TORNAR
PUBLICITAT
PUBLICITAT

Un estudi d'Evvo Retail il·lustra que l’estoc de cereals de les grans superfícies d’Igualada posat en línia faria 11 vegades l’Empire State Building

Evvo Retail presenta les conclusions d’un estudi que interpel·la el model d’estoc de les grans superfícies i els hàbits de consum del client final

economia
Dissabte, 8 agost 2020. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull

Els prop de 30 supermercats d’una ciutat mitjana de Catalunya com ho és Igualada disposen permanentment d’un estoc de més de 6 tones de cereals, envasats en 15.000 caixes

PUBLICITAT

Un estudi sobre l’acumulació d’aliments als punts de venda conclou que a Igualada les grans superfícies tenen un estoc permanent de 6 tones de cereals per a 40.000 habitants. Així ho ha assenyalat Pep Valls, responsable de l’assessoria professional Evvo Retail, després de fer el recompte de tots els cereals envasats emmagatzemats als supermercats d’Igualada.
En declaracions a AnoiaDiari, Valls ha comentat que “creiem que hem de tendir a reduir els estocs que tenim a disposició, per exemple, reduint el producte per unitats, tot racionalitzant la distribució”. Amb l’ús de les noves tecnologies i una gestió de l’estoc més eficaç, una de les opcions futures seria la venda a granel en les mateixes grans superfícies, un horitzó que per a Valls “seria desitjable, per evitar residus sòlids, ja que en els processos de reciclatge una part de producte no es pot recuperar”.
Una altra alternativa en què poden treballar les grans superfícies és l’especialització dels productes de venda, “que els supermercats estiguin més ben segmentats, per a un tipus de públic i a un tipus de producte, com ho ha fet el sector de la moda” comenta el responsable d’Evvo Retail. “Abans, una botiga de roba era com ho són ara els supermercats, on podies trobar tots els productes per totes les persones, mentre que ara existeixen botigues especialitzades per a cada tipus de producte i per a diferents tipus de persones i activitats. El supermercat també ha de tendir cap aquí”.
A les conclusions de l’estudi s’assenyala que totes aquestes caixes, posades en línia, equivaldrien a 13 vegades l’alçada de la Torre Eiffel de Paris, a 11 cops l’alçada de l’Empire State Building de Nova York o a 5 vegades el Burj Khalifa de Dubai.

La distribució de la cultura amb les noves tecnologies com a exemple de canvi de model
En el marc d’un mercat on “no resulta difícil imaginar que, en pocs anys, es podran fer compres personalitzades sense haver de tenir un excés d’estoc permanent” i a on ja s’està veient que “la compra on-line serà una opció que guanyarà molt més terreny respecte la compra presencial”, l’estudi subratlla la sobreoferta que generen les dinàmiques d’estoc actuals i convida a reflexionar sobre qüestions com la sobreexplotació dels recursos naturals i la important generació de residus -alguns reciclables, d’altres no- en els diferents processos de producció, envasat, transport, venda i postvenda que implica l’actual model, tot recordant que sectors com la música o el cinema ja fa dècades que s’han adaptat als nous hàbits de consum que han permès les noves tecnologies. Per a Valls, la sobreexplotació del conreu del blat de moro en el cas dels cereals és una sobreexplotació dels recursos naturals “per alimentar l’estoc” de la cadena de distribució i conclou que “seguim creient que el distribuïdor de l’alimentació és obvi que es mantindrà, si bé el seu futur passarà per tenir en un format diferent”.

PUBLICITAT

0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.