TORNAR

Carta d'una infermera indignada

societat
Dissabte, 20 febrer 2016. 19:47. Infermera anònima
Carta escrita amb relació a la notícia sobre la situació que va viure una mare a l'Hospital d'Igualada. La infermera anònima es dirigeix directament a la mare.

 

Primer de tot felicitar-te per la maternitat, tens tota la raó en el fet que separar-se del nounat no hauria der ser una opció, hauries d'haver pogut estar amb la teva filla les 24h del dia i tan confortablement com hagués sigut possible però, Laura, crec que t'equivoques dirigint la crítica, ja que el culpable de tot plegat ÉS POLÍTIC I ECONÒMIC i la queixa hauria d'anar cap el GOVERN QUE PERMET AQUESTA SITUACIÓ, QUE PER DINERS NO PERMET QUE LA MARE I EL NOUNAT PUGUIN ESTAR JUNTS! NO CAP A LA SRA FINA BASAS, QUE NO TÉ CAP PODER DE DECISIÓ MÉS QUE COMPLIR UNES NORMES QUE POTSER ELLA NO COMPARTEIX PERÒ HA DE RESPECTAR.

Jo et vaig veure poc, però tu vas veure com estava el niu ple de nounats i com les meves companyes es van deixar la pell per tu, com la supervisora de qui tan lliurement parles, va ser atenta amb tu, com pots dir que et va negar una cadira? Si el lactari està ple de butaques! Has dormit mai en una butaca reclinable d'acompanyant? Són molt més incòmodes que les butaques del lactari! Se't va recomanar que descansessis perquè et recuperessis, perquè no dius al teu bloc que durant el dia anaves a casa? I que les mares que estan al niu amb tu, els ha fracassat la lactància? Jo les he seguit veient i NO, ja que us ajudem infinitament perquè això no passi. Mai se t'ha negat ni un sol minut al costat de la teva filla, vas fer el pell amb pell correctament, ¿per què no detalles això? A l'Hospital d’Igualada, i gràcies al consens de tot el personal, començant per la Fina Basas, no fem res que els pares no desitgin, si els pares volen allargar el pell amb pell, s'allarga, si volen que se'ls explori a l'habitació es fa, si volen venir al niu a veure tot el que se'ls fa als seus fills, veniu! Estem obertes a tot, no us donem un NO malgrat que a nosaltres moltes vegades ens suposa triplicar la feina però, saps què? A l'Hospital d'Igualada que tant critiqueu tots ara, apostem per la lactància materna i pel vincle mare/pare nadó, i els qui ho posin en dubte per l'escrit d'una mare enfadada, per no entendre que fins a dia d'avui no tenim la sort de disposar d'un llit confortable per a la mare quan el nascut de poc queda ingressat al niu, que valorin i opinin amb propietat.

Després de veure i pensar en tot el que la publicació que amb la sang calenta vas fer, només em queda dir a tu i a tots els que opineu com si la Laura fos "madre coraje" que sí, vas dormir a terra perquè vas voler, i encara no entenc per quin motiu, ja que les butaques del lactari són còmodes i tenies l'oportunitat d'anar a descansar a casa alguna hora de la nit igual que hi anaves durant el dia quan hi havia el teu home perquè, per sort o per desgràcia, el niu de l'Hospital d'Igualada està obert 24h, cosa que si haguessis tingut la teva filla en un altre lloc no ho haguessis pogut gaudir, que a més vius a prop (podria comprendre aquest acte extrem per una dona que visqués lluny de l'Hospital).

Em sembla genial que formulis una queixa, si la societat no ens queixem no progressem, però sent mestra com ets saps millor que ningú que atacar la persona visible NO és la manera, PODRIES HAVER FET UNA RECLAMACIÓ FORMAL AL SISTEMA SANITARI CATALÀ. TENS TOT EL DRET DE RECLAMAR, TAN DE BO EL DIA DE DEMÀ TOTES LES MARES AMB NADONS AL NIU US POGUÉSSIU QUEDAR AMB ELLS EN UNA HABITACIÓ! Tu no saps el favor que ens faríeu a nosaltres, que som les que quan el vostre fill plora el consola, si no hi sou! Podries haver escrit CONTRA AQUESTA SANITAT PÚBLICA QUE TANTES RETALLADES TÉ I QUE NO US PERMET AQUESTS LLIT!

Me n'alegro molt de la professionalitat i humanitat de les meves companyes que han estat donant tot el seu suport, coneixement i amor a les que heu de tenir els vostres fills i filles ingressats.

Infermera indignada


35 Comentaris

Y

Yani

Canarias

2 de març 2016.17:54h

Respondre

Hola podría alguien traducir la carta al castellano xfavor. Gracias

A

Albert

Igualada

9 de març 2016.14:20h

Carta escrita con relación a la noticia sobre la situación que vivió una madre en el Hospital de Igualada. La enfermera anónima se dirige directamente a la madre.


... Llegir més /> Ante todo felicitarte por la maternidad, tienes toda la razón en que separarse del recién nacido no debería der ser una opción, deberías haber podido estar con tu hija las 24h del día y tan confortablemente como hubiera sido posible pero, Laura, creo que te equivocas dirigiendo la crítica, ya que el culpable de todo ES POLÍTICO y ECONÓMICO y la queja debería ir hacia el GOBIERNO qUE PERMITE ESTA SITUACIÓN, qUE POR DINERO NO PERMITE qUE lA MADRE y eL RECIÉN NACIDO PUEDAN ESTAR JUNTOS! NO HACIA LA SRA FINA BASAS, QUE NO TIENE PODER DE DECISIÓN MÁS QUE CUMPLIR UNAS NORMAS QUE QUIZÁ ELLA NO COMPARTE PERO DEBE RESPETAR.

Yo te vi poco, pero tú viste como estaba el nido lleno de recién nacidos y como mis compañeras se dejaron la piel por ti, como la supervisora ??de quien tan libremente hablas, fue atenta contigo, como puedes decir que te negó una silla? Si el lactari está lleno de butacas! Has dormido nunca en un sillón reclinable de acompañante? Son mucho más incómodas que las butacas del lactari! Se te recomendó que descansar porque te recuperar, porque no dices en tu blog que durante el día ibas a casa? Y que las madres que están en el nido contigo, les ha fracasado la lactancia? Yo las he seguido viendo y NO, ya que le ayudemos infinitamente para que eso no ocurra. Nunca se te ha negado ni un solo minuto al lado de tu hija, hiciste el piel con piel correctamente, ¿por qué no detallas esto? En el Hospital de Igualada, y gracias al consenso de todo el personal, empezando por la Fina Bases, no hacemos nada que los padres no deseen, si los padres quieren alargar el piel con piel, se alarga, si quieren que se ’ls explore en la habitación se hace, si quieren venir al nido a ver todo lo que se les hace a sus hijos, venid! Estamos abiertas a todo, no os damos un NO a pesar de que nosotros muchas veces nos supone triplicar el trabajo pero, ¿sabes qué? En el Hospital de Igualada que tanto criticáis todos ahora, apostamos por la lactancia materna y por el vínculo madre / padre bebé, y los que lo pongan en duda por el escrito de una madre enfadada, por no entender que hasta día de hoy no tenemos la suerte de disponer de una cama confortable para la madre cuando el nacido de poco queda ingresado en el nido, que valoren y opinen con propiedad.

Después de ver y pensar en todo lo que la publicación que con la sangre caliente hiciste, sólo me queda decir a ti ya todos los que opináis como si Laura fuera ”madre coraje” que sí, vas dormir en el suelo porque quisiste, y todavía no entiendo por qué, ya que las butacas del lactari son cómodas y tenías la oportunidad de ir a descansar en casa alguna hora de la noche al igual que estabas durante el día cuando había tu hombre para que, por suerte o por desgracia, el nido del Hospital de Igualada está abierto 24h, lo que si hubieras tenido tu hija en otro lugar no lo hubieras podido disfrutar, que además vivos cerca (podría comprender este acto extremo por una mujer que viviera lejos del Hospital).

Me parece genial que formules una queja, si la sociedad no nos quejamos no progresamos, pero siendo maestra como eres sabes mejor que nadie que atacar la persona visible NO es la manera, podrías HABER HECHO UNA RECLAMACIÓN FORMAL AL ??SISTEMA SANITARIO CATALÁN. TIENES TODO EL DERECHO DE RECLAMAR, TAN DE BUENO EL DÍA DE MAÑANA TODAS LAS MADRES CON BEBÉS EL NIDO US pudieran quedar CON ELLOS EN UNA HABITACIÓN! Tú no sabes el favor que nos haría a nosotros, que somos las que cuando su hijo llora consola, si no está fuera! Podrías haber escrito CONTRA ESTA SANIDAD PÚBLICA QUE TANTAS RECORTES TIENE Y QUE NO OS PERMITE ESTOS CAMA!

Me alegro mucho de la profesionalidad y humanidad de mis compañeras que han estado dando todo su apoyo, conocimiento y amor a las que debe tener sus hijos ingresados.

enfermera indignada

sandra-genoll

sandra genoll

Igualada

26 de febrer 2016.18:59h

Respondre

Doncs be, no es gens sorprenent el que escriu aquesta infermera... el problema de segur que són les retallades i la mala gestió dels recursos des de les altes instàncies, no obstant...... Llegir més desenganyem-nos, la sanitat pública i privada també té un problema amb l’actitud de les persones que hi treballen. Aquest problema segurament és tant greu com les retallades, però no hi ha res a fer.... per això està el corporativisme, similar al de la política.... bé, algún dia també us tocarà... torres más altas han caído.

carina

Carina

Sabadell

24 de febrer 2016.01:45h

Respondre

Pel meu propi cas i els que conec, ni abans de les retallades ni després s’ofereix llit a la mare en aquestes situacions. En el cas de la meva tercera filla, nascuda en un hospital privat, em van... Llegir més oferir habitació pagant. L’alternativa era com a Igualada, podies estar al niu tanta estona com vulguessis nit i dia, i així ho vam fer, anant amunt i avall amb el meu marit. La llet me la podia treure i li donaven per sonda nasogàstrica. Així durant tres setmanes que la van traslladar a Sant Joan de Deu on la van ingressar a la UCI i on vam continuar amb l’alletament matern per sonda, amb visites pautades i amb un tractament professional excelent. Quan es va recuperar vam aconseguir que l’alletament fos directe del pit. El més adient potser fora que la mare pugués estar còmode en un llit i el més a prop possible del nadó, però és qüestió de diners i malhauradament no és la única que ha passat per un niu. A diari s’hi ingerssen un munt de nounats a tot Catalunya.

estela-rodriguez-godoy

Estela Rodriguez Godoy

Cànoes

23 de febrer 2016.10:32h

Respondre

Realment calia un missatge tan dur contra una mare que ha hagut de dormir per terra perquè se li ha negat una butaca reclinable? No hagués bastant amb un ”ens sap greu, demanem disculpes i ens... Llegir més comprometem a que no torni a passar”? Que hi ha retallades en sanitat és una veritat, que en general ningú dubta de la professionalitat del personal mèdic també és una realitat...Tothom està cansat de treballar en aquestes condicions de treball, i un mal dia el pot tenir qualsevol. Això explicaria una frase tan maldestra com ”vagi’s a casa i deixi a la seva filla en bones mans”, una frase que el 90% de les mares d’un nadó de 3 dies no entenen. El que no s’entén és la manca de disculpes.

S

Silvia

Igualada

22 de febrer 2016.17:39h

Respondre

No Aina, la enfermera no lo hacia en esa habitación, asi q no despertaba a nadie, esa habitacion es solo para las familias.
Respecto a lo q has contestado a otra persona ojala todos pudieran hacer... Llegir més el piel a piel como dices, que es lo mejor para todos, pero por desgracia no siempre se puede.
Yo a mi hija no la vi hasta pasado 13 horas y te aseguró q fue lo mas duro que he pasado en mi vida, pero era lo mejor para ella, tenía q estar en la incubadora y con ambiente oxigenado. Ese equipo q tanto criticáis salvo la vida de mi hija y gracias a ellos ahora mismo, mi hija duerme la siesta encima mío.

R

Rosa

22 de febrer 2016.12:50h

Respondre

Gràcies per haver-nos donat la oportunitat de llegir el punt de vista de les infermeres de l’Hospital d’Igualada, tot el nostre suport cap a la vostra feina.

Tothom sap que l’Hospital... Llegir més d’Igualada és un dels millors llocs per parir a Catalunya: contacte pell a pell amb mare-nadó, niu obert les 24h al dia, assessorament, acompanyament... Cosa que no es pot trobar a altres hospitals.

Si realment aquesta mare, la Laura, anava a descansar a casa durant el dia, també ho hauria pogut fer durant la nit sense muntar tot aquest enrenou i confiant una mica més en els professionals que vetllen per la nostra salut. Què hauria passat si l’horari del niu fos més restringit com passa a altres llocs?

S’entén que en un moment així et pot caure el món a sobre, però fer un atac tan personal dirigit a una infermera en concret, al meu punt de vista, són ganes de burxar.

M

Maria

Igualada

22 de febrer 2016.15:48h

En aquest aspecte, estic molt d’acord amb tu! Ha dirigit la seva queixa directe cap a la Fina Basas. Sap greu aquest atac tan frontal.

gemma

Gemma Ceron Farrera

Igualada

21 de febrer 2016.22:53h

Respondre

Jo només opino que, si es tan com dius culpa de política i economia, els que podeu fer mes força per canviar les coses sou principalment els treballadors, sou els que teniu el coneixement i els... Llegir més contactes per fer-ho; si realment penseu que no està be, com jo crec i recolzo a aquesta mare, s ha de posar una queixa si, però també vosaltres intentar ho canviar, sou els intermediaris. Es com totes les feines, el treballador es queixa al responsable i aquest al gefe, les queixes dels ciutadans solen quedar oblidades. Se be del que parlo, en un altre camp de sanitat.

S

Sergi

Barcelona

21 de febrer 2016.23:58h

No estic en absolut d’acord amb el que dius Gemma, no es cert que els treballadors tinguem més força qie la resta de ciutadans, ans el contrari. Cal recordar que a un famós hospital de... Llegir més Barcelona, podriem dir que un dels més importants de Catalunya, van fer fora a dos treballadors per queixar-se de la situació, i eren dos caps de servei.... La sanitat no és com totes les feines, si una botiga no va be vendrà menys i llestos, però si un hospital no té recursos, els treballadors del mateix, inclosos metges i infermeres, auxiliars... es deixen la pell per tirar endavant i que la salut de la població estigui garantida, especialment les infermeres que han de bregar amb les queixes i de vegades la mala educació dels usuaris a més de la altíssima responsabilitat que la seva feina implica. No penseu que des del personal no es fa pressió, i tant que es fa, o no recordes les manifestacions de personal sanitari que es van repetint cada dos per tres? a més d’altres actes de pressió que es porten a terme, discussions etc... que es té amb directius i responsables i que malauradament vosaltres no veieu, però clar, es fàcil difamar, obrir un blog i vomitar-hi queixes poc pensades que no fan més que engreujar més encara la situació. No us equivoque d’enemic, el personal sanitari fa coses més enllà del que la seva feina exigeix per la salut de les persones, i que voleu que us digui, al final tothom es cansa de rebre pals per tot arreu....
Amb tot el meu respecte, no eés un crítica cap a tu ni molt menys, es una queixa general. Salutacions

A

Araceli

Barcelona

21 de febrer 2016.22:21h

Respondre

Ja saben que les retallades están fen molt de malt a la sanitat...pero jo crec que aquesta Mare no demanava res de l’altre mon. ..i les Cadires aquestas ten en una pinta de ser incomodes i mes en... Llegir més el seu estat...suposo que de sillons reclinables hi haurian en aquest hospital...com hi han a tots els hospitals a on hi han persones ingresadas..i jo sota la meva humil opinió crec que son bastant mes confortables...en fi..

mireia-ayats-daviu

Mireia ayats daviu

L'Hospitalet llobregat

21 de febrer 2016.22:01h

Respondre

Bona nit!
Doncs jo no he estat mai a l’hospital d’Igualada,i no tinc cap dubte que deu haver gent molt professional,tant professional que potser d’avegades ens oblidem una mica la part més... Llegir més humana com crec jo que és aquest cas. Està clar que els protocols s’han de complir,però això només es tractava d’una cadira que dubto que segueixi cap protocol. He vist que es deia que és millor fer una reclamació a la sanitat pública de Catalunya que no pas directament a la persona, però torno a dir,que per demanar una simple cadira,no fa falta anar més enllà i fer una reclamació a la sanitat pública catalana,perquè jo trobo que, no és degut a les retallades que la majoria d’hospitals noten,sinó a una falta d’humanitat increïble per part del personal de l’hospital.
Està clar,que es necessita més gent com la Laura,perquè com diu el refran,qui no plora,no mama,i si ella ha fet aquesta queixa,és per evitar que tornin a passar aquestes situacions.

Salut!

E

Ernest

El Bruc

21 de febrer 2016.23:04h

Puc assegurar-te com a usuari de l’Hospital d’Igualada que el personal que hi treballa no té una manca d’humanitat increïble com dius.
Penso que si fas aquesta afirmació és perquè... Llegir més com tu mateixa reconeixes no hi has estat mai.
Em dol llegir aquest tipus d’afirmacions quan porten des de dilluns bolcats en tractar la malaltia per la qual la meva dona es troba ingressada. I els estic molt agraït perquè estan fent molt més del que professionalment se’ls pot exigir.

A

Anonim

Igualada

21 de febrer 2016.16:54h

Respondre

Eso de achacar todo a la economia es absurdo, porque cada hospital es un mundo y cada uno permite lo que quiere y depende la situaciones de los bebes, pero jamas se deberia separar a una madre de un... Llegir més hijo en ninguna medida, es igual que te ingresen a tu hijo y q una madre no le entre desayuno ni comida, k haces no desayunas pk si tu marido trabaja que pasa? Esq hay cosas k no se pueden admitir

M

Meritxell

Llinars del Valles

21 de febrer 2016.16:22h

Respondre

Doncs jo pensó que aquí el problema està en pretendre que una mare que acaba de parir deixi al seu fill a l’hospital i marxi a descansar a casa. Per mes i mes cansada que estés, ella mai... Llegir més voldria aixo. Llavors té dues opcions: negar-se al que Els professionals li están recomanant que faci, sentint-se incompresa i gens recolzada (el que per una primeriza es dur en aquests moments) o marxar, no descansar, sentirse culpable i empenedir-se’n en un futur. I vosaltres com a infermeres de neonats ho sabeu. La mare i el neonat han de ser inseparables. I a partir d’aqui ens organitzarem com bonament puguem. Si no poden haber llits allá xq es petit, dormirem en cadires. I entenc perfectament que al niu la prioritat es el nadó, pero estem parlant que té 2dies per deu! Necessita a la seva mare al costat les 24h. I aixo es el que hauria de fomentar qualsvol hospital, independentment de si la sala es gran o petita, disposen de cadires mes o menys comodes i de les retallades! Canvieu el protocol!!

J

Jordi

23 de febrer 2016.17:39h

No, si el nadó està malalt no necessita la seva mare. El què necessita és professionals (metges, infermeres..) i equipament per sortir-se’n. I si la mare no ho pot entendre, potser el problema... Llegir més és aquest i no una simple cadira.

T

Toni

Igualada

21 de febrer 2016.15:06h

Respondre

A l’infermera indignada de l’article,

Sincerament no trobo l’article de la Laura tan ”destroyer” com per posar-se així. Sincerament dona la sensació que qui ha escrit en calent ets... Llegir més tú, o sinó aquest abus de les majúscules no té sentit.

Et pots sentir atacada d’alguna manera, tú que vas se allà o quan nomenen a companys/es de feina, això ho puc entendre, però d’aquí a dir que tot eren flors i violes i ella les va passar putes perque va voler, això no cola... Com ha dit algú tot es resum en deixa-li una cadira a la pobre noia, i si com bé dius, hi han cadires cómodes, doncs permet-li emportar una a l’habitació on és la nena per poder dormir amb ella! Un protocol absurd que tothom ho diu? Doncs es fà una excepció no creus? Crec que no era tan greu el deixar la cadira per domir, nomès aixó no hi haguès hagut article, ni rebombori ni nomenats.

No cal idolatrar o parlar de ”madre coraje” com intentes fer servir com a despectiu quan després ataques dient que anava en algún moment a casa, cosa igual de normal que voler dormir amb la filla acabada de néixer. Si pot marxar per una dutxa rápida o per desconectar una estona, es dolent? Es molt lleig intentar atacar amb coses treient-les de contexte.

Per últim com dius les queixes són per millorar, doncs aquí tens la queixa. Si ho escrius en un full cau en sac mort, per què no a internet doncs? Que faci rebombori és el que interessa, s’han d’aprofitar les eines que es ténen.

I

Isabel

Igualada

21 de febrer 2016.14:46h

Respondre

Verguenza me da la que se esta montando con este caso !!!
Yo tuve a mi hijo en Barcelona 5 meses ingresado y solo podia verlo 30’ al dia con lo que conlleva gastos de viajes para arriba y para... Llegir més abajo, que os pensais que a mi no me dolia dejar alli a mi hijo, que quizas me llamaban a media noche porque habia un problema de salud y tenia que salir corriendo cada cual hace un mundo de lo que quiere, seguro que el personal ha echo lo posible porque la bebe estuviera lo mejor cuidada posible y la madre que decir a podido hacer el piel con piel con su bebe y no se le ha negado la compañia de ella en ningun momemto, agradecida deberias estar Laura por tener gente cuidando de tu bebe y de tu descanso. A mi se me privo del mio durante 5 meses. Pero lo respeté porque su salud dependia de ello

A

Aina

22 de febrer 2016.10:25h

Pues nada, como tu sólo podias verlo 30 min, no hagamoa nada, no cambiemos protocolos y que todos se fastidien por igual.
No dudo de la gravedad de tu hijo, pero has visto estudios que... Llegir més demuestran que en prematuros el piel con piel con la madre, es la mejor incubadora? Que si estás enfermo es NECESARIO el apego con alguien conocido?
Tu te imaginas estar sola en un hospital desamparada? Así se siente un bebé, perdimos la empatia hace días y lo vemos normal.

S

Silvia

Igualada

21 de febrer 2016.14:13h

Respondre

Hola aína :
Justamente lo q hago es anteponer las necesidades de los niños pero de todos no de uno. La falta de higiene, que se ve en la foto es graviiiiiiisima. Y a mi no me remueve nada te lo... Llegir més aseguró. Te hago una pregunta si yo voy a las 3 de la mañana a darle el pecho q mi hijo que hago? me pongo en un rincón para que este bien? O no puedo pq si no les despierto?
Es un espacio compartido.
Sabes pq esta restringida la entrada de personas en las ucis? Por no contaminar ambientes

A

Aina

22 de febrer 2016.09:42h

Pues respondiendo a tu pregunta, los bebés comen a demanda, así q no entiendo pq no puedes dar el pecho a las 3 de la mañana. No hará el mismo ruido la enfermera? Cuando daba de mamar a mi hijo... Llegir més no se despertaba nadie

R

Rosa

Tarragona

21 de febrer 2016.10:40h

Respondre

Balones fuera, eso es lo k enfermera anónima hace en su carta. No podemos esperar k un sistema estupido proponga medidas inteligentes, pero si TAAAAN sensibles sois haber dejado una butaca... Llegir més reclinable aunk incumpla la normativa, solo por sensibilidad. Además es estupido enviar a la madre a su casa, estupido muy estupido. En fin mientras justifiquéis el sistema pk faltan medios así seguiremos, asumid la responsabilidad, reconoced la violencia institucional perpetrada y que no vuelva a pasar

M

Mari

Igualada

21 de febrer 2016.10:24h

Respondre

Bon dia!!!
Aquesta mateixa situacio la vaig viure jo amb el naixement del meu fill al 2007, quan vaig veure la noticia hem vaig sentir totalment identificada, entenc perfectament la indignacio... Llegir més d’aquesta mare, tambe hem van donar l’alta i el meu fill es va quedar al niu, va ser molt dur.
Jo opino que el protocol es injust, en el moment de la meva alta vaig reclamar i tot i que hem van donar la rao, aixi era, no hem va quedar res mes que deixar el meu fill al niu i jo cap a casa, on m’esperava tambe la meva altre filla. Van ser dies molt durs, cansada, plorava al marxar, tot per seguir donant-li el pit doncs era lo millor al neixer amb 1780.
L’equip d’infermeres es van volcar molt en mi i en el meu fill, m’ajudaven en tot, per aquesta part tinc que dir un excel.lent, son infermeres pero persones humanes tambe i m’ho van demostrar totalment.
Ens agradi o no, es el protocol, totalment injust, lleis, normes, que en cap moment estan pensades ni raonades desde els sentiments d’una mare que acava de parir al seu fill, sensible, cansada i lluitant per a que al seu nado no li falti res, i menys encara el pell amb pell amb ell.
Felicito a aquesta mare, que encara i l’esgotament d’haver passat per un part, ha decidit quedar-se a dormir alla, trobo que es injust e inhuma separar un nado de la seva mare, encara que tinguem l’opcio d’estar al niu amb ell, no haurien de donar-nos l’alta fins que ho facin al nado, no es jugaria tant amb els sentiments pero clar, com tot, questio de peles.

L

Laura

Igualada

21 de febrer 2016.09:31h

Respondre

Sra infermera anònima,
Em sap greu haver llegit el teu escrit. Trobo que has atacat cruelment a la Laura que al final és una víctima més del sistema sanitari.
Ella només ha publicat el... Llegir més comentari que li va fer la doctora Basas, que per mi és bastant desagradable. Vaig viure un cas igual en segona persona (per la meva germana) i crec que la cosa es pot tractar amb molta delicadesa.
Per cert, no trobo gens encertat el teu comentari de ”ojalá estiguessiu les mares allà perquè tenim molta feina”. Perdona?? És la vostra feina!
A cas els/les mestres diuen als pares que ojalá estiguessin a l’aula per ensenyar als seus fills?
Perdona, però t’has fet la víctima i tu no ho ets pas...

J

Jaume

Igualada

21 de febrer 2016.03:54h

Respondre

Totalment d’acord amb aquesta carta. Trobo que la manera com estem criticant l’Hospital d’Igualada és lamentable. Jo si en fos treballador/a també hauria fet la carta... M’agradaria veure... Llegir més quanta gent no és rebota si li qüestiona la feina que fa...

N

Núria Gutiérrez

St. Jaume Sesoliveres

21 de febrer 2016.00:05h

Respondre

1r: La Laura no es queixa ni del personal, ni de la seva professionalitat. Es queixa d’un protocol que va en contra d’allò que el propi centre defensa, la lactància materna i la importància... Llegir més del vincle mare-nadó per assolirla amb efectivitat.
2n: Que feu les exploracions a l’habitació? Jo vaig tenir el meu fill a l’hospital d’Igualada fa un mes i mig i no hi va haver manera de que li fessiu cap exploració a l’habitació, tot i la meva insistència. De fet, no us veu voler ni mirar el pla de part que havia portat i del qual insistiu en la seva importància a les xerrades de preparació. No se’l van voler mirar ni a la sala de parts, ni a planta. I que consti que el tracte va ser correcte en tot moment amb les infermeres i llevadores, això no ho negaré.

T

Teresa González

La Pobla de Claramunt

20 de febrer 2016.23:16h

Respondre

La sala de la que parleu, es una sala petita que han de compartir totes les families que tenen el seu nadó/na ingressat al niu. Entenc que si ella va decidir que tenia el dret de dormir allà, va... Llegir més impedir que altres families, si aixi ho haguessin volgut, poguessin compartir una estona amb el seu nadó.
Tampoc m’ agrada que carregui contra una persona a la que avalen molts anys de bon tracte , sensible a les situacions particulars de cada parella i familia. Be, la mare en qüestió, va decidir fer public el que li havia pasat i ara no li queda altre que llegir el que opinem els que hem llegit el seu escrit. La entenc, però les queixes s’ han de dirigir correctament i mai focalitzar en un professional d’ aquesta manera ja que dona la sensació que el que vol es fer- li mal.

S

Silvia

Igualada

20 de febrer 2016.23:14h

Respondre

Estoy totalmente de acuerdo con lo dicho por la enfermera. Yo he vivido la experiencia de tener a mi hija en el nido, y es muy duro dejarlos allí pero:
No estas sólo en el nido hay más niños y... Llegir més padres, y sólo por eso hay que ser más cívicos y saber respetar los ”espacios públicos”. Mi hija estuvo 4 días en la incubadora y 3 mas en el nido. Si hubiera coincido con Laura habría sido yo la que hubiera puesto una queja por falta de higiene. Es muy importante q no entre ningún germen, hablamos de recién nacidos q tienen algún problema, antes de entrar necesitas lavarte muy bien y dejar tods tus cosas en unas taquillas no entiendo como la dejaron entrar con un saco, marfaga..... Yo no juego con la vida de otros niños q hay allí. Y gracias a todas esas enfermeras y médicos q nos ayudan a llevar mejor esos días tan difíciles.
Y Laura, no dejas de ser mejor madre por descansar tranquilamente en tu casa.
Tengo que aclarar q por estar en el nido mi hija no dejó nunca el pecho todo lo contrario nunca quiso biberon, y por las noches le daban mi leche y si hacia falta ayudas.
El hospital materno infantil mejor de este país que es sant Joan de deu pasa exactamente lo mismo.
Recuperemos el sentido común.

A

Aina

21 de febrer 2016.11:06h

Lo siento pero discrepo totalmente, pretendes anteponer el civismo a las necesidades de tu hijo? El bebé no sabe que no le va a pasar nada, necesita a sus padres para sentirse bien.
Siempre... Llegir més acaba igual, que si no eres peor madre, quizá es que te remueve algo.
Yo también tuve a mi hijo 5 días en neonato y sentía que molestaba, por la noche me iba y te aseguro que si fuera ahora no me movía de allí, así que Si! Considero que Laura ha sido mejor madre en esta ocasión.

S

Silvia

Igualada

20 de febrer 2016.22:42h

Respondre

Si... només faltava llegir el tema de les retallades, us heu begut l’enteniment o què? No costava res canviar una cadira per una altra. Ja us val defensar el que és indefensable!! I va molt bé... Llegir més que això es faci públic, potser un altre dia algú es pensarà dues vegades si posem el seny, ètica i professionalitat abans que 7n protocol.

S

Silvia

Igualada

20 de febrer 2016.23:52h

El problema es q esa sala es muy pequeña y si todos pidieran una silla de esas, no entrarían, esa sala es de lactancia y hay q compartirla con más gente.

M

Maria

Igualada

20 de febrer 2016.22:06h

Respondre

Per altres motius, he hagut de passar temps a l’hospital d’Igualada i haig de dir que la dedicació dels professionals (de tots) ha estat excel·lent. He llegit les dues cartes i la meva... Llegir més conclusió és que totes dues teniu part de raó. No sé si la Laura haguera pogut solucionar el seu problema d’una forma menys radical com explica la infermera indignada. La imatge fa mal i també fa mal al nostre hospital i a la Sra. Fina Basas, que suposo que deu passar un mal moment perquè tot ha quedat dirigit cap a la seva persona. A part dels fets, també es parla de sentiments i això està per les dues bandes. Sap greu aquesta situació.

J

Joan

IGUALADA

20 de febrer 2016.21:16h

Respondre

Que si la cadira, que si la supervisora, que si els protocols... i finalment el govern amb les retallades.
Ja nomes ens faltava de nou l’argument de les retallades.
Absolutament d’acord en la... Llegir més necessitat d’evitar la separació mare-nadó, en qualsevol moment i molt menys en el període postnatal.
Dit això, si es tracta de protocol, caldrà millorar-lo. La supervisora, en tot cas, no incompliria cap protocol canviant una cadira per una altra de mes confortable, que malgrat ”les retallades” a l’hospital de segur que n’hi han. Potser la mateixa pretenia vetllar pel descans i la recuperació de la mare, tot i que també es cert, que una mare recent no pot descansar massa, allunyada del seu nadó.
Per tot això i segurament molt mes, de segur que caldrà seguir millorant, alhora que seguir comptant com sempre amb la professionalitat de tot el personal sanitari.
Dit això, fer sortir les retallades per aquí, em sembla un argument que no es sosté per enlloc, i que desqualifica l’article en si mateix. Es una llàstima, si no mala intenció, barrejar naps i cols.
Ho diu un que també ha vist i patit els ajustaments a sanitat (no son tants com sovint alguns pretenen fer veure) de prop doncs treballo en salut.

E

Ernest

El Bruc

21 de febrer 2016.21:42h

I jo treballo en emergències i seguretat i suscric al 100% que la responsabilitat última s’ha d’anar a buscar cap a on apunta aquesta infermera: en els governants que designen Directors i... Llegir més Sots-directors Generals amb uns coneixements sovint molt allunyats de les necessitats i de les dificultats amb què es troben diariament els professionals per dur a terme el seu treball.
El seguiment de l’embaràs de la meva dona i el part el vam fer a l’Hospital d’Igualada i no en tenim cap queixa. Ben al contrari.
Quan hem hagut d’anar a urgències ens han atès sempre correctament. Actualment la meva dona s’hi troba ingressada i només tinc paraules d’agraïment pel tracte rebut per tothom.
Que els protocols són rígids ? Si, però matant el missatger no solucionarem el problema.

20 de febrer 2016.20:48h

Respondre

Bona tarda!
En l’escrit de la Laura, pel que jo vaig entendre, no es queixava en cap moment de la feina del personal de l’hospital, ben al contrari, us estava molt agraida. També hi deia q... Llegir més segurament la responsable estava segint el peotocol, al qual penso que va dirigida la queixa en concret. Als protocols que com dius tu, us obliguen i ens obliguen a seguir els polítics i les lleis que imposen, però si no es fa ressó dels problemes, si els usuaris no es queixen no podrem canviar les coses, ni vosaltres, ni nosaltres.

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.