TORNAR

La Fira reivindica la seva funció com a dinamitzadora econòmica del territori

Amb intenció de reinventar-se i crear sinergies amb diferents entitats

economia
Dimarts, 13 setembre 2011. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull
Els propers dies 22, 23, 24 i 25 de setembre se celebrarà la 58a edició de la Fira Mulitsectorial d’Igualada que enguany comptarà amb un total de 264 estands, 228 expositors i un grapat d’activitats que pretenen animar els visitants a assistir a la Fira. En la presentació d’aquesta nova edició, Pere Carles ha reivindicat la funció dinamitzadora que la Fira fa, ha animat visitants i expositors a seguir confiant en aquest esdeveniment i ha constatat que, enguany la crisi se segueix notant i l’esforç per aconseguir expositors ha estat molt gran.

Montse Alemany, Pubilla de la Fira

Josep Vallès, Àngels Chacón, Pere Carles, Josep Centellas i Ramon Felip

En l’acte de presentació de la Fira de Setembre, Fira d’Igualada ha comptat amb la complicitat de diferents agents econòmics de la comarca. Àngels Chacón, tinent d’alcalde de Promoció Econòmica de l’Ajuntament d’Igualada, Ramon Felip, president de la UEA, Josep Vallès delegat anoienc de la Cambra de Comerç i Josep Centelles, conseller de Promoció Econòmica del Consell Comarcal de l’Anoia han donat el seu suport i s’han mostrat satisfets amb la propera edició de Fira d’Igualada.

Menys artesania

Malgrat la forta crisi que segueix assetjant l’economia comarcal, Fira d’Igualada ha aconseguit ocupar gairebé el 100% d’estands disponibles. Tot i així, hi ha hagut un fort descens pel que fa a les parades d’artesania –que se situen fora del recinte firal de Cal Carner- i dels 90 estands que hi havia l’any passat han passat a ser 60. Segons Pere Carles, president de Fira d’Igualada, ‘aquesta tendència s’ha anat repetint en diverses fires del país’.

Reinventar la Fira

Àngels Chacón i Josep Centellas han coincidit opinant que cal fer un replantejament de la Fira per fer-la més atractiva a les empreses. Mentre que Centellas ha apostat per ‘buscar novetats i nous sistemes de negoci’, Chacón ha posat l’accent en la cooperació entre l’administració i les diferents entitats: ‘No pot ser que UEA, JCI, Fira, Cambra de comerç i administracions treballin per separat, hem de focalitzar objectius i concentrar esforços’.

Activitats que busquen atreure públic

Pere Carles ha fet un discurs en clau encoratjadora per animar als assistents a visitar la Fira –i si pot ser, comprar-hi’. De fet, durant els dies de la fira s’han organitzat activitats per atreure públic, així, es faran classes d’spinning, hi haurà una degustació de productes artesans de l’Anoia, una exposició de les copes del barça, un espai ‘Abacus’ destinat a la lectura i entreteniment, una exposició de motos antigues i de competició i es lliurarà un premi de 3.000 euros entre els compradors d’un vehicle.


4 Comentaris

A

Angels Chacón

Igualada

13 de setembre 2011.21:42h

Respondre

Benvolgut emprenedor antic, en cap moment he oblidat Igualada Comerç (per cert, és aquest el seu nom actual i no UBIC). M’hi reuneixo regularment i només feia referència als presents que Fira... Llegir més va convidar a la roda de premsa. Si vol conèixer a fons com treballem des de la meva Regidoria estaré encantada d’ explicar-li. Ens cal tothom per canviar la situació en positiu.

j

josep

13 de setembre 2011.17:39h

Respondre

Aquests ”agents econòmics” només pensen en com fer negoci. Si aquests agents fèssin un bon anàlisi de què ens falta als anoiencs per viure (sobreviure) millor i s’esforcessin en... Llegir més proporcionar-nos-ho, prou que aniríem a les seves fires i compraríem.

M’encanta l’experiència del REC perquè va néixer per servir un barri de la ciutat i no pas per fer negoci. El negoci hi ha anat al darrera amb un envejable èxit però els organitzadors n’assumeixen el seu final quan l’objectiu de servei s’acabi.

Innovar potser representa acabar amb el negoci pel negoci. Acabar amb el negociant ranci que, amb corbata o sense, amb màster d’ESADE o sense, amb maletí o sense, amb el cabell greixos o engominat, es mou per encolomar-te un producte. Innovar potser representa potenciar el negoci encarat a donar servei a les necessitats dels ciutadans, de la ciutat, de l’entorn. Tan fàcil de dir i tan lluny de la realitat.

Si la fira treballés en aquest sentit potser sí que podria reivindicar-se com a dinamitzadora econòmica. Ara té una imatge encarcarada indissimulable.

j

jaume rodriguez enrich

igualada

13 de setembre 2011.17:21h

Respondre

M uneixo a les declaracions de la Sra Chacon i el Sr. Centelles coincidents en la meva proposta de fa quasi un any,concretada en aquesta declaracio: que la fira sigui el ”braç armat” de tots... Llegir més els sectors productius de Igualada i l Anoia.
Que aixi sigui.El model aactual es obsolet.

e

emprenedor-antic

Igualada

13 de setembre 2011.09:57h

Respondre

’No Pot ser que UEA, JCI, Fira, Cambra de comerç i Administracions treballin per separata, Hem de focalitzar Objectius i concentrar esforcem’.

Malament quan des de la Regidoria de Dinamització... Llegir més Econòmica (Àngels Chacón i Feixas) s’OBLIDA del COMERÇ (Ubic) i posa també a una administració (Cambrade Comerç, amb el seu impost revolucionari) en en mateix sac ...

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.