TORNAR

La realitat virtual, més a prop de les persones amb diversitat funcional

El projecte permet l’accés a les tecnologies a 220 persones, impactant directament en la seva qualitat de vida

Empresa
Dilluns, 20 maig 2019. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull

Per què si haguessis estat tota la vida en una cadira de rodes, com viuries fer el cim al Pedraforca? Àuria Fundació respon a aquesta pregunta amb fets. L'entitat ha desenvolupat un projecte per al desenvolupament de les noves tecnologies en els processos educatius, formatius i rehabilitadors, un pla que contempla apropar la realitat virtual a les persones amb diversitat funcional.

Amb el suport econòmic de l’Obra Social la Caixa, Àuria Fundació ha adquirit un equip de realitat virtual "per apropar les noves tecnologies a les persones, amb l’objectiu que aquestes eines s’adaptin a les diferents situacions personals. Les limitacions de moviment, les dificultats oculo-manuals i les dificultats de comprensió es poden compensar per la flexibilitat d’aquesta eina adaptativa que apropa diferents disciplines com ara l’expressió artística, l‘oci, l’activitat física, l’entrenament cognitiu o fins i tot el tractament d’algunes fòbies, han explicat des d'Àuria.

Les possibilitats que ofereix el món virtual "són quasi infinites: descobrir, sorprendre, impactar, treballar l’empatia i les emociones i captivar l’atenció de l’usuari, donant-li l’oportunitat de viure unes experiències úniques i en primera persona. Però també son amplies les possibilitats per adquirir el material per part les tècnics especialitzats. Si bé aquests materials es troben al mercat digital, els professionals d’Àuria es marquen l’objectiu de crear-ne de nous, personalitzant-los en funció de cada beneficiari, fent un pas més en l’atenció individualitzada", han remarcat.


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.