TORNAR

M’etiqueto com a ciclista urbana

societat
Dilluns, 31 desembre 2018. 09:00. VINYET PALOMAS VILARRUBIAS

Està molt bé que a la ciutat d’Igualada es disposi d’una gran anella verda i que es faciliti al ciutadà l’activitat física a l’aire lliure. D’acord. Ara fa poc i relacionat amb aquests itineraris que conformen l’Anella Verda, s’anunciava la construcció d’un carril bici que ha de connectar el barri de Fàtima amb la part nord de la ciutat d’Igualada. D’acord. Ara bé, com a usuària diària de la bicicleta, crec que l’Ajuntament s’ha de plantejar la ciutat com un tot i normalitzar i sobretot facilitar la circulació de bicicletes pels carrers d’Igualada. Igualada és una ciutat ideal per desplaçar-se amb bicicleta; les distàncies no són llargues i els carrers (tret de quatre artèries que connecten nord i sud) no són costeruts. Hi ha també moltes zones de trànsit pacificat i carrers alternatius a les vies principals per creuar la ciutat. Ara bé, el gran enemic de la bicicleta, el cotxe (bé el conductor del vehicle), no està preparat per compartir l’espai i s’impacienta i es “revoluciona” quan davant seu roda una bicicleta a un pas prou correcte per compartir l’espai. Igualada podria ser una ciutat de 30 perfectament. Si a tota la ciutat es reduís la velocitat a 30 Km. per hora tothom se sentiria més segur i als carrers hi podrien conviure tots els elements rodants. No per això s’hauria de no crear carrils bici no!!!! Cal que les vies ràpides de la ciutat també siguin segures per als ciclistes (Av. Balmes, Av. Barcelona, Soledat i Passeig) haurien de disposar d’un espai degudament senyalitzat i prou segur per tal que les bicicletes hi tinguessin lloc. Facilitar tot això al ciutadà podria arribar a fer que més gent s’animés a utilitzar la bicicleta com a mitjà diari de transport, el què acabaria reduint el nombre de turismes als carrers. Fins ara només hem vist millores en l’asfaltat i les zones blanques d’aparcament. Tot pensat per facilitar la vida als cotxes. Altres ciutat fan l’esforç d’ordenar el trànsit de patinets, bicicletes... i a Igualada des que es va fer el carril bici del Passeig no s’ha fet res més... Estaria bé. Molt bé que Igualada fos tota ella, una ciutat-carril bici.


1 Comentaris

À

Àngels Costas Cebrián

IGUALADA

3 de gener 2019.09:57h

Respondre

com a usuària de la bici urbana, d’acord totalment.
Moltes gràcies per vetllar per nosaltres.

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.