TORNAR

Punto Blanco veu el sector de la moda desatès en la projecció exterior

El director general de la marca adverteix que el Black Friday redueix els marges de benefici

Empresa
Dijous, 22 desembre 2016. 03:00. Francesc Vilaprinyó i Albareda.
D'un cop d'ull

La marca Punto Blanco, un dels referents del tèxtil estatal i marca emblemàtica del sector a Igualada, va ser present la setmana passada en unes jornades de la Federació Espanyola d'Empreses de Confecció (Fedecon) dedicades a la internacionalització. En aquest fòrum, Josep Ignasi Reixach, director general, va assenyalar que "hi ha una manca de suport de l'administració estatal" en la projecció exterior de les empreses del tèxtil.

"Estem en desavantatge respecte al sector de la moda d'Itàlia i Portugal" segons Josep Ignasi Reixach, director general de Punto Blanco. Reixach va participar la setmana passada en unes jornades de la Fedecon sobre internacionalització on va mostrar la seva preocupació "per la manca de suport institucional per a vendre a l'exterior". El director general de Punto Blanco també considera que "promocions com les del Black Friday no s'ajusten exactament a la cultura que hi ha al nostre país i cal repensar-ho de cara a altres anys, perquè els marges de benefici són molt inferiors".

La botiga de l'empresa igualadina a BeijingPel que fa a la internacionalització del sector tèxtil, Reixach creu que "hem perdut peu respecte a altres països on els governs han fet una aposta molt més seriosa per la moda i li donen un paper central en la projecció comercial exterior". És el cas de Portugal i d'Itàlia: "els governs d'allà s'ho han pres molt més seriosament, tenen ajudes per a vendre a fires, un patrocini constant. Nosaltres, quan sortim, anem gairebé amb les mans buides i només disposem dels propis mitjans".

Reixach afirma que "el sector de la moda pot tenir tanta força com el de l'automoció, però el patrocini que rep per part de les institucions és diferent". Respecte Portugal, un país més feble econòmicament que l'Estat espanyol, assenyala que "la diferència és que allà en aquest sector es va resistir més, mentre que aquí hi ha hagut més tancaments. Allà n'han fet una qüestió d'estat i s'hi dediquen molts mitjans".

Les deslocalitzacions de la dècada passada "ens van fer molt mal i van tancar moltes indústries. Ara hem de tornar a donar valor al que tenim. A fabricar a casa, a pagar com cal i fabricar com cal. Hem de donar autencicitat al que es fa a casa nostra, que és d'altíssima qualitat".

"El Black Friday distorsiona la campanya de Nadal"

El director general de Punto Blanco és molt escèptic amb l'adopció que s'ha fet de la cita del Black Friday. Explica que "les vendes que es fan al Black Friday es perden de cara a la campanya de Nadal, només que a finals de novembre els productes estan molt rebaixats i -per tant- quan el consumidor s'avança a comprar-los es perden marges". El Black Friday "distorsiona la campanya de Nadal, hi ha moltes èpoques d'oferta durant l'any i ara s'ha introduït (el Black Friday) en un període on no n'hi havia. Els marges de benefici baixen una mica, perquè simplement el consumidor compra a final de novembre el que altrament compraria a finals de desembre".

Entén que "les multinacionals han importat aquesta cita, empreses de venda per internet dels Estats Units. Però allà la seva filosofia és diferent. El Black Friday és just després d'Acció de Gràcies, el dia que hi ha més regals als Estats Units; aquí els dies més forts són per Nadal".

Més sobre els Estats Units. Reixach considera que el nou president, Trump, està fent "política de gests" amb la seva retòrica proteccionista. Creu que "les grans corporacions faran molta pressió per no perdre comandes d'Àsia, cas de Boeing, per exemple". El TTIP "pot no prosperar, perquè hi ha moltes reticències, sobretot en el sector de l'alimentació".

 


1 Comentaris

N

New York

24 de desembre 2016.14:51h

Respondre

Esto es para temblar !

Desconozco los contactos que utilizan tanto en interior como en exterior, pero lo del Black Friday mejor se lo hubieran ahorrado.

Black Friday es una iniciativa que se ha... Llegir més extendido rápidamente en los últimos años importada de otras partes del mundo.
El objetivo de Black Friday es precisamente el de adelantar las compras navideñas al ofrecer descuentos y un ambiente festivo. ( ? )

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.