TORNAR

L'Anoia rep turisme català, de cap de setmana, de 35 anys de mitjana i que viatja en família

Aquest dimecres s'ha presentat l'informe del perfil dels turistes i visitants EDDETUR 2013

economia
Dimecres, 19 febrer 2014. 12:30. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull
El perfil del turista que ve a la comarca de l'Anoia de manera més habitual és el d'una persona d'entre 25 i 44 anys, de nacionalitat catalana, que pernocta en algun dels allotjaments existents a l'Anoia i hi passa entre 1 i 2 nits, que s'està en hotels i cases rurals, que ha visitat l'Anoia amb anterioritat, entre 2 i 4 vegades, que viatja amb la família , amb vehicle propi, que hi ve per passar unes vacances i que es gasta més de 53 euros de mitjana per dia i persona durant la seva estada.

Marijó Aubarell i Ramon Riera, durant la presentació de l'estudi

Aquesta és una de les conclusions a les que s'ha arribat amb l'informe EDDETUR impulsat per la Diputació de Barcelona, amb el suport del Consell Comarcal i SICTED, i que s'ha presentat avui a la seu del consell comarcal de l'Anoia

Ramon Riera, diputat de turisme de la diputació de Barcelona ha explicat que la situació econòmica ha fet que el turisme de proximitat hagi pres un relleu especial, i ha apuntat la necessitat de veure el sector com una indústria, per detectar-ne els punts forts i els punts dèbils i treballar per fer-lo competitiu: ''com a tota industria, cal una planificació i saber on anem'', ha explicat Riera, que ha apuntat que amb aquest estudi es disposa d'una bona eina per fer aquest anàlisi.

Riera ha explicat que l'estudi s'ha realitzat amb anterioritat, però aquesta és la primera vegada que es pot presentar un estudi amb garanties, ja que la mostra ja és representativa.

L'estudi s'ha realitzat a 288 persones de les que s'allotgen als establiments adscrits a la xarxa SICTED i els que han passat per les oficines de turisme. El marge d'error és de prop del 6%, i això ja pot fer parlar d'un estudi amb garanties.

Marijomarijo Aubarell, consellera de turisme del Consell Comarcal de l'Anoia ha destacat quins eren els punts forts i els punts febles del turisme a la comarca que s'apuntaven amb l'estudi. ''creiem que tenim un públic fidel, que repeteix l'experiència de venir a la comarca, però ens faltaria que ara poguessim allargar la seva estada, que normalment és de cap de setmana.

Segons dades de l'IDESCAT del 2012, les darreres que s'han fet públiques, el nombre de v iatgers allotjats en hotels de la comarca de l'Anoia durant aquell any va ser de 40.000 persones i de 7.200 que ho van fer en cases de turimsme rural. En total es van registrar 80.000 pernoctacions en hotels, i 25.000 en allotjaments de turisme rural.

Pel conseller de turisme de la Diputació, la comarca de l'Anoia té molt de potencial a nivell turístic. ''teniu un turisme rural prou fort, també hi ha turisme de ''shopping'' i també s'han de tenir en compte el 23% de professionals que venen a l'Anoia i hi pernocten. Com a punts diferencials Rius ha destacat la cultura de l'Aire, amb l'European Balloon Festival i l'Aerosport, la tradició comercial del Rec.0 i el turisme esportiu com a trets diferencials amb capacitat per atreure turisme.


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.