TORNAR
PUBLICITAT

'Bohemian Rapsody', el film més vist en un Ateneu Cinema que creix un 5% en espectadors el 2018

Els mesos al voltant de Nadal són els que porten més espectadors al cine igualadí

cultura
Dimecres, 30 gener 2019. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull

Han passat ja dos anys des de la inauguració de l'Ateneu Cinema, amb el president Carles Puigdemont, el desembre de 2016, en el que significava el retorn de les estrenes cinematogràfiques a Igualada. El balanç dels dos primers exercicis assenyala que han passat unes 55.000 persones. La pel·lícula més vista en aquest lapse, 'Bohemian Rapsody'.

PUBLICITAT

L'Ateneu Cinema va sumar 28.132 espectadors en el seu segon exercici complet obert, aquest 2018. Es tracta d'un 5% més que l'any anterior, els primers dotze mesos d'obertura, quan la xifra d'usuaris va ser 26.725. La presidenta de l'entitat ateneïsta, Mireia Claret, afirma que "era un dels objectius que teníem per aquest segon any: consolidar l'aposta i arribar als 28.000 espectadors". Considera que els darrers mesos s'han pogut reforçar altres objectius, com augmentar el públic durant els dies intersetmanals: "hem consolidat l'aposta dels dimecres com a 'dia de l'espectador'".

Dos primers anys on els gestors del cinema han anat ajustant els horaris de les projeccions i també l'oferta. La presidenta de l'entitat comenta que "a petició dels botiguers vam modificar l'horari de la darrera sessió perquè poguessin venir després de tancar les botigues, i ja tenim una assistència prou interessant entre setmana". A més de les projeccions de pel·lícules, gairebé 900 espectadors dels 28.000 van ser a les sessions d'òpera i dansa. Sessions que es fan amb regularitat i que, segons Claret, "tenen un públic molt fidel". 

Els mesos d'hivern, amb més públic

Fotograma de 'Bohemian Rapsody', el film més vistSegons els gestors del cinema, els millors mesos pel que fa a públic són els d'hivern: gener, febrer, març, a més de les proximitats de Nadal, amb el novembre i desembre. Després de l'estiu, és quan l'afluència baixa més, especialment octubre. Va ser a finals d'octubre precisament quan arribava a les pantalles de l'Estat la pel·lícula que ha estat més vista a l'Ateneu, 'Bohemian Rhapsody', biopic sobre Freddie Mercury i Queen. L'han seguit 'Jurassic World: El reino caido', 'La forma del agua', 'Vengadores : Infinity war' i 'Mamma mia! una y otra vez'.

Sobre la sostenibilitat econòmica del cinema, Mireia Claret explica que "amb els ajustos que vam fer quan vam assolir la gestió íntegra hem aconseguit assegurar la continuïtat del projecte". Matisa que "una sola sala de cinema, amb capacitat per a 127 persones i oberta tots els dies de la setmana (menys dimarts per descans del personal) era una aposta arriscada. És evident que si ens haguéssim endeutat per fer-lo no seria rendible, ara ens permet fer 'tap i tap'". No hi ha beneficis, però es paguen les despeses i el personal.

Recorda que "la filosofia de l'Ateneu no és guanyar diners, no som una empresa privada, som una entitat cultural i social i el nostre benefici és oferir cultura, en aquest cas cinematogràfica, i tenir el màxim d'espectadors possibles. Estem molt contents de l'equilibri econòmic/retorn cultural i social que hem aconseguit i de la col.laboracio permanent que tenim amb Cine Club , Unesco i el Zoom".

Mireia Claret espera que aquest 2019 "incrementem els 28.000 assistents. Per fer això hem de continuar oferint una programació atractiva i acurada, tenim al Ricard Fuster com a responsable de Programació i això és una garantia d'èxit". ES marca potenciar l'assistència a les Versions Originals dels dijous a la tarda. "Estem fent campanya per les Escoles d'Idiomes perquè volem que els estudiants d'anglès, francès, alemany... puguin posar en pràctica els coneixements veient pel·lícules en V.O" subratlla.

Entre els deures hi ha que els dimarts -"quan no tenim programació comercial per descans del personal"- s'aprofiti per obrir l'Ateneu Cinema a altres entitats de la ciutat, a projecció de documentals, a propostes de taquilla inversa, a fins socials... "hi estem treballant amb les entitats i eeccions que tenim acollides a l'Ateneu i estan sortint idees interessants, estem oberts a totes les propostes que ens arribin encaixant les sempre amb la disponibilitat que tinguem". El públic jove és l'altre meta que tenen en aquest tercer any.

PUBLICITAT

1 Comentaris

M

Marisol

Igualada

30 de gener 2019.18:16h

Respondre

Doncs sí, un bon lloc per passar una bona estona sobretot pel nivell de les pel·lícules però també per la comoditat i per un so increïble! I el que jo valoro més són les versions originals... Llegir més (VOSE), ens feien molta falta als que volem mantenir el nivell de llengua estrangera. Moltes gràcies i a seguir !

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.