//Plugins sense CDN ?>
L'Ajuntament d'Argençola ha decidit prohibir l'ús de pirotècnia i fogueres durant la nit de Sant Joan davant la situació d'alt risc d'incendis forestals i de conformitat amb els articles 15 i 16 del Decret 64/1995, de 7 de març, que estableixen mesures de prevenció d'incendis als municipis amb masies i nuclis de població situats a menys de 500 metres de zona forestal.
Des de l'Ajuntament asseguren que "aquesta mesura s'adopta amb caràcter preventiu, tenint en compte l'elevat risc d'incendi que afecta el nostre entorn i el perill que pot suposar qualsevol element que generi flames o espurnes, com són els petards, coets, focs artificials, artefactes pirotècnics o fogueres. A més, cal recordar que l'ús de pirotècnia també té efectes molt perjudicials sobre la salut i el benestar dels animals, especialment gossos, gats i ocells, que poden patir episodis d'estrès intens o desorientació. Per tot això, queda totalment prohibit l'ús de qualsevol mena de pirotècnia o encendre fogueres en tot el terme municipal d'Argençola durant la revetlla de Sant Joan."
Volen fer "una crida a la responsabilitat col·lectiva i agraïm la comprensió i la col·laboració de tota la ciutadania per garantir una revetlla segura i respectuosa amb el medi ambient i els éssers vius que ens envolten."