TORNAR
PUBLICITAT

La marca esportiva Ixcor estrena un anunci trepidant amb la firma del capelladí PeteroftheSpoon

’The arbuckle pass’ és dos minuts d’humor, absurd, thriller i western, amb ingredients musicals també anoiencs: Santi Méndez i Jordi Tudela

cultura
Dimarts, 28 juliol 2020. 03:00. Francesc Vilaprinyó i Albareda.
D'un cop d'ull

Ixcor ha confiat en el talent creatiu anoienc en el seu darrer 'spot' publicitari. El capelladí Pere Sánchez (amb la firma artística PeteroftheSpoon) ha convertit el Berguedà en l'Amèrica profunda -massa profunda i tot, com comproven els protagonistes de l'anunci-, en una producció amb actors catalans i un d'americà, una autèntica troballa.

Una imatge de la gravació FOTO: Rikki RocketLa marca catalana de roba per a Ixcor s'ha enginyat un 'spot' publicitari on els anoiencs juguen un paper determinant. Un anunci, 'The arbuckle pass'en el que dos esportistes (ben equipats amb la roba i els complements d'Ixcor) se les heuen amb un peculiar habitant de l'alta muntanya, un 'redneck' amb unes tendències una mica violentes. A més del capelladí, hi han pres part dos igualadins: Santi Méndez i Jordi Tudela, que han confeccionat la música i han aportat les veus. El creador Pere Sánchez assenyala que "la llibertat que em dóna el meu company Carles Riera fa que puguem crear contingut d'aquest tipus".

Sánchez explica que "la veritat és que aquest ha sigut el vídeo en el qual he invertit més estona en la pre-producció. Anar a cercar les localitzacions, preparant guions, attrezzo, etc. També la planificació de rodatge era molt important per poder anar per feina i no deixar-nos cap escena durant els dos dies que va durar el rodatge." Va proposar la idea a Ixcor, "la marca on treballo i de la qual porto la direcció creativa juntament amb el meu company Alberto Reguero. Vam creure que podríem fer quelcom que no deixés indiferent a la gent i que tant en el món del ciclisme com fora pogués ser atractiu de cara a l'espectador. La nostra finalitat és seguir creant marca a través de tota la imatge que mostrem a les nostres xarxes socials."

La idea ve inspirada dels tràilers de pel·lícules de sèrie B: "molt previsible tot plegat i amb un punt que dubtes si és humor o thriller. És un petit homenatge a tot això i a alguns dels directors que més admiro com Wes Anderson, Quentin Tarantino o Robert Rodríguez." L'estètica del paisatge que hem buscat és la d'alta muntanya. Volíem trobar localitzacions amb molta vegetació i espais aïllats i per això vam anar a la zona de Rasos de Peguera, al Berguedà, per donar la sensació que ha estat fet entre EUA i el Canadà. La història és la de dos amics que l'estiu del 2020 es disposen a fer el viatge de les seves vides després de la COVID-19. Són John Finlay (Marc Grau) i Young Nils (Nils Kamminga). Un dels seus destins serà Arbuckle Pass, on gaudiran d'uns dies d'autentic "bike packing" envoltats de la més exhuberant natura. Allà es creuaràn amb el misteriós llenyataire Richard Speck 'aka' "dirty Richard" qui no li fara gaire gràcia passar per allà.

Pere afegeix que "estem molt agraïts a tots els que hi han pres part, hi han aportat molt. Un dels casos a destacar és el Santi Méndez que ha creat tota la BSO especialment per aquest vídeo i li dóna al tràiler una força brutal. Les cançons, algunes amb veu (Jordi Tudela) les penjarem molt aviat a Youtube perquè la gent gaudeixi de la BSO. El tràiler de moment anirà al nostre canal de Youtube on tenim molt material ja penjat de viatges, documentals o vídeos de col·leccions que hem fet. Encara no tenim clar si el presentarem en algun festival de curtmetratges del món del ciclisme o no. No era la primera intenció tot i que tenim tots els ingredients per poder-ho fer, ja que tot el contingut és original."


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.