TORNAR
PUBLICITAT

El futur dels eixos comercials i les solucions digitals de brand experience centraran la 3a Setmana del Comerç

Les Jornades Comerç Increïble –sessions de debat i coneixement que se celebren en el marc de la Setmana del Comerç— se centraran enguany en analitzar les noves eines de promoció dels eixos comercials i en les oportunitats de les solucions tecnològiques pe

economia
Dijous, 21 març 2019. 10:44. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull

Del 25 al 31 de març se celebra la tercera edició de la Setmana del Comerç, una iniciativa que impulsa la Generalitat, a través del Consorci de Comerç, Artesania i Moda de Catalunya (CCAM). Amb el comerç com a protagonista, aquesta iniciativa pretén ser el punt de trobada amb el sector comercial i on es combinaran espais d’intercanvi d’experiències, plataformes de reflexió, i  espais de foment d’idees amb un munt d’activitats arreu del territori que ajudaran a posar en valor el comerç i a reivindicar l’important paper que juga en l’economia catalana i en el model de país. El tret de sortida de la Setmana del Comerç el donarà dilluns, 25 març, la consellera d’Empresa i Coneixement, Àngels Chacón, al Caixa Fòrum, i comptarà amb la conferència “Radical Retail” on el consultor i fundador d’Infonomia, Alfons Cornella explicarà la seva visió sobre el comerç.

PUBLICITAT

Jornades Comerç Increïble

Les Jornades Comerç Increïble —sessions tècniques de debat i coneixement que se celebren en el marc de la Setmana del Comerç—  se centraran enguany en analitzar les noves eines de promoció dels eixos comercials, i en les oportunitats de les solucions tecnològiques pel comerç.

La sessió de 26 de març es dedicarà de forma monogràfica a analitzar i debatre el present i futur dels eixos comercials a Catalunya, i la futura llei de les Àrees de Promoció Econòmica i Urbana (APEUs), com a eina de foment i millora de la àrees comercials. Es comptarà amb la col·laboració de 3 experts europeus sobre la implantació del BID’s al Regne Unit i Alemanya.

La jornada del 27 de març se centrarà en “Vendre com sempre, però diferent! Com reinventem les botigues per vendre en un futur?”. De la mà de l’economista i “botigueròleg” Marcos Álvarez, s’ajudarà als assistents fer una diagnosi diferent dels seus negocis per planificar noves estratègies de venda per al futur. Alhora es debatrà sobre els nous perfils de consumidor, i de les noves competències que han de tenir els venedors.

Dijous, 28 de març, la sessió es dedicarà a com maximitzar les inversions en eines tecnològiques. Amb la participació de 3 experts en la matèria, la jornada s’orienta específicament als empresaris de comerç, serveis i moda i als professionals que gestionen aquest àmbit a les seves empreses.

Divendres, 29 de març, tindrà lloc el Retail Talks, un showroom per al comerç, on destacades empreses i entitats presentaran les seves solucions digitals en àmbits com la intel·ligència artificial, Big Data o neuromàrqueting. Amb l’aparença d’un “market place”, 16 empreses proveïdores exposaran in situ totes les solucions que ofereixen per a la generació de brand experience per al comerç detallista, amb contactes B2B amb els assistents.

Activitats de 3a Setmana del Comerç a la Catalunya Central

Entitats i associacions de comerciants de la Catalunya Central se sumen una edició a la Setmana del Comerç amb un programa d’activitats, que inclou prop d’una trentena d’iniciatives, que inclou jornades des de reflexió i coneixement fins a accions lúdiques per a tots els públics.

A la capital de Bages, la Unió de Botiguers i Comerciants Manresa+Comerç impulsa del 25 al 30 de març la campanya “Manresa+Comerç juga amb el Bàsquet Manresa”, i el 28 de marc presentarà la iniciativa “El comerç dins el projecte Manresa 2022”. De la seva banda, l’ Associació de Comerciants Sobrerroca, Plaça Major i Voltants durà a terme el 30 de març l’acció “El Comerç del Centre Històric dona color”, i l’entitat Guimerà Comerç impulsarà al llarg de la setmana la iniciativa “Guimerà, fem ciutat”. Des de l’ Ajuntament, en col·laboració amb l'Insititut d'Ensenyament Secundari Guillem Catà, s’impulsarà al llarg de la setmana la iniciativa “De l'aula a la botiga”. A Sant Fruitós de Bages, l’entitat Sant Fruitós Comerç Actiu, organitza el proper 25 de març l’activitat “El comerç a Sant Fruitós, els propers 4 anys”, i la segona edició de la iniciativa “Troba el Click perdut”. A Artés, la Unió de Botiguers ha programat pel 29 de març la sessió “Millora de la competitivitat comerç a través de les relacions amb els clients”.

A la comarca d’Osona, l’associació Vic Comerç ha organitzat a Vic 25 de març, (11h davant oficina de Turisme de Vic) la visita guiada “Les pedres ens parlen. Comerciants prescriptors del patrimoni”, una activitat pensada per a comerciants i restauradors, per tal que els professionals del comerç local esdevinguin prescriptors i ambaixadors del patrimoni municipal entre els clients i visitants. El 29 de març, l’entitat ha organitzat en col·laboració amb l’Ajuntament la xerrada “Comerç de barri: un suport bàsic pels valors de ‘ciutat a la mesura humana’. Així mateix, a Prats de Lluçanès, la Unió de Botiguers i Comerciants ha programat el 26 de març l’activitat lúdica “Joc. Un intrús a l’aparador”, i a Tona, l’entitat Tona, punt de Comerç i Serveis ha programat el 27 de març una Pluja d’Idees per al Comerç local. A Torelló, al llarg de tot el mes de març, l’Agrupació de Comerciants està duent a terme sortejos d'entrades per assistir al teatre i cinema entre els seus clients.  A Manlleu, el Mercat Municipal durà a terme del 25 al 31 la campanya “Menja't el Mercat”. A Les Masies de Voltregà, l’Associació de comerciants del Voltreganès (ACV) està duent a terme fins al 31 de març la campanya de promocions “Et convidem al teatre!”, i a Calldetenes, l’Associació de Comerciants i Serveis organitza, en col·laboració amb l’Ajuntament, la segona edició de la “Happy Hour” als comerços i serveis locals, que tindrà lloc del 25 al 30 de març.

A la comarca de l’Anoia, Igualada Comerç durà a terme del 25 al 30 de març “La Setmana de la Reforma horària”, i l’entitat Masquefa Comerç organitza el 28 de març un Taller d'embolcalls. A Santa Margarida de Montbuí, la Unió d’Establiments ha programat el 27 i 28 de març unes Xerrades de Formació. Així mateix, l’associació Vilanova Comerç presenta el 25 de març a Vilanova del Camí el vídeo "Vilanova Comerç en lluita contra el malbaratament alimentari i a favor de la reutilització".

Al Berguedà, la Unió de Botiguers i Comerciants de Puig-reig impulsa al llarg de tota la setmana la iniciativa “Comprem al nostre poble”, l’Associació de Comerciants de Gironella durà a terme al llarg de la setmana la campanya “Gironella és Comerç Sostenible” i l’entitat Berga Comercial obsequiarà durant la setmana amb una flor als seus clients.

Al Moianès, l’Agrupament de Botiguers i Comerciants de Moià (ABIC Moià) ha organitzat del 23 al 26 de març un Retail tour a Brussel·les i Anvers, viatge orientat a comerciants per conèixer experiències i models de negoci comercials d'èxit. L’entitat també durà a terme del 21 al 31 de març la campanya “Regala't un poema”.

PUBLICITAT

0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.