TORNAR
PUBLICITAT

Experiències

societat
Dilluns, 8 juny 2015. 03:00. Redacció AnoiaDiari.

Fa uns mesos, en una de les sessions dels Dimarts de Diàlegs organitzades per l'Ateneu Igualadí, l'Albert Vinyals, expert en psicologia del consum, explicava que el futur del comerç a la capital de l'Anoia passava, entre altres factors, per l'especialització, per diferenciar-se d'altres municipis amb esdeveniments únics, amb propostes genuïnes i, sobretot, reinventar-se per tal que per als ciutadans la compra esdevingui una experiència. Vinyals va posar com a exemples propostes tant de llarga durada, com la creació de rutes de venda temàtiques; com esdeveniments puntuals i efímers, com la Nit de Shopping amb l'Igualada Urban Running Night o les Rec.0 Experimental Stores.

Precisament, Igualada acaba de viure una nova -i exitosa- edició de les pop up stores al barri adober, una proposta plenament consolidada i que respon als comentaris del professor Vinyals, abans esmentats. Més enllà dels conflictes viscuts amb la unió de botiguers igualadina, dels debats sorgits arran d'aquesta, els igualadins i igualadines i els milers de visitants que vénen d'arreu, viuen al Rec tota una experiència. Amb la compra a les Rec.0 Experimental Stores els visitants viuen una experiència que va molt més enllà del fet comercial, de la transacció de compra-venda, amb el valor afegit que aporta l'escenari, l'entorn atquitectònic de les adoberies i del barri, que aporta la gastronomia i l'activitat cultural. 

El comerç igualadí té el repte de respondre a les recomanacions que apuntava Vinyals. No només amb iniciatives úniques com aquestes o altres, com la novedosa jornada Vadefoodies que se celebrarà el proper 27 de juny, sinó amb el dia a dia, apostant per la innovació, l'especialització, per la diferenciació i, sobretot, per oferir al ciutadà viure la compra com una experiència emocionant.

 Si traslladem aquest discurs del sector comercial a altres àmbits, constatem que l'agenda igualadina gaudeix de diversos esdeveniments que posen el nom de la ciutat al mapa, com la Mostra de teatre, l'European Balloon Festival, la Festa de Reis, etc; propostes enriquidores que també nodreixen l'agenda anoienca (a l'AnoiaDiari ens fem ressò de l'èxit de l'aposta de Bellprat pel turisme cultural).

Provocar experiències està a les mans, sovint, d'entitats i associacions, però també de les administracions més properes als ciutadans: els ajuntaments. Aquest proper dissabte es constituiran els trenta-tres consistoris anoiencs, amb cares noves, il·lusions renovades, però amb els mateixos problemes i reptes. Els nous ajuntaments hauran de treballar de valent i amb imaginació (a falta de recursos), per generar experiències als seus veïns i veïnes. I no només experiències de caire cultural o lúdic sinó, sobretot, les experiències més essencials, com pot ser la de tenir una feina. 


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.