fiat que la Fundació, Comissó o el que sigui oficialment no ha dit res i que tampoc a dir res l’Ajuntament que és qui deixa que tot això passi?

M

Montserrat

Igualada

1 de gener 2016.23:05h

Respondre

Llàstima que la teva companya de feina Sandra no t’hagués informat que podies veure tranquil•lament l’arribada del patge Faruk i el seu seguici a la pista de basquet de les Comes completament... Llegir més de franc.

Mira, a Igualada tenim una festa de reis magnifica i emocionant tal com tu reconeixes, i jo hi afegiria que a més a més inclús econòmica contradient la teva queixa, i t’ho demostraré:

1er arribada del parje Faruk el dia 28 a la pista de basquet = 0 €

2on anar a portar la carta el dia 1. Si es vols col•laborar amb la festa es pot comprar la carta oficial, però si no, no hi ha cap problema que la comanda es faci en una carta normal, el Faruk la rebrà exactament igual que si fos l’altre, per tant = 0€ més, o els cost d’un paper i un sobre

3er Poder presenciar (si es vol) la cavalcada dels tres reis pel mig de la ciutat

4art rebre un paquet a casa el dia 5. Dons mira ara mateix no se l’import exacte, però pel que s’ha dit per aquí pot estar entre 12 i 20€ i això sense tenir en compte que un cop arriben els patges a casa normalment surten paquets per a tot arreu (no se si la teva companya de feina t’ha informat també això).

Total que pots gaudir d’una festa màgica per als teus fills que consta de: arribada del patge Faruk el dia 28, entrega de la carta amb xocolatines i globus pels nens el dia 1, cavalcada dels tres reis màgics, i entrega de les joguines al domicili particular de cadascú, tot per uns 20€.

No se si encara creus que aquesta quantitat es excessiva per la il-lusió i la màgia que es transmet als més petits

i

igualadí

2 de gener 2016.12:55h

No t’hi escarrassis, la qüestió és criticar-ho tot.
Si es fa A, ells volen B. Si es fa B, ells volen A.

R

Ramon

Igualada

6 de gener 2021.09:47h

Bueno, segurament deus ser una de les momies que defensen la opacitat de números.

El tema és que la comissió cobra per tot, això se sap i és de domini public.... Cobra per cartes... Llegir més (3€/persona) per paquets (20€) , per patges faruks (120€), per escales (100€) tot això més propines que van directament a on? Responme tu que ho deus saber. Et pots fer la festa mirantla per la tele i et surtirà per 0€!! Felicitats espero que la gaudeixis

A

Andreu

Igualada

1 de gener 2016.22:37h

Respondre

Jo també vull un rebut! Seria un bon començament per part de la Comissió de donar senyals de ser transparents.

J

Josep

Igualada

4 de gener 2016.07:28h

Només cal que el demanis, ja que en tenen i els donen. (Jo el tinc)
Però clar com que aquí tothom parla d’oïdes!!

jordi

Jordi

Igualada

31 de desembre 2015.11:08h

Respondre

No comparteixo per a res la opinió d’aquest article, hi ha moltes despeses en montar una festa com aquesta, la comissió va haver de passar d’entitat a fundació ja que l’ajuntament en el seu... Llegir més moment va voler passar per sobre dels organitzadors de la festa, incrementant els costos, ja que mantenir una fundació, és més costós que mantenir una entitat. La comissió cada any també monta paquets de regals per a famílies sense recursos, mantenir i fer nous vestits cada any, qui té vestit pròpi sap que no són gens barats, no fa gaire temps s van renovar carrosses (tot I que a mi m’agradaven més les velles), I moltes altres coses que a mi se m’escapen.
Tinc curiositat perquè crec que molta gent que critica no han sigut mai ni d’una entitat ni han format mai part d’una junta administrativa I tot el que cal gestionar.
Salut!

P

Pep

Igualada

1 de gener 2016.12:28h

Jordi, les despeses i els ingresos els tenim clars . Molta gent ha estat amb entitats igualadines però amb les crítiques que ha rebut la Comissió dels Reis es imperdonable no donar la cara , i no... Llegir més presentar els comptes clars Ens donaran enguany un rebut per cada paquet per poder desgravar hisenda ? Nomès perque quadrin els nùmeros al presentar-los la Fundaciò

M

Miquel

Igualada

1 de gener 2016.13:50h

Jordi, No entenc el que dius, qui va incrementar els costos, l’Ajuntament?
Perquè van voler ser Fundació? per fer-se seva una festa que és de tots?
Si fan tastes coses com dius,... Llegir més com és que tenen un superavit tant gran al banc tal com va explicar aquest mateix diari i ningú de la Fundació va desmentir?

i

igualadí

1 de gener 2016.16:08h

Aquest que critiquen des del sofà de casa són els típics ITV. Si es fa A, ells volen B. Si es fa B, ells volen A.
Treballar ? Uf, que cansat, que ho facin els altres.

P

Pol

Igualada

31 de desembre 2015.00:02h

Respondre

Noto l’ambient molt crispat... deu ser per culpa del procés...

En tot cas, crec que:

1. La crítica és bona si hi punts positius i en la carta de la Sandra M. hi ha punts positius.
2. És... Llegir més cert que hi ha errors perquè no està prou ben informada però té raó en molts punts.
3. Si la Comissió fos més transparent moltes crítiques no hi serien.
4. Crec que la Comissió està treballant (massa poc pel meu gust) per renovar i canviar coses (aquest any s’ha començat a fer gestions pel patges electrònicament).
5. M’agradaria que la Comissió s’esforcés per renovar-se internament i obrir-se més a la ciutat. Algunes actituds d’algun membre de la Comissió són molt reprovables i molestes.

i 6. Una queixa per alguns patges. ”Conec un patge” que va veure com altres patges es comportaven de forma llastimosa a l’arribada del Patge Faruk: caminaven com fatxendes, parlaven quan s’havia d’escoltar al Patge Faruk (a un metre dels nens), miraven a tot arreu com si fossin a un lloc desconegut, es tocaven el vestit i fins i tot es van arribar a rascar el cul (primer un i després l’altre). Patges curts de gambals: quedeu-vos a l’Orient!!

Visca el Patge Faruk i Igualada!!!!!!

a

antoniu

igualada

30 de desembre 2015.22:53h

Respondre

Sandra, no sé, ho trobes tot molt negatiu, a veure:

1) espectacle a les comes, el millor lloc, no fotem, ni ajuntament ni cal Font, pots anar amb els nens, seure, tot i les batalles de sempre de... Llegir més 10 cadires buides amb abrics- bolsos i gent ocupant 3 seients guardant lloc. als altres llocs pots anar amb nens molts petits i estar asseguts i relativament calentets? aquest espectacle no val 3 euros per persona? l’únic criticable potser les cues, es podría comprar l’entrada durant tot el dia per exemple.

2) carta als reis ja t’ho han dit, i és un euro, pel teu mòbil segur que pagues més al dia...

3) reis a casa, i paquets, no recordo que fos tan car, però baja, en regals i menjars quan gastem en 10 dies? bastant més oi? tema propines no et faran mala cara si no en dones, tranquila, i tu entregues un paquet i llavors a casa téns els altres amagats per quan vinguin, no és tan difícil.

resumint, la festa val molt la pena, els moments que pengen les escales i comencen a pujar són increíbles, i quan arriben a casa i truquen i veus els petits flipant no té preu.

com a coses negatives, el de sempre, alguns patges que van només perquè hi van els amics i que es dediquen a flirtejar tota l’estona amb les amiguetes o amiguets, però baja, no cal ni mirar-se’ls, ells també es perden part de la FESTA!!!

T

Ton

Igualada

1 de gener 2016.13:06h

Antoniu, lo de les comes llàstimos , com sempre sense tocar res tot igual,UNA NOVETAT Aquest any el llibre blanc i el negre es veu que eran nous Ja tindrem una factura de despeses ,o no? ... Llegir més /> El tema de la carta es el de menys valor ,però perque no podem tenir el Faruks escampats per la ciutat.? Els comerciants estarien contents Cal Font Plaça Ajuntament Avinguda Barcelona a les hores comercials .
Els paquets a casa cada any son menys les famílies en portem ún i els demès ja els entregarem als patges cuan siguin a casa.Demanarem els igualadins un rebut oficial ben fet amb totes les dades de la Fundació enguany?
Crec que cal innovaciò sinó la festa anirà decaient i aviat perquè et vinguin els Patges nomès caldrà enviar un email i posar-nos d’acord amb el preu i l’hora.

a

antoniu

igualada

3 de gener 2016.06:28h

llastimós el què? el meu fill petit ben content que en va sortir, i els altres nens que hi havia pel voltant feien uns ulls com taronges també.

es pot millorar, i tant, els patges... Llegir més d’entrada es podrien escampar més, vam tardar una bona estona en poder parlar amb el primer, n’hi havia que anaven de 2 en 2 i no s’aturaven amb ningú, potser si que valdría algún patge veterà que anés dient als patges nous com s’han de fer les coses o que si els veu en aquest plan de no fer res els hi diguin que ja no cal que el dia 5 hi vagin.

això que dius del mail és molt innovador oi? i si fem una App?

segueixo pensant que amb els nens funciona, i el dia 1 l’entrega de la carta perfecta, portem 2 anys sense fer grans cues, tot ágil, la bossa amb els detallets genial, tot fantàstic vaja!!

P

Pere

Igualada

30 de desembre 2015.20:52h

Respondre

Veig que els que comenten la Festa criticament ho fan més amb el cap que amb l’estomag. Els defensor sosls amb l’estomag. Per què?

a

antoni

Igualada

30 de desembre 2015.19:23h

Respondre

Finalment, i com és tradició per festes nadalenques, ha arribat a l’anoiadiari la carta que s’ha de fotre amb la Festa de Reis a Igualada, perquè fotre’s amb la comissió de Reis a Igualada,... Llegir més és fotre’s amb la festa. Enguany, com a novetat, en forma de mare amb problemes econòmics i a més que també en té a l’hora de mecanografiar. (problemes no resolts per la redacció... càsum seunet).
En la varietat de l’abundant número de respostes, hi començo a notar que la gent n’està una mica farta d’aquest tipus de polèmiques, que perdoneu que us ho digui, tot i que la polèmica existeix, tinc dubte si l’origen és real o provocat. Per si de cas, com que la redacció té el meu correu, ofereixo a aquesta senyora d’ajudar-la a poder pagar un donatiu per poder tenir un patge el dia 5. Un Patge Faruk no, eh! Que jo quan era petit a casa anàvem justets, però ens vam fer grans sense Faruk ni preocupar-nos per si la gent pagava per ser rei o no. També he anat mai a un concert dels Rolling Stones per saber com són les seves guixetes. A casa devien arraconar per una altra cosa.

c

ció

igualada

30 de desembre 2015.17:00h

Respondre

No és la primera carta crítica que surt sobre la Comissió. Potser falta més transparència en relació al que costa, el que es recauda i es gestiona. La celebració que es fa a Igualada és molt... Llegir més gran i no ha de ser fàcil gestionar-ho i ho fa una entitat privada. Penseu que s’ han de pagar assegurances, els pocs caramels que es donen als centenars de patges voluntaris ( per tant acaben sent molt kg que es reparteixen), manteniment carrosses, vestits a renovar,...
Com sempre hi ha coses a millorar i estaria bé escoltar l’ opinió de tots per a seguir millorant aquesta festa tant important i espectacular en la nostra ciutat. Una de les maneres és des de dins en la mesura que es pugui.
Deixant de banda l’ aspecte econòmic i anant al que és important: els nens. És una festa per a ells, en la que hem de transmetre uns valors i fer brillar la il.lusió. Ajudeu als patges i patgesses a personalitzar l’ atenció que donarem als vostres fills, penseu bé el què regaleu, en la quantitat i els valors. Ah! I no som un Rua que reparteix caramels, som patges que acompanyem els reis de l’ orient, que portem regals però sobretot alegria i missatges que poden marcar moments de la vida dels nens ( i aquí demano que els patges pensin bé el que fan i diuen). Siguem tots coherents i esperem que any rere any puguem seguir perfeccionant aquesta festa.
Aquests dies s’ escolta molt que els nens han de fet bondat, ser correctes, bons jans. Seguirem donant aquest missatge però recordem que nosaltres som els seus exemples, no els fallem.

jepeto

jepeto

vallcape

30 de desembre 2015.16:41h

Respondre

Doncs be, veient la carta estic d’acord amb varies coses,
Jo per sort ja no soc Igualadi, despres de molts anys visquen a Igualada vaig poder canviar de ciutat, per els meus motius, durant molt... Llegir més temps vaig estar ”treballant ” aquets dies mes marcats, dies 28,1 ,5, amb ganes i ilusio, pero tambe amb tristor.
La comisio ja ho sabem tots, es molt tancada i sempre son els mateixos, malgrat no es pot comprovar les veus de la ciutat diuen que fan pagar mes de 6000 euros per fer de rei, lamentable si es veritat. Tambe fent de treballador el dia 5 a la nit, una nit que comença a les 3 de la tarda i acaba a prop de la 1 anant be i ajudant a tots els companys, ja comencen amb les normes ( molt llogic i que s’han de seguir) i de cop diuen ” les propines que es donguin son per la comisio per comprar joguines per creu roja per els nens pobres”, ostres quin bon cor, penses, i despres les joguines de creu roja son les que tu has portat voluntariament... potser m’equivoco, pero per que la comisio de reis no es mes transparent?? podrien fer els comtes publics, si per exemple fan cobrar per veure el patge faruk el dia 28, que diguin on van aquets diners ( els camions es un acte de generositat de les empreses per cert). Poden demostrar que realment van per la festa i per els infants???. Se que motla gent com bona igualadina criticara tot aixo, va a la sang, pero penso que si fossin molt mes oberts a mostrar els comtes, i dir realment amb que se fan servir els diners canviaria molt la cosa, ja que no cuadra gaire que per portar un paquet cobrin (20 el petit i 40 el gran, depen el nombre que paguis son els patges que aniran) segons dieu l’entrada 3 euros ( i no son 4 nens nomes que i van) i les propines ( que depen el barri et vas a 40 euros per patge) surten molts diners de tot aixo i no i posem els reis.
En resum, proposo a la comisio de reis d’igualada, que a traves dels diaris un cop passades aquestes festes faci publics els seus comtes per saber la forma que es gasten les peles, i sobretot a fer realment una festa per els infants, una recepcio al camp de gesta de l’igualada podria ser ... molt bonic.
Gracies i bona festa a tothom.

A

Antoni

Igualada

30 de desembre 2015.17:21h

Abans de posar xifres, et podries informar. D’on has tret aquests preus de paquet? Quants patges hi ha que facin 40 euro de propina? I si miraculasament els fan, et penses que els donen a la... Llegir més comissió? Suposo que ets de lletres i encara no domines el canvi de l’euro/pta. Si no és així, el que tens és molt mala llet.

j

jepeto

vallcape

30 de desembre 2015.18:38h

Informat ho he estat, despres de 9 anys fent aquesta feina, de sent dels pocs que anava a organitzar els paquets i de haver fet en algunes ocasions mes de 40 euros... penso que se de lo que parlo lo... Llegir més que com sempre a Igualada les veritats fan mal.

A

Anna

30 de desembre 2015.21:15h

Portar un paquet petit són 12€, no 20€ com diu vostè. Portar un paquet gran són 20€, no 40€ com diu vostè.
Diu que està molt informat, però diu mentides. Per què ho fa ?

R

Ramon F

Igualada

1 de gener 2016.22:25h

Mira jepeto, amb que dius al començament del teu comentari ja n’hi ha prou per veure de quin pal vas: “jo per sort ja no soc igualadí”. A partir d’això es pot entendre tot el que... Llegir més segueix.

Però saps jepeto, n’hi ha que n’estem orgullosos de viure a Igualada, ens agrada la ciutat, les seves festes i les seves tradicions.

Pel que dius que vas estar treballant molt temps els dies 28, 1 i 5, dons mira devíem ser companys de feina perquè jo també fa molt i molts anys que “treballo” i gaudeixo aquets dies, però treballar en una cosa no vol dir saber-ho tot i en aquest cas t’he de dir que amb les dades que dones estàs molt mal informat

E

Enric

Igualada

30 de desembre 2015.16:09h

Respondre

Ja ho diuen que la ignorància és molt atrevida.
Amiga sandra vas pagar 3?€ per assistir a un espectacle infantil i per tots és sabut que si no es vol pagar per aquest espectacle, es pot accedir... Llegir més a la pista de basquet a veure exclusivament l’arribada del patge Faruk.
En el temps que vivim no hi ha res gratuït i tot té un cost. Imagino que cal pagar la companyia de teatre, els caramels que donen els patges, la seguretat, assegurances, ... I això només són despeses de dia 28.
Si el que volem és no pagar res el que tindrem serà una Festa de Reis mediocre i anar a dormir ben d’hora per obrir els paquets al matí!

E

ERIK

Igualada

1 de gener 2016.12:33h

Ni 3€.res TRANSPARÈNCIA i canvis lo de les comes està caducat .

M

Marc

Igualada

30 de desembre 2015.16:03h

Respondre

Doncs què vols que et digui, Sandra, fer pagar 3 euros l’entrada per veure el patge Faruk em sembla un preu bastant raonable tenint en compte el cost de l’espectacle que es va a veure.

Tu... Llegir més voldries que no et fessin pagar res i que el cost de la festa l’assumeixin els altres amb els seus impostos, no? Doncs tampoc em sembla una actitud gaire solidària, la veritat.

Fins que no ens posem tots al cap que les TOTES les coses valen diners tot i que siguin aparentment gratuïtes, no arribarem enlloc.

joan-armente

Joan Armente

Igualada

30 de desembre 2015.15:40h

Respondre

Bona tarda, avui llegint la carta he quedat perplexe de com en aquestes dates ens decidim a criticar quelcom activitat, i mes amb una festivitat tant especial com son els nostres REIS (tot aixo amb 2... Llegir més anys voltant per aqui amb una tradició tant antiga com aquesta), segur que de haver alguna cosa que no quadra, pero ara hem direu que tot va be en tots els àmbits, enlloc de alabar la feina dels voluntaris, els patges desinteressats en portar il.lusio a cada llar, ens posem a criticar amb els preus. Doncs agafeu el cotxe i cap a Barcelona que es econòmic oi. Jo com a ex-patge durant molts anys m’he pagat monedes de xocolata, vestit i altres gadgets i mai he dit res. A casa feien falta els diners també. Pero la màgia de la festa pot mes. I aquells que critiquen tant tenen alternatives al llarg de la geografia catalana.

u

un

igaladi

30 de desembre 2015.15:27h

Respondre

Als dels coches pagan als carmelos

P

Pau Llacuna i Ortínez

Igualada

30 de desembre 2015.15:11h

Respondre

LLegida aquesta carta i els comentaris suscitats jo puntualitzaria:
1. Festa popular. Una festa de tots, no d’una Fundació ni comissió. Una festa de la ciutat, que podem o no discutir si està... Llegir més captiva d’unes persones que se l’han fet seva comptant des de fa molts anys amb el vist i plau dels governats. (tal com s’organitza és la fórmula més barata per l’Ajuntament).
2. Els pagaments. Evidentment, si et donen un servei s’ha de pagar. Cura! No són taxes. Les taxes les posa l’administració i qui organitza la Festa ho fa de forma privada. Ells ens diuen que són aportacions/donacions per a la Festa. És cert el tema dels rebuts, en el paper que et donen al portar al paquet, si no recordo malament, no hi han dades fiscal ni la quantitat donada. Diner negre? Tal com es fan no serveixen per desgravat.
3. L’organització. Aquí la llista seria llarga: el tracte, els caramels, la rua/cavalcada, la seguretat, és un tema que ja va ser molt comentat ara fa quasi un any. La Fundació no es mou (us recomano que llegiu l’article que signa la Fundació en l’Anoiadiari editat en paper aquest nadal).
Tots tenim dret a gaudir de la Festa, repeteixo, perquè és de tots! Tothom té el dret a dir el que pensem. Si el què fas és públic t’arrisques a la crítica, vinguin de qui vinguin, siguis fora, arribat fa quatre dies o igualadí de tota la vida. El pedigrí no dóna drets, ni per organitzar ,ni per que no et critiquin, ho facis voluntàriament o professionalment. M’ho aplico!

R

Ricard

Igualada

30 de desembre 2015.15:04h

Respondre

Benvolguda Sandra,

Entenent el teu profunt desconeixement de la festa, que queda pel·lés amb la teva carta, et convido a investigar i informar-te de la ”màgia” necesessària per a que... Llegir més aquesta festa tiri endavant any rere any omplint la nostra mainada d’il·lusió i felicitat.

De ben segur et sorpendría saber la quantitat de bones i bons igual·ladines i igualadins (i de les rodalies també) que dediquen no poques hores (completamnet desinteressades) a ajudar a que ”ses majestats” i els seus patges compleixin cada any la seva inestimable tasca. Malauradament, amb hores i il·lusió no n’hi ha prou normalment per fer funcionar les coses.

Resulta massa fàcil queixar-se que una bombeta fa massa llum sense parar-se a pensar que la fa brillar.

Espero que puguis gaudir encara més, tu i els teus, d’una festa tant especial.

f

fran

igualada

30 de desembre 2015.14:27h

Respondre

Que possan els de la comissió ? Recordar-vos que tots son voluntaris

C

Carme

Igualada

1 de gener 2016.11:59h

Nomès faltaria que no fossin voluntaris.!! La Comissió dels Reis es fundà perqué tots els nens d’ Igualada tinguessin joguines la nit màgica . No uns comptes que nimgù aclareix . Com... Llegir més igualadina amb dol l’ actitud de la Comissió i del Ajuntament de no donar cap resposta aquesta polèmica que ja fa un any es va encetar

M

Maria

Igualada

30 de desembre 2015.13:31h

Respondre

Els Igualadins de veritat, els de tota la vida, et convidem a celebrar els reis al teu lloc d’origen, potser allà et sorirà tot gratuït, tot i que dubto que siguin igual de màgics que els... Llegir més nostres.

J

Josep

30 de desembre 2015.14:51h

Perdoni Maria, ella és TAN igualadina com tu!
I per l’educació que tens, tan de bó ho fós més que no pas tu.

M

Maria Casellas i Tusal

Igualada

30 de desembre 2015.15:13h

De Maria a Maria, has llegit dues vegades el que has escrit? Com a igualadina ”de veritat ho trobo patètic.

I

Ita

Igualada

1 de gener 2016.17:38h

Maria crec que no pots parlar en plural....els igualadins de veritat....i els de mentida qui són? Els que potser no pensen com tu?

A

Amic d'un patge

Igualada

30 de desembre 2015.12:58h

Respondre

A propòsit que aquí hi ha molts amants de la festa, com jo mateix, aprofito per traslladar a tots els pares i mares una petició que em va fer un amic meu patge... Em sembla que ells, els patges,... Llegir més agraeixen molt la col·laboració de família i amics per fer la seva feina. En la línia del que explica l’Elisabet d’Òdena: empatia, consells, informació, comentaris per a uns patges que s’enfronten a llars de tota mena; els ajuda i facilita molt les coses per despertar les atencions dels menuts ;)

silvia-roca

Silvia

Igualada

30 de desembre 2015.12:54h

Respondre

Hola!
Estic amb en Jordi, la qüestió és cridar ven fort... Queixar-se!

No tinc res a veure amb cap Comissió, ni he estat patge, ni res però per viure la ”màgia” Sandra tens moltes... Llegir més opcions.... a Vilanova del Camí l’arribada del patge Makaly és gratuïta, a Jorba o Òdena el lliurament de la carta és gratuït, evitaràs grans cues de l’Ateneu, tindràs més diners per arribar a final de mes, i deixaràs de perdre el fantàstic temps que segur necessites per a tu i els teus...

Saps la solució? Si cadascú dels que realment es queixen i es creu amb el poder per criticar-ho tot simplement no assistís i deixes de queixar-se anònimament potser sí que veritablement els ”senyors” haurien de plantejar-se fer un cop de cap ....

Tots feu igual, parlar i parlar, escriure llargs escrits i després estrènyer el cul i passar pel tub, no només amb això sinó amb totes les situacions a la vida diària...
Així no arribareu mai enlloc!!

Per cert, jo, un any més vaig gaudir immensament de l’arribada del patge Faruk, de la cua des de les 17h de la tarda, del pago de 4 entrades tot i la meva situació familiar (atur, hipoteques... etc), de l’encant de la festa i l’emoció del somriure dels meus dos fills, per què?
Perquè així ho vaig decidir JO!!!

J

Jordi Igualada

Igualada

30 de desembre 2015.13:45h

Gràcies Silvia. Veig que encara queda algú amb sentit comú.

J

Joan

Igualada

30 de desembre 2015.12:52h

Respondre

Tothom al camp de futbol que hi cap mes gent.
No ! que ho volem tot gratis i sense passar fred !

E

Elisabet Farrés

Odena

30 de desembre 2015.12:24h

Respondre

Benvolguda Sandra M.

Potser un any d’experiència és poc per conèixer a fons una festa i jutjar-la públicament.
Com en quasi tot, un té la possibilitat de participar en les festes populars... Llegir més gastant-hi molts diners o pocs, tot és qüestió d’imaginació.
Jo també tinc entés que l’arribada del Patge Faruk a Les Comes és gratuïta, potser us hauríeu d’haver informat bé si volíeu prèviament participar en l’espectacle familiar (una altra qüestió seria si és el lloc més addient o no per a l’arribada, tenint en compte l’estètica, l’aforament, etc.).
Pel que fa a la carta, ningú no obliga a comprar la impressió oficial, pots escriure-la des d’en un paper reaprofitat pintat i retallat fins en un autèntic pergamí, amb totes les modalitats intermitges. Cap patge es negarà a recollir la teva carta.
Pel que fa als paquets tenen un preu prou assequible per paquet. Sigui de la mida que sigui i contingui el que contingui t’assegures que pagant un sol paquet tens un patge a casa. Suficient per a fer volar la il·lusió dels nens. Evidentment si ajuntes més nens i entregues més paquets surt més car i fas créixer la solemnitat, però alerta, NO l’alegria dels nens!
Conec el funcionament en alguns pobles de la comarca i sovint hi ha un preu diferent per a cada paquet segons el volum. Fins i tot en pobles on es paga la voluntat (pot ser gratuït) reconeixen recaptar més diners per a l’organització de la festa que quan disposaven de taxes.
Si la imaginació se us desborda podeu anar fent i desfent la llegenda amb les iniciatives que vulgueu, a casa o al carrer, afegint por o màgia, enviant missatges als patges per internet, escrivint cartes prèvies als reis (com es fa en iniciatives escolars), projectant l’entrega de la pipa o l’anell de compromís, tractant-los de reis o de savis endevins (segons el grau de republicanisme), inventant una relació antropomòrfica del tió envers els reis, avançant-los pel pessebre o fent-los recular, assaborint la visita inesperada d’un patge despistat, creant una avís a la ràdio...
Fins aquí la festa dels nens.
La resta: si fas de patge de carrossa o de rei, si pagues caramels o llogues el Patge Faruk en persona al menjador de casa... ja no sé quan val! Però repeteixo que són extres totalment prescindibles per a l’èxit de la festa.
Bona festa per a la vostra família!

A

Anna

Igualada

30 de desembre 2015.12:59h

Comentaris com el teu, Eisabet, fan reviure aquesta gran la festa !
Bona festa a tots !!!

A

Albert

Igualada

30 de desembre 2015.12:10h

Respondre

Ens agradi o no la festa de reis d’Igualada l’hem de pagar entre tots. El dia 28 l’entrada és gratuïta, ara bé, jo trobo normal que la comissió faci pagar per veure un espectacle infantil,... Llegir més de la meteixa manera que paguem per entrar al saló de l’infància. Trobo normal també que la comissió busqui la manera de financiar la festa, ja bé sigui venent la carta, fent pagar una taxa per paquet, o per enviar un misstge a la radio. Estic convençut que si la festa l’hagués de pagar l’ajuntament, amb el deute que hi ha., no tindriem la festa que tenim. Hauriem d’estar orgullosos de la festa dels reis d’Igualada enlloc de mirar-nos tant el melic.

D

Diego

igualada

30 de desembre 2015.12:04h

Respondre

Esta comisión se mueve casi como una mafia, recauda dinero por todo lo que puede y no te da un recibo o una factura ni que lo pidas llorando, no hay control de ingresos ni de gastos, son una... Llegir més sociedad con fines de lucro pura y dura, pero nos quieren hacer creer otra cosa. El dia que se destape la olla ya vereis.

M

Michael

Igualadí

30 de desembre 2015.11:55h

Respondre

Benvinguda al món noia, no sé si t’han explicat que vivim en una economia de mercat en la qual per gaudir de béns/serveis s’ha de pagar diners. Encara que estigui proporcionat per entitats... Llegir més lligades a l’ajuntament, és una Comissió independent que té com a objectiu que la gent disfruti i els surti a compte invertir-hi recursos. Què passaria si no hi haguessin incentius per montar tot aquest espectacle? Doncs que probablement no existiria! Ningú estaria disposat a invertir diners, feina i temps per després no obtenir cert benefici (tot i així, quedaries parada de la forma desinteressada de la majoria que col•laboren perquè això sigui possible).

No sé perquè però a Igualada cosa que es fa, cosa de que la gent es queixa. Disfrutem una mica del què tenim i deixem de queixar-nos per tot! I sempre posant el masclisme a tot arreu... Prou si us plau, prou!

N

Nuria

Igualada

30 de desembre 2015.14:19h

Totalment d’acord!!! Josöc una de les voluntàries, i ningú es fa una idea de tot el que hi ha darrere de tot això. Bé que no es fan pagar els caramels que dónen els patges! No us podeu... Llegir més preguntar d’on deuen sortir els diners per comprar totes aquestes tones de caramels, mantenir carrosses i més?

J

Joan Giner ITV "gineret el gris"

Igualada

30 de desembre 2015.11:41h

Respondre

Si no recordo malament una de les coses que se’ls retira a la Comissió era que el tema del números no era molt clar. Aquest any de tot el que cobran faran rebuts com cal. Algú va dir que si eren... Llegir més un a Fundació el diners de donavem podien desgravar com la Marató de TV3

i

igualadí

30 de desembre 2015.11:23h

Respondre

Portar la carta al Patge Faruk (dia 1) i rebre els regals a casa per part dels patges després de la cavalcada (dia 5) val 13€. Pregunta a les teves amigues de fora d’Igualada a veure qui es... Llegir més canviaria per tu i qui no.

N

Nuri

Igualada

1 de gener 2016.23:05h

13€ no son molts diners però jo el que vull es informaciò de la seva gestiò

C

Ciutadana igualadina

Igualada

30 de desembre 2015.11:00h

Respondre

Sí que s’hi pot entrar gratuitament! Tot just s’ha acabat l’espectacle de les 17.00h, (per allà les 19.00h aproximadament) pots entrar als dos pavellons sense pagar per veure el patge Faruk,... Llegir més ja que obren les portes a tot el públic que ho vulgui.

X

Xavi

30 de desembre 2015.10:55h

Respondre

Primer de tot, també jo que visc la festa dels reis com una cosa especial, tinc amics que no hi van a ”Les Comes” perquè no és normal fer una despesa tan considerable. Com diu la Sandra,... Llegir més demanar 21€ en certes famílies, no és precisament un exercici de solidaritat. Per altra banda, crec que si la postura dels que estimem aquesta festa, ha de ser la teva, Jordi, la gent que accepti la teva invitació marxarà a poblacions menys altives, com cada cop més fan en l’entrega de la carta del dia 1, i et quedaràs tu i uns quants més solets a Igualada. Llavors possiblement s’abaixaran els preus...

”Si no t’agrada, marxa”... no hauria de ser així Jordi...

J

Jordi Igualada

Igualada

30 de desembre 2015.13:43h

Sense comentaris Xavi. Bueno si. A Corea del Nord si viu molt bé, Xavi.

J

Jordi R.

Igualada

30 de desembre 2015.10:53h

Respondre

Sandra M
Estic d’ acord em tú
Agafar la part positiva de la festa, que son moltes. Disfrutar i escull la millor opció.
Per cert, ”Jordi Igualada”, no son maneres de contestar.
Salut

J

Jordi Igualada

Igualada

30 de desembre 2015.13:42h

Crec que no he faltat a ningú. En fi...
A sobre que li dono una solució...

J

Jordi Igualada

Igualada

30 de desembre 2015.10:10h

Respondre

La qüestió és queixar-se. Si vols Sandra, pots anar a viure a Corea del Nord. Allà per lo vist, tot és gratuït.

D

David

igualada

30 de desembre 2015.20:03h

Es verdad, en corea dl norte es todo gratuito, no como cataluña que se paga el doble de impuestos en gasolina de lo que se paga en españa, o tienes que pagar parte de una herencia recibida,... Llegir més herencia la cual ya se pagaron y repagaron los impuestos en su día, o la generalitat sigue permitiendo peajes ilegales. Y todo para que los pujulets puedan vivir bien, felices y con patges.
Antes de hablar de otros países, mira el tuyo...

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.