TORNAR

Els hotels d’Igualada pengen el cartell de ‘complet’

Es demana que no coincideixin els grans esdeveniments que se celebren a la ciutat

economia
Dimarts, 8 novembre 2011. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull
Aquest cap de setmana Igualada ha acollit dos esdeveniments importants per a la promoció i dinamització de la ciutat. Cultura i esport, cinema i motor, dos món que s’han trobat a la capital anoienca i que han fet penjar el cartell de ‘complet’ als establiments hotelers de la ciutat que reclamen que, en la mida del possible, aquests tipus d’esdeveniments no coincideixin en data. Àngels Chacón, regidora de Promoció Econòmica de l’Ajuntament, ha assegurat que s’està treballant per calendaritzar aquests actes en els propers anys.

Hotel Ciutat d'Igualada

Hotel Amèrica

Els organitzadors del Zoom compten que s’han apropat a la ciutat d’Igualada un centenar de visitants entre els qual es troben els representants de les pel•lícules projectades, invitats, actors, productors... Segons Anna Cervera, gairebé la meitat s’han quedat a la ciutat més d’un dia. Per la seva Banda, Joan Basas, organitzador del campionat d’Scalextric, afirma que dels 800 pilots que va rebre la meitat, més de 200 venien de fora del país i també van haver d’hostejar-se a Igualada.

Els establiments hostalers de la ciutat, doncs, van penjar el cartell de complert i fins i tot van haver d’enviar gent en altres localitats, tal com explica Miquel Penya de l’Hotel Ciutat d’Igualada. Segons Penya, un cap de setmana estàndard, que és quan l’establiment registra menys ocupació, sol estar entre el 40 i el 50%, així que aquest cap de setmana s’ha treballat més del doble.

Un fet semblant és el que explica Carles Carol, gerent de l’Hotel Amèrica, que també ha penjat el cartell de complet. De totes maneres, Carol explica que mentre que abans l’Hotel depenia molt dels grans esdeveniments que vivia la ciutat, cada vegada es mira de buscar alternatives per buscar ocupar l’Hotel els caps de setmana. Tot i que Carol afirma que és complicat quantificar el nombre de persones que van moure cadascun dels dos esdeveniments a la ciutat, afirma que a l’Amèrica hi va haver més moviment de gent provinent del campionat d’Scalextric: ‘Hi devien haver entre 25 i 30 persones del món del motor’.

Per la seva banda, l’Hotel Molí Blanc, ubicat a Jorba també va fer un ‘ple’. Tot i així, Meritxell Botet afirma que les característiques de l’establiment, més petit que els de la capital, fa que no depengui tant dels grans esdeveniments i assegura que: ‘Hi ha gent que encara no relaciona Jorba amb Igualada’. De totes maneres, Botet s’afegeix al lament que els dos actes hagin coincidit en el temps.

Finalment, Aurora Sisó, dels apartaments de la Rambla Nova afirma que també van notar el moviment generat a la ciutat i els apartaments ubicats al centre també estaven plens acollint persones que venien a la ciutat per participar en un dels dos grans esdeveniments organitzats.

Calendaritzar els actes

La regidora de Promoció Econòmica de l’Ajuntament d’Igualada, Àngels Chacón, explica que des de l’Ajuntament s’està treballant per calendaritzar els grans esdeveniments que viu la ciutat, com poden ser el zoom o el campionat d’Escalèxtric, i que la diferenciïn i promocionin arreu perquè no coincideixin en el temps. Chacón també afirma que es vol involucrar a altres entitats com el Consell Comarcal que és l’ens que treballa en la promoció turística o a Igualada Comerç: ‘Moltes vegades les persones que vénen en algun d’aquests actes a Igualada es queden als afores i no viuen el centre de la ciutat’.

3.000 persones al Zoom

Malgrat l’aiguat va caure a Igualada en ple zoom, els organitzadors han quantificat ja l’assitència de públic en 3.000 persones. Segons Anna Cervera, la majoria eren provinents d’Igualada però també van venir persones d’arreu del territori. Les projeccions amb més afluència de públic van ser la pre estrena de la sèrie de TV3 KMM, el dissabte a les 18:00 i la repetició de la pel•lícula guanyadora del certamen, ‘El Àngel de Budapest’ el diumenge també a les 18:00h. Ambdues al teatre de l’Ateneu.

Un spot de Movistar a l’Hotel Amèrica

Aquest cap de setmana, a més, l’Hotel Amèrica també ha viscut, una vegada més, el rodatge d’un spot, aquesta vegada, de movistart. L’audiovisual, basat en la història d’un camioner que para en un hotel, començarà a emetre’s per Internet a finals d’aquesta setmana.


3 Comentaris

j

jaume rodriguez enrich

igualada

8 de novembre 2011.11:43h

Respondre

Sr Rossell entenc elseu raoament pero pensi que l oferta hotelera va raderea de la demnada.Recordi BCN i el seu creixement olimpic i firal , espectacular O Salou en el seu creixement turistic...

A

Albert Rossell

Igualada

8 de novembre 2011.09:58h

Respondre

Potser cal treballar en calendaritzar els grans actes, però també calen més establiments hotelers. La capacitat de d’organitzar grans esdeveniments depèn en bona mesura de la capacitat... Llegir més d’allotjar els visitants.

j

jaume rodriguez enrich

igualada

8 de novembre 2011.09:00h

Respondre

aixo son impactes reals i no les falses il-lusiions d altres.Bon dia

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.