TORNAR

Canvis en el proper concert del Festival Internacional d'Orgue d'Igualada

cultura
Divendres, 14 març 2025. 03:00. Anoiadiari.
D'un cop d'ull

El proper diumenge, dia 16 de març, a les 6 de la tarda, estava programat un concert amb A2 Dúo, compost per les organistes Ana Aguado i Ana Belén. Per causes de força major, Ana Aguado serà substituïda per la soprano Cinzia D’Astola Perroni, de Roma.

Aquest diumenge a les 6 de la tarda tindrà lloc un nou concert del Festival Internacional d'Orgue d'Igualada a la Basílica de Santa Maria. El concert anirà a càrrec de l'organista Ana Belén García, de Bilbao, i de la soprano Cinzia D’Astola Perroni, de Roma, que substitueix Ana Aguado. Duran a terme un concert amb peces de Rossini, Bach, Stradella, Liszt, Gounod, Widor i Lloyd Webber.

Cinzia D’Astola Perroni, nascuda a Roma, va començar a estudiar cant de ben jove sota la direcció del seu pare. Posteriorment es va graduar al Conservatori de Musica “Santa Cecilia” de Roma. Artista polièdrica, col·labora amb artistes de renom internacional com Ennio Morricone, Andrea Bocelli, R. Zero, Robert Kettleson (amb qui estudia part del seu repertori de Mozart), Bruno Aprea, B. Brott, S. Mercurio, Tony Renis. L'any 2015 va conèixer la soprano Montserrat Caballé que la va convidar a participar en el “Curs de Mestre de Cant” que es va fer a Saragossa.

Des del 2021 ha donat vida a l'exclusiu “Concerto del Solstizio” convertint-se així en la directora artística dels quatre grans Concerts Romans que organitza juntament amb el Mestre L. Falera, (patrocinat per importants institucions italianes) i directora musical de l'esdeveniment biennal “Seafuture”.

Per la seva banda, Ana Belén García ha participat com a solista i acompanyant en nombrosos cicles internacionals a Espanya, Bèlgica, França, Rússia, Japó i Estats Units interpretant música que abasta tots els estils i èpoques. Compromesa amb les noves músiques, ha estrenat peces a diferents festivals com el de Quinzena Musical de Sant Sebastià i Lleó, Croàcia i El Líban. Actualment és directora de l'escola de música Lourdes Iriondo d'Urnieta (Guipúscoa) i repertorista de l'afamat cor Easo de Sant Sebastià. A més de ser organista titular de la Basílica Santa Maria del Cor de Sant Sebastià, on hi ha l'excepcional orgue Cavaillé-Coll del 1863, és directora del Festival Internacional d'Orgue de la Quinzena Musical de Sant Sebastià des de l'any 2022. Entre els seus propers projectes per a l'any 2025 cal destacar concerts com a organista solista a Espanya, Bèlgica i Itàlia.

Recordem que aquest festival està organitzat pel Departament de Cultura de l’Ajuntament d’Igualada, sota la direcció artística de Joan Paradell i Solé.

La presentació dels concerts anirà a càrrec de Jaume Planas i Miquel. L’entrada és gratuïta i es durà a terme a la Basílica de Santa Maria tots els diumenges de març.


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.