TORNAR
PUBLICITAT

Josep Abril és el nou director creatiu de la marca capelladina Guasch

Guasch, 150 anys d'història

economia
Dijous, 14 gener 2010. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull
Una singular desfilada en un dels edificis de la família Guasch ha servit aquest dilluns per celebrar els 150 anys de la marca, una marca dedicada tradicionalment a la fabricació de mocadors i posteriorment pels complements d’home, que ha fet una aposta pel disseny, ampliant la gamma de pijames ara també per dona i comptant, com a director creatiu, amb el reconegut dissenyador Josep Abril.

Imatge de la fàbrica Guasch, com era antigament

Una passarel·la per celebrar els 150 anys de Guasch

Guasch, amb Josep Abril, amplia la col·lecció per dona

Per celebrar aquests 150 anys d’història, l’empresa Guasch va condicionar 1000 m2 d’un dels seus edificis dedicats antigament a activitats industrials i va organitzar una desfilada amb la seva col·lecció d’hivern 2010/11.

Aquesta col•lecció és la primera que s’ha elaborat sota la nova direcció de disseny assumida fa uns mesos pel reconegut dissenyador català Josep Abril i va ser presentada a venedors i distribuïdors de la marca Guasch, així com també a treballadors i persones vinculades a la marca que havien estat convidades a l’acte.

Entre les atingues màquines de teixir, les bigues de ferro colat i les vidrieres d’un passat industrial que han contribuït a construir els valors de prestigi de la marca Guasch van desfilar els models amb elegants peces d’interior, pijames i altres complements com ara corbates.

Les peces que van desfilar i l’organització de l’acte, que va discórrer en un ambient singular capaç de fusionar l’experiència i tradició de la marca amb modernitats i visió de futur, van aconseguir il·lusionar i emocionar a molts dels assistents.

Xavier Guasch ha destacat que aquest any han apostat per donar una empenta més a la marca, amb Josep Abril i l'oferta de pijames per dona. Conscient que són una de les marques més antigues del sector a Catalunya, la voluntat és definir un estil propi que 'fins ara estava una mica difuminat'. Malgrat la crisi, Guasch ha recordat que el sector ja està acostumat a rebre patacades, 'cal mirar endavant, apostar i treure el cap per mantenir-se i avançar'.

Guasch s’afegeix així a un conjunt selecte de marques de la nostra comarca que estan fent un camí de transformació cap a l’èxit, com Sita Murt i Munich, que precisament aquesta setmana assistien a Barcelona amb una vintena d’empresaris del sector, a una trobada per fer fort i internacional el món de la moda a la capital catalana, amb la mirada posada en la fira de moda urbana de The Brandery.

150 anys al sector tèxtil

L'empresa GUASCH va néixer el 1859 a mans d’Isaac i Francisco Guasch Pujol teixidors de lli a Reus, que van decidir traslladar-se a Capellades per garantir-se el subministrament de fil. Aquestes primeres generacions de la família Guasch es van establir sòlidament a la vila i el 1905 Matías Guasch Horts va posar en marxa el primer taller de filatura. Més endavant, el 1922, es van posar en marxa les primeres instal•lacions del Ram de l'Aigua construint els edificis corresponents a l'altre costat de la carretera de Martorell a Capellades i les mines de comunicació subterrània sota la mateixa.

Va ser aquesta generació que va configurar bona parteix de l'esperit emprenedor que ha animat a aquesta societat, tot i que també va haver de fer front a greus convulsions mundials i nacionals. Des de la crisi de l'any 29 fins a la Guerra Civil Espanyola que va acabar amb la voladura de la major part de les instal•lacions de la C/ San Ramón. També va ser notable el dur procés de reconstrucció dut a terme durant la segona guerra mundial i ja el 1952 l'Empresa pren la nova forma de Societat Anònima amb el nom ben conegut de GUASCH GERMANS SA.

A la dècada dels 80, s'aborda un últim intent de modernització industrial degut a l'obertura de fronteres per de l'entrada a la CEE, comportant una greu crisi estructural de la companyia el 1992. Eren uns nous temps, desaparició d’aranzels, competència creixent, arreu del món, i l’empresa es va haver de reconvertir deslocalitzant part de la producció i esdevenint més comercial. El procés va ser llarg i dur, i al 2007 desapareix GUASCH GERMANS SA i neix GUASCH GERMANS SL, empresa purament comercial que reconvertint la Marca GUASCH, dissenya i llança nous productes de complements del vestir que recolzen al producte tradicional de la casa, els mocadors de butxaca, en una lenta però implacable retirada del mercat a nivell mundial.

Paral·lelament es crea una altra societat GUASCH CAPELLADES SL que inverteix la resta de maquinària de teixir com a part d'una societat de capital xinès ubicat a la província de Jiangsu amb el nom d'HAIMEN GUASCH ANTESI TÈXTILS CO. Ltd. Aquesta societat fabrica i supervisa bona part de la producció que GUASCH GERMANS SL té deslocalitzada en aquell país.


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.